Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jantjehermien
#793149
Krijgt een hond met lymfeklierkanker een hele dikke buik.Of is dat meer met een tumor ergens anders?Heb vanavond mn Newfie geschoren ivm de hitte die gaat komen.Nu kun je dus pas echt zien dat haar hele lijf ziek is.Ze is graatje mager dr borst,ribben,heupen maar dr buik achter dr ribben is zo dik.Zal dat vocht zijn ?Misschien zijn er mensen die dat weten.Graag zou ik dat weten.groetjes Jeanet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#793157
jantjehermien schreef: Als gevolg van de lymfeklier kanker?
Ja. Het vermoeden was dat haar lever het centrum was en dat dat zich naderhand uitgebreid heeft naar de lymfeklieren. Maar daar waar normaliter ruimte is voor een volle maag was het opgevuld en dat stond ook uit achter de ribben.
#793159
Angelique schreef: Ja. Het vermoeden was dat haar lever het centrum was en dat dat zich naderhand uitgebreid heeft naar de lymfeklieren. Maar daar waar normaliter ruimte is voor een volle maag was het opgevuld en dat stond ook uit achter de ribben.
Heb je toen ook pas aan de lymfeklieren ontdekt dat het fout was of al eerder aan die dikke buik?
#793161
K@rin schreef: Het kan volgens mij vocht zijn, ten gevolge van haar slechte hart- en longconditie .......
Daar zat ik ook aan te denken,maar de dierenarts vroeg ook of ze veel hoest en dat doet ze dus niet maar ze hijgt wel erg pompend en dr hart gaat als een razende tekeer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#793162
jantjehermien schreef: Heb je toen ook pas aan de lymfeklieren ontdekt dat het fout was of al eerder aan die dikke buik?
Dat scheelde zo'n tien minuten :-\  We waren met haar bij de Da en die voelde direkt de (toen nog) licht opgezette klieren en bij nadere inspectie dus die grote lever. De klacht waar we voor gingen was dat haar ontlasting al ruim een week erg onregelmatig was.
#793166
Angelique schreef: Dat scheelde zo'n tien minuten :-\  We waren met haar bij de Da en die voelde direkt de (toen nog) licht opgezette klieren en bij nadere inspectie dus die grote lever. De klacht waar we voor gingen was dat haar ontlasting al ruim een week erg onregelmatig was.
Aaah wat vreselijk.De ontlasting bij Kaya is wel goed.Ik vernam zelf met het kammen bij haar achterpoten dat de klieren dik waren en de dierenarts vernam dat alle klieren opgezet waren. En ook dat  er in dr  buik een verdikking zit .Wat heb je verder nog gedaan ?Kon je nog iets doen om te verlichten?Had je het idee dat ze pijn had?Veel vragen misschien maar ik zit er behoorlijk mee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#793167
jantjehermien schreef: Aaah wat vreselijk.De ontlasting bij Kaya is wel goed.Ik vernam zelf met het kammen bij haar achterpoten dat de klieren dik waren en de dierenarts vernam dat alle klieren opgezet waren. En ook dat  er in dr  buik een verdikking zit .Wat heb je verder nog gedaan ?Kon je nog iets doen om te verlichten?Had je het idee dat ze pijn had?Veel vragen misschien maar ik zit er behoorlijk mee.
Toen de diagnose gesteld werd waren de klieren van haar achterpoten nog niet opgezet, enkel achter de voorpoten en wat lichtjes in haar keel. We hebben haar eerst een aangepast leverdieet gegeven, maar dat vond ze niet te knagen en omdat ze al zo vermagerd was en we wisten dat dit niet lang zou duren hebben haar te eten gegeven wat ze lekker vond. Ze moest gewoon eten en wat ze at dat was allemaal niet zo spannend meer. Rood vlees hoefde ze b.v. niet meer, maar kip vond ze heerlijk, zo ook de witvisfiletjes en een patatje ging er ook nog goed in. Pas drie dagen voor haar overlijden kreeg ze de botjes van de kipvleugeltjes niet meer verteerd en ben ik alles gaan malen. Chica kreeg wel pijnstillers, maar of de kanker haar nu pijn deed of haar botjes omdat ze zo afgevallen was dat was wat onduidelijk. Het was dan ook een hond die nooit iets liet merken als ze wat had.
#793175
Ik heb Kaya op kvv gezet en wat kleiner kauwwerk.Dat eet ze goed op.ze krijgt prednison en verder niets.Dr klieren bij de achterpoten zijn nu zon 3cm in omtrek en bij de keel zo groot als een halve mandarijn.Maar die dikke buik zit haar vreselijk in de weg dat kan niet anders.Verder is ze nu wel weer wat attenter met alles ik heb het idee dat ze zich met de prednison wel beter voelt.Maar ja voor hoe lang....dat is de vraag.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#793278
Het kan zijn dat de bult in de buik groter is geworden. Het kan ook zo zijn dat die bult vocht is gaan produceren.
Daar kun je niet zo heel veel aan doen. Ze kan er kortademig van worden.
#793303
Hitam schreef: Het kan zijn dat de bult in de buik groter is geworden. Het kan ook zo zijn dat die bult vocht is gaan produceren.
Daar kun je niet zo heel veel aan doen. Ze kan er kortademig van worden.
Ja ze is ook kortademig.Ik ben blij dat ik haar geschoren heb het is alsof dr een last van haar afgevallen is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#793309
jantjehermien schreef: Ik heb Kaya op kvv gezet en wat kleiner kauwwerk.Dat eet ze goed op.ze krijgt prednison en verder niets.Dr klieren bij de achterpoten zijn nu zon 3cm in omtrek en bij de keel zo groot als een halve mandarijn.Maar die dikke buik zit haar vreselijk in de weg dat kan niet anders.Verder is ze nu wel weer wat attenter met alles ik heb het idee dat ze zich met de prednison wel beter voelt.Maar ja voor hoe lang....dat is de vraag.
De vraag "hoelang" zal veel sneller beantwoord worden dan je lief is, probeer die vraag van je af te zetten en geniet van haar aanwezigheid zolang het kan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door