Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#82933
magda schreef: Hi Wendy
Boffie kijkt me de hele tijd, sinds ik haar gewassen heb, angstig aan. Het arme beest weet niet meer hoe ze het heeft. Ze ligt op het kussen van Koos en ze komt er niet meer van af , maar ik zie haar oogjes op en neer schieten .Lekker dutten is er voor haar niet bij ze moet mij in de gaten houden. :o
Als ik het nog meer verdun gaan die mijten er dan wel dood aan?
Soms worden vlooien ook immuun voor insectiside.

hoi magda,
ook in de bijsluiter van ectodex staat dat je de hoeveelheid ectodex mag halveren indien de hond last heeft.
met 0,5 ml ectodex op 1 liter water heeft het bij qyan ook nog geholpen, dus misschien het proberen waard voor boffie.

maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt hoor.
sinds qyan de eerste x met ectodex is gewassen als pupje, werd ik ook angstig aangekeken.
als ik nu met een flesje of iets aan kom lopen rent ie al hard weg en dat is sinds de ectodex.
hij heeft ook heel lang gehad dat hij zich niet meer liet betasten ed.
gelukkig is dat allemaal van voorbijgaande aard geweest en is dat vertrouwen met veel liefde en geduld gewoon weer goed gekomen.
onthoud voor jezelf maar dat je het niet doet om boffie te kwellen, maar om haar van iets af te helpen wat haar eigen lichaam niet meer aankan.
je hart breekt als je je hond zo ziet liggen, ik weet het helaas ook maar al te goed :-\ maar blijf gewoon normaal doen en ga ook niet troosten he.

wat wij bij qyan deden na het wassen, was hem in een lekkere warme deken wikkelen. dat vond hij altijd heerlijk en ging als hij het wat warmer kreeg er vanzelf onderuit.
misschien dat boffie dat ook lekker vindt ;)
qyan had het altijd verschrikkelijk koud, natuurlijk niet afgedroogd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#82949
Ik moet ff diep nadenken hoor; toen wij zijn opgehouden met alle dingen in de strijd tegen demodex toen kreeg Bas voor de zoveelste keer een "aanval" van demodex. Op dat moment was dat niet de ergste keer maar voor mij was de grens bereikt; ik wilde dit Bas niet langer meer aan doen.

Het doet Boffie pijn als je wast met Ectodex, dat spul bijt. Wij hebben het hier ook gedaan hoor, omdat we zo graag Bas van de ellende af wilden hebben (en we wisten niet beter) maar hij was zo zielig als een klein vogeltje na een wassing (en dat hield aan tot de volgende wasbeurt). Ook Bas kroop weg als hij ons zag aan komen met de emmer en het flesje en dat is ook logisch, pijn is niet fijn. Achteraf denk ik wat een ongelofelijk dappere hond was het toch ook dat hij het uiteindelijk wel weer liet gebeuren.

De bijwerkingen van de Ivomec waren voor Bas nihil, zeker in vergelijking met Ectodex (mede daarom toentertijd gekozen om het met Ivomec te proberen). Zoals je weet kreeg Bas dit toegediend via een injectie maar ik heb ook al eens gehoord dat het oraal toegediend kan worden (gewoon door het eten). Maar ik weet niet hoeveel er dan toegediend moet worden.

Misschien is het fijner voor Boffie om de Ivomec te proberen? Dat het voor Bas onvoldoende gewerkt heeft wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor Boffie ook zo zal zijn.

Als ik het zo lees denk ik echt dat je Bof even heel rigoreus moet helpen (dus bijv met Ivomec) en daarnaast de weerstand hoog houden (en dat gaat niet van de een op de andere dag)
Door magda
#82964
Ivonne schreef: Ik moet ff diep nadenken hoor; toen wij zijn opgehouden met alle dingen in de strijd tegen demodex toen kreeg Bas voor de zoveelste keer een "aanval" van demodex. Op dat moment was dat niet de ergste keer maar voor mij was de grens bereikt; ik wilde dit Bas niet langer meer aan doen.

Het doet Boffie pijn als je wast met Ectodex, dat spul bijt. Wij hebben het hier ook gedaan hoor, omdat we zo graag Bas van de ellende af wilden hebben (en we wisten niet beter) maar hij was zo zielig als een klein vogeltje na een wassing (en dat hield aan tot de volgende wasbeurt). Ook Bas kroop weg als hij ons zag aan komen met de emmer en het flesje en dat is ook logisch, pijn is niet fijn. Achteraf denk ik wat een ongelofelijk dappere hond was het toch ook dat hij het uiteindelijk wel weer liet gebeuren.

