Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Decibels
#804558
Bernie schreef: Dus dan zou ik hem gewoon weer moeten laten leegzuigen zeg jij?
dat zal misschien een paar keer lukken, maar op een gegeven moment is het toch een stolsel, wat je niet meer weggezogen krijgt. Bij een othematoom is altijd het advies opereren.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#804672
Het oor tijdelijk vastdoen op het hoofd zodat het niet meer volloopt gaat volgens de da lastig omdat het zo weer los is.
Maar moet ook zeggen dat Mike nauwelijks schud.
Het zit redelijk in de punt en is hooguit een kwart van het oor.
We smeren het in met arnica zalf en hij slikt ook nog arnica.
Begin van de week neem ik wel weer contact op met de da. Is een kliniek dus vraag het dan ook even aan een ander. :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#808357
Woensdag wordt Mike's oor weer leeggezogen.
Ik laat het dan bij de andere da doen in die praktijk, want die is gewoon wat geduldiger, dat is voor Mike wel prettiger.
Hopelijk gedraagt hij zich en beetje. :-\

Verder loopt Mike ook ineens mank linksvoor, dus dat kan er ook nog wel bij. :'(
Als hij er woensdag nog last van heeft wordt daar ook gelijk naar gekeken.
Door karin2
#808861
PPPPPFFFFFFFFFFFFFF ze moetten je wel hebben he de laatste tijd  :(
ik hoop dat zijn poot snel genezen is en dat zijn bloedoor verdwijnt zonder operatie  :-*

sterkte meid !! :-* :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#809857
Nou, Mike's oor is weer netjes leeggezogen, door de andere da dit keer in die kliniek. Vind dit echt een fijne man, hij heeft ons ook met Barney geholpen.
Ging echt super nu.
Deze da straalt gewoon veel rust uit, Mike bleef dan ook netjes rustig zitten. :-*
Hopelijk blijft het nu leeg.

Wat zijn pootje betreft; waarschijnlijk verstapt, het gaat nu gelukkig al veel beter.
Door tieneke
#809859
Bernie schreef: Nou, Mike's oor is weer netjes leeggezogen, door de andere da dit keer in die kliniek. Vind dit echt een fijne man, hij heeft ons ook met Barney geholpen.
Ging echt super nu.
Deze da straalt gewoon veel rust uit, Mike bleef dan ook netjes rustig zitten. :-*
Hopelijk blijft het nu leeg.

Wat zijn pootje betreft; waarschijnlijk verstapt, het gaat nu gelukkig al veel beter.
Lees dit nu pas...
Gelukkig is alles goed verlopen  8)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#810833
202spots schreef: Hier wat meer info :
http://www.overdieren.nl/Pages/Nederlan ... oedoor.htm

Ik denk dat je toch aan opereren moet gaan denken... :-\
Hang in there!
Dank je voor de link Dory. ;)
Zal inderdaad aan opereren moeten gaan denken, maar baal als een stekker.
Ik kan echt weinig meer hebben op dit moment, lig zelf ook totaal in puin.
Verder hebben we volgende week eindelijk 2 weken vrij, waar we erg aan toe zijn.
Maar ja, wat moet dat moet. :-\

De da wilde het, als het weer vol zou lopen, nogmaals leegzuigen, maar daarna?

Overigens heeft Mike geen oorontsteking gehad.
Door conleeuw
#810897
Bernie schreef: Dank je voor de link Dory. ;)
Zal inderdaad aan opereren moeten gaan denken, maar baal als een stekker.
Ik kan echt weinig meer hebben op dit moment, lig zelf ook totaal in puin.
Verder hebben we volgende week eindelijk 2 weken vrij, waar we erg aan toe zijn.
Maar ja, wat moet dat moet. :-\

De da wilde het, als het weer vol zou lopen, nogmaals leegzuigen, maar daarna?

Overigens heeft Mike geen oorontsteking gehad.
is na het leegzuigen de oor ook verbonden geweest? anders kan je dat nog een keer proberen, dus laten leegzuigen, en meteen omhoog (zeg maar naar boven op de hoofd) verbinden, zodat het en omhoog is en op zijn plaast blijf (dus niet geschud kan worden) en ook nog een beetje druk er op?? mischien het proberen waard, anders blijft er maar een optie..... wel balen zeg :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#810980
conleeuw schreef: is na het leegzuigen de oor ook verbonden geweest? anders kan je dat nog een keer proberen, dus laten leegzuigen, en meteen omhoog (zeg maar naar boven op de hoofd) verbinden, zodat het en omhoog is en op zijn plaast blijf (dus niet geschud kan worden) en ook nog een beetje druk er op?? mischien het proberen waard, anders blijft er maar een optie..... wel balen zeg :-\
Nee, het oor is niet verbonden geweest, dat was niet goed te doen zeiden ze.
Nou schud hij niet veel met zijn kop (alleen als hij door de regen is geweest of gepoept heeft. :-X ).
Misschien wel het proberen waard.

Ik heb wel vanavond nog even goed gekeken met Ed, maar er zit niet veel vocht in, ongeveer de helft van wat er de laatste keer is uitgezogen.
Kijk even of die hoeveelheid zo blijft of dat het toch weer meer wordt.
Als het meer wordt dan neem ik maandag weer contact op met de da en dan inderdaad eventueel proberen te verbinden.

Ik blijf hem wel gewoon arnica geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door