Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door emielenjolanda
#813683
hallo iedereen

wij hebben een vraag over onze bas. sinds een maand of 5 gromt bas tegen elke andere hond die hij ziet en als hij er dan lang moet lopen valt hij de andere honden direct aan zonder aanleiding. ons is ook opgemerkt dat hij meer is gaan blaffen thuis.
heeft er iemand een idee wat wij hier aan kunnen doen. is misschien castreren een oplossing want wij weten het echt niet meer

groetjes van emiel en jolanda
Door emielenjolanda
#813851
Dankje ik heb het berichtje daar ook geplaatst. Het is namelijk echt verschrikkelijk. We hebben binnen een korte tijd een hele andere hond. Ik (Jolanda) durf hem met het uit laten ook niet meer los te laten vanwege zijn gedrag. Er gaan oogkleppen op en hij hoort of ziet niets meer. DAn voel ik me een soms een beetje zo :(
Door emielenjolanda
#813979
nee hij heeft geen pijn maar hij reageert naar een hondje hier in de wijk zoals die van jou juist heel erg goed en leuk maar dit is ook de enige hond bij wie hij niet doet .

groetjes van ons
Door K@rin
#814025
emielenjolanda schreef: zou dat nog kunnen na bijna 2 jaar

groetjes van emiel en jolanda
oops, ik dacht ie 5 maanden was.
Maar nu zie ik, dat je hem SINDS 5 maanden hebt ....

Pyr-reuen krijgen overigens wel  een soort 2e pubertijd rond de 18-24 maanden.
Dat is meestal een dominantie "puberteit" een periode waarin ze duidelijk proberen de baas te worden.

Wat voor een ras is jouw hond ?
Door emielenjolanda
#814131
We hebben een Dalmaat.
Voordat Emiel naar zijn werk ging hebben we even samen met hem gelopen. Ik met de klikker en een zak frolic. (niet BArf-proef , maar meneer doet er alles voor). Als we andere hond tegenkwamen hebben we hem afgeleid, door hem opdrachtjes te laten doen. Ging beter. We houden stug vol. Ik heb het idee dat hij toch ook een beetje aan het WEER OPNIEUW puberen is. In huis probeert hij namelijk ook weer allerlei dingen waarvan hij weet dat het niet mag. Gisteren stond meneer met zijn voorpoten op het aanrecht  >:(
Gebruikersavatar
Door *Monique
#814220
emielenjolanda schreef: hallo iedereen

wij hebben een vraag over onze bas. sinds een maand of 5 gromt bas tegen elke andere hond die hij ziet en als hij er dan lang moet lopen valt hij de andere honden direct aan zonder aanleiding. ons is ook opgemerkt dat hij meer is gaan blaffen thuis.
heeft er iemand een idee wat wij hier aan kunnen doen. is misschien castreren een oplossing want wij weten het echt niet meer

groetjes van emiel en jolanda
je zegt dat er geen aanleiding is, maar ........ dat denk jij ;)
Let maar eens goed op je hond, of de passerende hond (opnemen op video??) en kijk maar eens wat je ziet. Wij missen heel veel wat onze honden naar elkaar uitstralen. Let op zijn/haar lichaamshouding. En idd gedragsforum, met duidelijke aanwijzingen. En misschien een GT inschakelen.
Ik denk sowieso dat het goed is om proberen te herleiden waar het gedrag weg komt. Valt hij uit naar alles, of alleen naar reuen/teven, ongecastreerd/gecastreerd, langhaar/korthaar en ga zo maar door.
Ik ben ervan overtuigd dat een hond niets voor niets doet :)
Door *Natasja*
#814221
emielenjolanda schreef: We hebben een Dalmaat.
Voordat Emiel naar zijn werk ging hebben we even samen met hem gelopen. Ik met de klikker en een zak frolic. (niet BArf-proef , maar meneer doet er alles voor). Als we andere hond tegenkwamen hebben we hem afgeleid, door hem opdrachtjes te laten doen. Ging beter. We houden stug vol. Ik heb het idee dat hij toch ook een beetje aan het WEER OPNIEUW puberen is. In huis probeert hij namelijk ook weer allerlei dingen waarvan hij weet dat het niet mag. Gisteren stond meneer met zijn voorpoten op het aanrecht  >:(

Dat klinkt inderdaad als een her-puberende Spikkel  ;) Even de regels weer wat strakker hanteren, laten zien wie de baas in huis is.

Waarom stel je je vraag trouwens niet op het dalmatierforum? Daar zitten een hoop collega's die je uit ervaring tips kunnen geven over hoe dit aan te pakken.
Door emielenjolanda
#814526
Dank jullie wel voor alle aanbevelingen. Ben net weer met meneer gaan lopen. Het ging voorbeeldig. (lijkt wel alsof hij het door heeft dat we het allemaal niet zo leuk vinden ::)) Ik houd jullie op te hoogte.
Meneer speelt nu verstoppertje en ligt onder de eetkamerstoelen, er steekt alleen een neus onder de bekleding door 8).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door