Pijn aan de poten, voortdurend slikken, om gek van te worden

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht
MariekeLost2
3-sterren

Re: Pijn aan de poten, voortdurend slikken, om gek van te worden

Berichtdoor MariekeLost2 » Di 07 Aug 2007, 21:13

Eindelijk uitslag! Het blijkt een vrij accute vorm van Lyme te zijn, met een zeer korte besmettingstijd. Men gaat nog even na, dit schijnt te kunnen, wanneer hij ongeveer besmet is geraakt. Ik heb een kuur voor vier weken meegekregen. Volgens de dierenarts zijn we er mooi op tijd bij. Ondertussen zit ik zelf nu in de piepzak, want ik ben de afgelopen periode ook gebeten, door een teek die ik van mijn hond heb gekregen. Ik weet wanneer ik geprikt ben, en ben ook in juni preventief behandeld met AB. Ik heb nog contact gehad met de huisarts, maar die vond bloedprikken onzin. Mocht ik wel griepachtige verschijnselen krijgen, dan moest ik wel direct aan de bel trekken. Mijn redenatie is dan, prik me dan nu gewoon, dan weet ik of ik het ook heb. Blijkbaar denken huisartsen hier anders over. Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee?
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 08 Aug 2007, 21:22

Nou, de bloedtest is bij mensen niet erg betrouwbaar en als je direct ingrijpt bij griepachtige verschijnselen ben je er bijtijds bij, dus ik kan me de reactie van de ha voorstellen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 09 Aug 2007, 08:31

Je bent toch preventief behandeld met AB?
MariekeLost2
3-sterren

Berichtdoor MariekeLost2 » Do 09 Aug 2007, 16:25

Ja, dat klopt, maar in mijn omgeving heb ik meegemaakt dat dat dus niet altijd hielp. Vandaar.
Kuszco
5-sterren

Berichtdoor Kuszco » Zo 12 Aug 2007, 13:56

Zou ik me niet te druk om maken. Bij de eerste klachten ben je op tijd en daarbij ben je al preventief behandeld.
Het beste met je hond. Hoop dat hij zich snel beter voelt. De arme.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
MariekeLost2
3-sterren

Berichtdoor MariekeLost2 » Ma 13 Aug 2007, 19:15

Dank je!

Meneer voelt zich ietsjes beter, er zit duidelijk meer leven in. Een hond die de hele dag als vloermat voor pampus ligt is ook niet echt leuk. Hij loopt ook beduidend beter. Dat zag je na een week lipgroenmossel capsules al. Ik maak de kuur met deze capsules naast de AB mooi af.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”