Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door thor
#812796
onze duitse jachtterrier  heeft een schimmelinfectie aan de punt van zijn staart , hij eet altijd brokken. ik wil overstappen op barf heeft dit misschien ook effect voor de schimmelinfectie,of is er misschien speciale voeding hiervoor?  groeten  thor
Door conleeuw
#812807
thor schreef: onze duitse jachtterrier  heeft een schimmelinfectie aan de punt van zijn staart , hij eet altijd brokken. ik wil overstappen op barf heeft dit misschien ook effect voor de schimmelinfectie,of is er misschien speciale voeding hiervoor?  groeten  thor
nou, de enige speciale voeding tegen schimmels is eignlijk koolhydraat en zuiker vrij, Barf dus ;) Ik zou zeggen, lees een eind weg en ga voorlopig meteen op een KVV zonder koolhydraten, dat zou ik tenminste doen ;)
Door kyara123
#813398
hallo,

Mijn kat had een gist/schimmel infectie in zijn oren, vele zalfjes voor gehad, maar het kwam telkens terug. Toen ben ik kvv gaan voeren en quincy kreeg ontgiftingsverschrijnselen ( rode vlekken bij zijn oren), het leek eerst erger te worden, maar het is nu helemaal over. Het heeft minder dan een half jaar geduurd alleen door vers te voeren.

Bij ons heeft het dus gewerkt, en ookal gaat het er niet mee over, het is altijd nog gezonder dan brokken  ;)

Groetjes Anita
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door