Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nelb
#800902
Hallo,

Sammie heeft waarschijnlijk door een hernia, geen of slecht gebruik van zijn voorpoten.  Zijn achterpoten zijn ook onzeker.Hij valt/struikelt veel. Aan de oorzaak is volgens de da weinig meer te doen.
Afhankelijk hoe het verder met hem gaat laat ik er al of niet nog een keer naar kijken.

Ik denk/hoop dat door te bewegen hij toch weer wat steviger op zijn pootjes komt te staan. Vermoedelijk kreeg Sammie bij de vorige eigenaar nauwelijks beweging meer. HIj is ook te dik, dus bewegen moet hij zeker.

Voorlopig valt hij dus veel. Hij heeft nu al 2 schaafplekken. 1 bij zijn pols en 1 boven zijn tenen. Kan ik dit helpen voorkomen? Een soort verband wat makkelijk af en aan gaat? Misschien een soort versteviging, zodat hij minder snel valt?
Andere ideeen?

Ik hoop dat jullie iets weten.

Nel
Door Lizzy
#800912
Zouden schoentjes een oplossing zijn? Ik ben benieuwd of er ook sprake is van spondylose in de rug. Ik denk dat die kans vrij groot is. Heeft de DA foto's van de rug gemaakt?

Ik denk dat je mogelijk nog heel veel verbetering kunt bewerkstelligen met SpondyVetsem en HerniaVetsem van VSM.
Door nelb
#800921
Nee er zijn (nog) geen foto's gemaakt. Alleen echo en foto van het hart.
En zijn rug is helmaal "krom" . Als hij staat en je kijkt van bovenaf, dan zit er een kronkel, en zijn rug is doorgezakt.

Zijn schoentjes hoog genoeg zodat ze ook zijn polsen bedekken?

Kan ik Spondyvetsem en herniavetsem tegelijk geven?
Zijn dat druppels of pillen?

(ik heb al een hele apotheek - kan nog wel meer bij)

Vast bedankt voor de tips, die middelen ga ik vandaag proberen te kopen. (ik woon in een klein dorp dus moet vast naar "de stad" om ff te shoppen - vreselijk)

Nel
Door Lizzy
#800927
nelb schreef: Nee er zijn (nog) geen foto's gemaakt. Alleen echo en foto van het hart.
En zijn rug is helmaal "krom" . Als hij staat en je kijkt van bovenaf, dan zit er een kronkel, en zijn rug is doorgezakt.

Zijn schoentjes hoog genoeg zodat ze ook zijn polsen bedekken?

Kan ik Spondyvetsem en herniavetsem tegelijk geven?
Zijn dat druppels of pillen?

(ik heb al een hele apotheek - kan nog wel meer bij)

Vast bedankt voor de tips, die middelen ga ik vandaag proberen te kopen. (ik woon in een klein dorp dus moet vast naar "de stad" om ff te shoppen - vreselijk)

Nel
Ik heb geen idee of de schoentjes hoog genoeg zijn voor de polsen... Ik denk dat je dat misschien ter plekke zou moeten bekijken. Ik vind deze website:

http://www.woofshop.nl/easysubpage0069.html

Eventueel een sok en deze vasttapen, zou dat wat zijn?

SpondyVetsem en HerniaVetsem kun je prima samen geven. Het zijn druppeltjes. Ik ben bang dat het moeilijk gaat worden om dit in de stad te kopen. Het zijn echt homeopathische dierengeneesmiddelen en ik ken eigenlijk geen winkel die het verkoopt. Ik bestel het via Internet via http://www.plaza33.com of http://www.edera.nl
Door nelb
#800944
Heb het besteld. De dsz verkoopt schoentjes, dus daar ga ik straks even langs.
Toch even verplicht de stad in.
Door Nicky
#800969
En anders zijn baby/kindersokjes misschien een oplossing? Mijn hondje is allergisch voor gras, maar die schoentjes blijven niet goed zitten en omdat ze nogal stijf (die van Walker dan) zijn zit het ook nog eens niet comfortabel...Toen heb ik lange, dikke sokjes bij de Zeeman gekocht en er een klein en een lang stuk klitteband op gezet..Het lange stuk kan je strak (niet te strak natuurlijk) om de poot draaien. Het handige van sokjes is ook dat ze meerekken en dus beter blijven zitten...en ze ademen dus geen zweetvoetjes!
Door nelb
#800975
Goed idee.
Ik ben zelf niet zo handig,  maar ik hou het in mijn achterhoofd. Er zijn altijd mensen die dat wel kunnen en graag doen.
Ik ga in ieder geval vanmiddag even naar die schoentjes kijken of dat wat is. Ze moeten in ieder geval Sammie op geen manier hinderen bij het lopen. De sokjes moeten dus ook niet lubberen of zoiets, want hij struikelt er gegarandeerd over.
Door Femke
#800987
ik zou contact opnemen met een osteopaat, die kan vaak heel veel bereiken met dit soort klachten.
Ik heb er met mijn hond zeer goede ervaringen mee, en met een hond die zo slecht ter been ik zou ik zeker een afspraak maken.

ik ben bij Martine Burgers geweest. Dit is hun website: www.osteopathiepaard.nl

Ik weet niet in welke regio je woont, anders is er misschien nog wel een andere ostepaat voor dieren in jouw regio. Ik wil je met alle liefde helpen zoeken ;)
Door nelb
#801084
Bedankt voor het aanbod, ik kom hier zeker binnekort nog op terug.
Eerst zorgen dat het bekkie goed heelt en dat ie wat sterker wordt.
Nel
Door nelb
#801113
Heb schoentjes gekocht - showmodel Rafael die ik had meegenomen stond het erg leuk.
En hij voelde zich meteen zielig met 1 poot met iets raars er aan.

Ben benieuwd of Sammie het verdraagt.

Nel
Door Audrina
#801380
Ik weet niet of het om de voor of de achterpootjes gaat, maar je kan het beste om allebei de voor- of achterpootjes een schoentje doen, anders lopen ze ongelijk en dat kan ook weer klachten veroorzaken.
Door nelb
#801444
Ik heb voor beide voorpoten schoentjes gekocht.
Bedoel je dat het beter is ook om zijn achterpoten schoentjes te doen?
Das wel een heel gedoe, 4 schoenen aantrekken.
Nel
Door Audrina
#801447
Nee, alle 4 de pootjes is niet nodig. Alleen beide voorpootjes is genoeg.  ;)

Zijn het trouwens echt schoentjes of meer van die sokjes?
Door nelb
#801485
Meer sokjes met een hardere onderkant, 2 dunne klittenbanden. Tot over het polsgewricht. Hopelijk heeft Sammie er ook wat steun van.
Nel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door