De bijwerkingen van de Ivomec waren voor Bas nihil, zeker in vergelijking met Ectodex (mede daarom toentertijd gekozen om het met Ivomec te proberen). Zoals je weet kreeg Bas dit toegediend via een injectie maar ik heb ook al eens gehoord dat het oraal toegediend kan worden (gewoon door het eten). Maar ik weet niet hoeveel er dan toegediend moet worden.

Misschien is het fijner voor Boffie om de Ivomec te proberen? Dat het voor Bas onvoldoende gewerkt heeft wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor Boffie ook zo zal zijn.

Als ik het zo lees denk ik echt dat je Bof even heel rigoreus moet helpen (dus bijv met Ivomec) en daarnaast de weerstand hoog houden (en dat gaat niet van de een op de andere dag)
Waar ik nou zo bang voor ben is, dat er collie bloed in haar aderen zit.
Ze ziet er niet uit hoor, ze lijkt nergens op. Als ik zeg dat ze me aan een groenendaler doet denken komt dat omdat ik een soort groenendaler ken( ik weet niet of die raszuiver is)Maar het is alleen maar een vage indruk,want haar koppie is heel pluizig. Maar ik zie ook dat ze wat langere haartjes heeft op haar dijbenen.
Nou ja ze is een bastaard en als er ergens heel ver colliebloed in haar zit kan ze misschien wel die gevoeligheid meegekregen hebben.
Of hoe werkt dat?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#82975
hmm, misschien dat het verhaal voor Collie's alleen maar opgaat voor raszuivere Collies? en dat het bij een mengelmoes-hond geen probleem is? Ik zou het je niet kunnen zeggen..... misschien dat je DA dat kan of Tannetje?

Maar goed, nogmaals... ik weet dat niet, ik heb een Newf en geen collie.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#83014
Mijn vriendin behandeld haar schapen met Ivomec en als die een injektie krijgen springen ze een gat in de lucht,zo gemeen is dat spul.
Gr.Lia
Door Helen
#83021
Unique schreef: Mijn vriendin behandeld haar schapen met Ivomec en als die een injektie krijgen springen ze een gat in de lucht,zo gemeen is dat spul.
Gr.Lia
Wij ontwormen de paarden met ivermectine en die geven geen kik en reageren totaal niet.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#83107
De meeste honden kun je rustig met Ivomec behandelen. Collies en de eerste kruisingen moet je mee oppassen. Maar kruisingen die ver weg misschien iets van een collie hebben kun je wel rustig behandelen. Duitse Herders gaat in elk geval wel. Groenedalers ook.
Ik had gehoopt dat dat andere middel Tactic was. Dat is ouder en goedkoper en is eigenlijk giftiger. je mag maar de halve hond wassen, niet in een keer de hele. Maar ze reageren er minder sterk op. De honden dan, niet de mijten.

Wat ik in hele ernstige gevallen wel eens deed is zowel Ivomec als Ectodex gebruiken. Ik kan van hier alleen niet goed beoordelen hoe ernstig het met Boffie is.
Door magda
#83372
Hitam gelukkig ben jij er nog! ;D ;D ;D
Als ik alles lees schiet ik in de lach, maar ik vind het heel aardig hoor, dat iedereen probeert te helpen.

Volgens de DA had Boffie weinig mijten, toen afgelopen
week,maar nu weet ik het niet meer.
Hij zegt dat met 50 x oraal ivomec geven het over moet zijn. Eventueel wat deppen met ectodex.
Maar...
Haar koppie is grijzer dan een week geleden.
Het grijze komt door de huid die tussen de haren door schemert.
Ze heeft een cirkelvormige plek die droog is op haar wang en het lijkt wel of de rimpels van haar wangen duidelijker zichtbaar zijn.
Het klinkt misschien wel allemaal gek maar ik zou niet weten hoe het te beschrijven.
Haar vel n l zonder vacht is nogal rimpelig.

Ik kan wel een foto van haar kale hals opsturen .(als het me lukt)

Volgens mijn vriendin bestaat teatree hier wel.

Ik heb in de supermarche een halsband waar amitraz inzit gezien, mischien is dat een idee?

Boffie stinkt niet meer!!! en vandaag heb ik de indruk dat ze iets blijer is.

Verder zou ik aan Wendy willen vragen wanneer ze versvlees begon te geven aan Qyan?

