Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
#796103
Decibels schreef: Gauw een bloedonderzoek laten doen...
Bedoel je niet ontlasting onderzoek ? want dat wordt bij Giardia gedaan  ;)
Door Decibels
#796107
Cathy schreef: Bedoel je niet ontlasting onderzoek ? want dat wordt bij Giardia gedaan  ;)
ze heeft een metronidazol-kuur gehad zeg je. Metronidazol werkt tegen giardia...dus is op dit moment een beetje onzin om de ontlasting op giardia te laten nakijken. Ik zou zo snel mogelijk bloedonderzoek laten doen als ik jou was.
Door Cathy
#796116
Decibels schreef: ze heeft een metronidazol-kuur gehad zeg je. Metronidazol werkt tegen giardia...dus is op dit moment een beetje onzin om de ontlasting op giardia te laten nakijken. Ik zou zo snel mogelijk bloedonderzoek laten doen als ik jou was.
Maar 3 dagen na de kuur was ze weer aan de diarree , kuur was te kort voor Giardia .

Op wat moet ik dan laten onderzoeken bij bloedonderzoek ?
Door Decibels
#796134
Cathy schreef: Maar 3 dagen na de kuur was ze weer aan de diarree , kuur was te kort voor Giardia .

3 dagen is inderdaad wat kort...minimaal 5-7 dagen, als ik het goed heb.
Op wat moet ik dan laten onderzoeken bij bloedonderzoek ?
werking van de pancreas b.v. Zéér belangrijk bij de vertering van vetten.
Door Cathy
#796317
Gairdia test was negatief , mijn DA vond de ontlasting er wel uitzien als gairdia , daarom toch maar Metradizol voor 10 dagen ( vorige keer was dat maar 5 ) want daar reageerde ze toen goed op , Winny net even gewogen bij de DA en ze was 12.26 kilo
Door Femke
#796330
Cathy schreef: Gairdia test was negatief , mijn DA vond de ontlasting er wel uitzien als gairdia , daarom toch maar Metradizol voor 10 dagen ( vorige keer was dat maar 5 ) want daar reageerde ze toen goed op , Winny net even gewogen bij de DA en ze was 12.26 kilo
potverdikkie, en dat was met die snaptest? Het is een beetje een schot in het donker zo, maar misschien knapt ze wel op van die Metradizol. Ik hoop het van harte voor je....

geef je al probtiotica? Met al die rommel die ze op dit moment binnen krijgt is het misschien niet onverstandig om dat erbij te gaan geven....maar misschien doe je dat al.
Door Femke
#796332
ja of zou het toch in de alvleesklier zitten (omdat ze vet niet goed verteert, je dat terugvindt in de ontlasting....)
Of heeft de DA daar al naar gekeken?
Door Cathy
#796350
Femke schreef: ja of zou het toch in de alvleesklier zitten (omdat ze vet niet goed verteert, je dat terugvindt in de ontlasting....)
Of heeft de DA daar al naar gekeken?
Nee nog niet naar gekeken Femke ! maar zou  Metradizol dan ook voor de alvleesklier kunnen werken , want het werkte wel toen ze dat voor 5 dagen had .

En probtiotica krijgt ze zeker  ;)
Door Femke
#796369
Cathy schreef: Nee nog niet naar gekeken Femke ! maar zou  Metradizol dan ook voor de alvleesklier kunnen werken , want het werkte wel toen ze dat voor 5 dagen had .

En probtiotica krijgt ze zeker  ;)
metronidazol is een heel specifiek antiboticum tegen bepaalde bacteriën, schimmels en gisten  dus het lijkt mij sterk dat dat wat doet voor de alvleesklier.

Werking
De werkzame stof van dit geneesmiddel doodt schimmels, gisten en andere ziekteverwekkers zoals protozoën
(edit: pro·to·zo·ön (het ~, -zoa)
1 eencellig dierlijk organisme => protozo )en remt ook de groei van sommige bacteriën.


Toepassing
Bestrijding en preventie van infecties op verschillende plaatsen in het lichaam zoals:
- geslachtsorganen;
- mond;
- maag;
- darmen;
- lever.


overigens vind ik dit over alvleesklierproblemen:

Verhoogde tot zeer overmatige eetlust (polyfagie); dedieren kunnen de neiging krijgen om ontlasting of vreemde voorwerpen te eten.
Vermageren; soms tot broodmager
Grote hoeveelheden (!), stopverf / grijzig gekleurde ontlasting
Meer tot overmatig veel drinken / veel plassen; met soms, als extra complicatie: suikerziekte.
Chronische diarree
Slechte vachtconditie


ik geloof als deze kuur niet aanslaat dat ik toch om een breed spectrum bloedonderzoek zou vragen....
Laatst gewijzigd door Femke op vr 20 jul 2007, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathy
#796385
ik geloof als deze kuur niet aanslaat dat ik toch om een breed spectrum bloedonderzoek zou vragen....
[quote][/quote]

Dat gaat ook zeker gebeuren  ;)
Door Femke
#796387
Cathy schreef:
Dat gaat ook zeker gebeuren  ;)
toppie  ;)

Heb je een dierenarts die een beetje met je meedenkt? Of denkt hij aleen maar: eigen schuld, moet je die dieetbrokken maar aanpakken?
Door Cathy
#796403
Femke schreef: toppie  ;)

Heb je een dierenarts die een beetje met je meedenkt? Of denkt hij aleen maar: eigen schuld, moet je die dieetbrokken maar aanpakken?
Nee ik denk meer voor haar  ::) en die brokken heeft ze nog een keer geprobeerd , maar heb haar verteld dat Winny het super op de CB heeft gedaan , zelfs actief heeft ze gegeten , dus warom zou ze dat nu niet meer eten  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door