Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yvonne K
#794490
Hallo,
Charee heeft nu zo'n 2 weken 's ochtends wat vieze ogen. En na een ochtendslaap ook weer. Haar ogen zijn verder helder en schoon alleen dus die gelige troep bij haar ooghoeken.
Ik heb ergens gelezen dat Euphrasia dan kan helpen.
Heeft iemand daar ervaring mee of misschien een andere tip?
Door Lizzy
#794599
Ik zweer bij de homeopathische druppels van Similasan, nr 2. Ik neem dan wel de capsules, niet meer het flesje. Juist omdat dit hygienischer werkt en omdat het flesje, na opening, maar een weekje of wat houdbaar is.
Door Ziviaantje
#794605
Lizzy schreef: Ik zweer bij de homeopathische druppels van Similasan, nr 2. Ik neem dan wel de capsules, niet meer het flesje. Juist omdat dit hygienischer werkt en omdat het flesje, na opening, maar een weekje of wat houdbaar is.
Ik heb dit ook bij Indy geprobeerd, helaas hielp het niet  :( Ik had al eens fucithalmic gebruik ( zit antibiotica in ), maar het kwam steeds terug en wil natuurlijk niet constant dat gebruiken. Nu druppel ik 2 x per dag viadrops nadat ik haar oogjes schoon gemaakt heb. Hier zit alleen vitamine A in, verder niks. Ik druppel een paar dagen en dan is het weg. Het komt wel steeds weer terug, maar ik heb het idee dat het een allergie is voor graspollen of iets dergelijks. Tijdens de workshop die ik dit weekend had werden haar ogen weer vuurrood en eromheen zwol het zelfs een beetje op. Het was in een bos ( kan dus ook van boompollen zijn ) op een veld waar pas gemaaid was.
Door Yvonne K
#794885
Bedankt voor de tips!
Kunnen jullie me nog zeggen waar kan je Similasan nr. 2 en viadrops kan kopen?
Ik zag trouwens vanochtend dat ook Saban in een oog zo'n flats had zitten. Zou het besmettelijk kunnen zijn? Maar Charee heeft het al een tijdje.....
Door Ziviaantje
#795086
Oogontstekingen zijn niet besmettelijk ( of je moet met een watje bij de ene hond de ogen schoonmaken en hetzelfde watje voor de ander gebruiken ), maar kunnen wel een gemeenschappelijke oorzaak hebben zoals tocht, pollen of stof. Bij o.a. het kruidvat - etos kun je de similasan 2 kopen ( staat bij onze kruidvat bij de lensvloeistoffen ) en de viadrops bij de dierenarts. Je kunt ook vitamine A oogruppels nemen, is precies herzelfde ( ander merk ).
Door Yvonne K
#795144
Dank voor je reactie. Ik ga morgen gelijk inkopen doen.
Ik denk dat het dan van tocht komt (open ramen van de auto). Verder is er niets veranderd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door