Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#86639
magda schreef:
Hi Wendy Ja ik heb Boffie gisteren gewassen( in de zon)
met warmwater met Tea tree.
Ivomec in d'r bekkie gespoten met behulp van een vriendin, ging redelijk.
Vandaag zelf geprobeerd (heel alleen dus) maar kreeg de dop niet van de naald na 5 min trekken heb ik een mes gebruikt. Dop er af. Spul in de spuit gezogen en toen heb ik me keihard met de naald in de vinger geprikt!!!!
Was dus al een beetje zenuwachtig en toen moest ik eerst nog een tijdje achter Boffie aanrennen met de spuit en toen ik haar eindelijk te pakken had , kreeg ik met geen mogelijkheid haar bek open. Ik heb haar in de houdgreep op het grasveld moeten houden om die spuit erin te kunnen wringen en toen zag mevrouw toch nog kans om een gedeelte van dat spul uit d'r bek te laten lopen.
Nu heeft ze niet genoeg gift binnen voor die mijten.
Wat een ramp bestaat er een manier die succes verzekerd is? ;D
uhhhhhhhh ;D
er ergens aan vastzetten misschien ??? dus dat ze niet wegkan?
misschien niet ideaal, maar je moet wat nu he.
als ze iedere keer niet alle binnen krijgt schiet natuurlijk ook niet op.
en tijd om haar vertrouwen te winnen in deze behandeling heb je ook niet :-\
als je het eenmaal in haar bek hebt gespoten moet je haar bek beetpakken en met je andere hand wrijven onder haar keel. zo moet ze slikken ;)
en er daarna als het zo lukt natuurlijk uitbundig belonen.
een andere mthode kan ik zo snel niet voor je bedenken ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#86644
magda schreef:

nee; het is een kwestie van geluk hebben... maar niets doen is in mijn ogen geen optie.

Die Ivomec spuit je die met een injectieNAALD in haar bekkie? Dat lijkt mij redelijk gevaarlijk. Of spuit je het ergens in haar vel?

Als je het gewoon in haar bekkie moet doen dan kun je toch de spuit gebruiken ZONDER naald? En ik meen dat je het ook gewoon over het eten kunt doen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#86648
Naald? ??? Als het de bedoeling is om vloeistof in haar bek te spuiten, zou ik de naald er maar afhalen. Misschien kun je proberen om het plastic tuutje van de spuit (zonder naald) in te smeren met smeerworst/kaas dan kun je waarschijnlijk makkelijker die spuit in haar bek duwen. Het beste langs de zijkant van haar wang en geef haar meteen een lekkertje daarna zodat ze gaat slikken. Maar misschien kun je het ook over een beetje vlees doen? Ik weet niet hoeveel het is. Maar als je hond écht niet wil is het héél lastig om zoiets in je eentje voor elkaar te krijgen. Sterkte en succes
Door magda
#86651
Spuit zonder naald, zeker!!!! daarom heb ik me ook in de vinger geprikt om die naald eraf te halen.
Over d'r eten
De da heeft me gezegd dat dat niet zo slim is omdat het loei bitter is en de hond het niet zal eten.

Vastbinden aan een paal als het niet regent of binnen aan de trapleuning, krijgt ze meteen een hekel aan de trap, want sinds vanmiddag sneakt ze steeds de trap op
om ook boven haar heerlijke lucht te verspreiden ;D
Door magda
#86694
Nitus schreef: Naald? ??? Als het de bedoeling is om vloeistof in haar bek te spuiten, zou ik de naald er maar afhalen. Misschien kun je proberen om het plastic tuutje van de spuit (zonder naald) in te smeren met smeerworst/kaas dan kun je waarschijnlijk makkelijker die spuit in haar bek duwen. Het beste langs de zijkant van haar wang en geef haar meteen een lekkertje daarna zodat ze gaat slikken. Maar misschien kun je het ook over een beetje vlees doen? Ik weet niet hoeveel het is. Maar als je hond écht niet wil is het héél lastig om zoiets in je eentje voor elkaar te krijgen. Sterkte en succes
Ja wat kun je nou voor lekkers aan een hond geven die strikt rauw is? kaas ok maar is dat alles, smeerworst kan toch niet? Koekjes evenmin?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#86714
Een blokje kaas misschien als beloning, stukje gedroogde pensstaaf? En ik weet niet in hoeverre jou hond allergisch reageert op de hulpstoffen in worst, maar je geeft dan ook maar héél weing hè? Die smeerworst had ik ook alleen maar in gedachte om aan het tuitje van de spuit te smeren, maar misschien vind ze bepaalde oliën wel lekker? En smeerkaas is misschien ook een idee?
Gedroogde lever of hart kan trouwens ook en die kan je zelf maken. Hier is een recept dat ik van Lizzy gekopieerd heb:
Lever of hart laten koken todat het gaar is.
Vlees in heel kleine stukjes snijden.
Vlees op bakpapier leggen.
In de oven voor 30 minuten op 150 a 160 graden

Meer ideeën heb ik op het moment niet :(.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#86732
je kunt misschien een keer proberen of ze het over haar eten wel eet.... (soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit); als ze dat wel doet; voila... probleem opgelost.

En iets lekkers geven nadat je de Ivomec in haar bekkie hebt gedaan; niet moeilijk mee doen. Je moet kiezen uit twee "kwaden". Dus vind ze kaas lekker; hup plakkie kaas er in, is ze verzot op iets anders dan gebruik je dat. Zolang het maar iets is waar ze niet allergisch voor is.
Door magda
#87231
Ivonne schreef: je kunt misschien een keer proberen of ze het over haar eten wel eet.... (soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit); als ze dat wel doet; voila... probleem opgelost.

En iets lekkers geven nadat je de Ivomec in haar bekkie hebt gedaan; niet moeilijk mee doen. Je moet kiezen uit twee "kwaden". Dus vind ze kaas lekker; hup plakkie kaas er in, is ze verzot op iets anders dan gebruik je dat. Zolang het maar iets is waar ze niet allergisch voor is.
Ja er is een wonder gebeurd!!! :D
Ik heb haar verlakt met hamburgers!
Ik heb een pak van 10 hamburgers (rund) is altijd rund he? gekocht en er één half doorgesneden en een bolletje van gemaakt.
In dat bolletje heb ik een diep kuiltje gemaakt en het spul( want het is nog best veel) er in gespoten en toen het kuiltje dicht gewreven .
Ze at het op en er is geen druppel verloren gegaan!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door