Heel veel dank aan iedereen.
magda en Boffie
Gebruikersavatar
Door chooky
#83379
Hoi Magda,
Waar woon je eigenlijk in Frankrijk? (mijn ouders wonen ook in Frankrijk.Ik heb daar zelf ook drie jaar gewoond. zij wonen in het zuiden, bij Avignon in de buurt).

Volgens mij hebben ze bij de Tuinen ook tea tree producten en n Veenendaal zit ook zo'n winkel; Veenendaal   Winkelgallerij corridor, Passage 66   3901 AZ   0318-513411
Misschien is dat een idee.

Geef Boffie maar een dikke knuffel (voor jou ook eentje!) :-* :-* :-*
groetjes Eva
Door magda
#83398
chooky schreef: Hoi Magda,
Waar woon je eigenlijk in Frankrijk? (mijn ouders wonen ook in Frankrijk.Ik heb daar zelf ook drie jaar gewoond. zij wonen in het zuiden, bij Avignon in de buurt).

Volgens mij hebben ze bij de Tuinen ook tea tree producten en n Veenendaal zit ook zo'n winkel; Veenendaal   Winkelgallerij corridor, Passage 66   3901 AZ   0318-513411
Misschien is dat een idee.

Geef Boffie maar een dikke knuffel (voor jou ook eentje!) :-* :-* :-*
groetjes Eva
Hoi Eva, ikwoon in de Lot et Garonne tussen Bordeaux en Toulouse, dicht bij Agen.
Bedankt voor het adres
Door qyan
#83453
hoi magda,
qyan heeft eigenlijk altijd al vlees gehad, in het nest al.
qyan heeft van zijn 2 tot zijn 3 maand 5 dagen brokken en 2 dagen vlees gehad.
op een leeftijd van 3 maanden hebben we hem toen over gezet op vlees (leerde toen internet en het oude doggynet kennen met veel mensen die nu ook nog hier zitten),
met 4 maanden werd de demodex eindelijk aangetoond, afkrabsel was al wel eerder gemaakt op een leeftijd van 11 weken, maar wees niets uit.
tot zijn 6 maand heeft hij toen alleen vlees gekregen.
daarna zijn we weer deels brokken gaan voeren vanwege te weinig vriesruimte en nog wat zaken.
weet nu niet meer zeker of het 4 dagen brok/ 3 dagen vlees was of 4 dagen vlees/ 3 dagen brok.
toen qyan een maand of 9 was ben ik weer helemaal terug gegaan naar vers en dat is vers gebleven.
wel aantal x van merk veranderd en qyan wordt nu 20 maanden.

qyan heeft wel met iedere demodex uitbraak extra vitamine c gehad (2000 mg)
lage dosis echinacea, omdat ie van teveel ziek werd en verder geen cats claw wat daar kon ie niet tegen, werd ie ook ziek van.
qyan had natuurlijk ook zijn maag/ darmklachten en weet ik het welke spookklachten die nooit zijn anagetoond nog meer, waardoor we al niet te veel konden uit proberen.

nou, nogmaals succes :-* knuffel voor boffie en hoop echt dat er snel verbetering in haar situatie komt.

gr wendy
Door Jolly
#83473
hier een foto van boffie
Afbeelding

en ook 1 van koosje
Afbeelding

Magda; je hebt en Pb tje , kijk bovenin naast het barfplaats logo en daar zie je staan : "hoi Magda,
je hebt ... persoonlijke berichten, ... zijn nieuw.
Als je daar op klikt krijg je berichtjes te zien.
Door magda
#84133
Hitam schreef: Jawel, dat kan wel, ik volg de discussie wel.
Het belangrijkste is een goede weerstand door een goede voeding, daar ben je al mee bezig. Het kan zijn dat het dan overgaat maar soms heb je extra hulp nodig.
Als ze weinig mijten heeft is het dan wel demodex of kan er ook nog iets anders meespelen. Gisten? Stinkt ze erg?
Als het niet over gaat zou ik toch met Ectodex gaan wassen.

Andere dingen die je kunt doen: ontgiften, met tea tree shampo wassen, een homeopathisch middel gebruiken.
Hitam ik heb in een Biologischwinkeltje een shampoo met tea tree gevonden. ( vachten met schilfertjes)
is dat goed? verder heb ik calendula zalf gekocht en dat was volgens die mevr van dat winkeltje heel goed voor wonden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#84400
Jaaa, wat goed! Dan zou ik kiezen voor de combinatie Ivomec, wassen met tea tree shampoo en calendula op de plekken.
De tea tree shampoo kan ook irritatie geven in eerste instantie. Dus even kijken hoe hij daar op reageert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door