Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#788570
Gaan wij dan ook maar eens proberen.
Omdat we dachten dat het misschien wel zijn elleboog was, hebben we geprobeerd hem rusitg te houden. Met het gevolg dat hij vananacht de hele serre omgebouwd heeft. Lekker hoor, zo´n energieke werkhond.
Door Cindy de Wolf
#788590
Zo he dat is schrikken geblazen. Gelukkig is alles goed. Nu maar hopen dat de groeipijnen snel over zijn.
Door Cindy de Wolf
#788591
[quote="Hitam"]
Gaan wij dan ook maar eens proberen.
Omdat we dachten dat het misschien wel zijn elleboog was, hebben we geprobeerd hem rusitg te houden. Met het gevolg dat hij vananacht de hele serre omgebouwd heeft. Lekker hoor, zo´n energieke werkhond.
[/quote]

Whoehaha, klinkt heel bekend ;D ;D Leuk werklustige hondjes maar af en toe....
Door conleeuw
#788607
gelukkig toch geen elleboog elende, ik hoop dat voer aanpassen de gewenste effect heeft ;)
Door Helen
#788660
[quote="Hitam"]
Gaan wij dan ook maar eens proberen.
Omdat we dachten dat het misschien wel zijn elleboog was, hebben we geprobeerd hem rusitg te houden. Met het gevolg dat hij vananacht de hele serre omgebouwd heeft. Lekker hoor, zo´n energieke werkhond.
[/quote]

In  die periode heeft Kuma geleerd om : elastiekjes uit je haar te halen, je broek helpen uittrekken, je trui en t-shirt ook, de afstandsbediening te brengen, o ja en ook de tv-gids, je schoenen te brengen, deuren te openen, je sokken uit te trekken en weet ik veel wat nog meer ;D ;D

Voor haar was dat naast rustige wandelingen aan de felxi voldoende. Wij hebben haar weer losgegooid toen ze niet echt meer kreupel was. Maar dat was dus vrij vlot na het veranderen van haar dieet.
Door roefus
#788726
Altijd leuk als je iets 'te laat' leest en het is dan al goed afgelopen  ;)
Gelukkig maar  :D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#790033
Te uwer informatie: we hebben hem minder bot gegeven, minder eiwit en meer pens en vet en hij is niet kreupel meer.
Ik had Huub gezegd: meer groente, minder spiervlees en minder vet (=minder caloriën), maar dat wilde hij niet. Hij blijft erbij dat het aan de calcium ligt, dus hij wilde perse minder bot gaan geven. Meer groente wilde hij ook niet, dus dat werd meer pens (=slechter opneembaar eiwit). En minder caloriën wilde hij ook niet, dus heeft hij er meer vet in gedaan. Hoe bedoel je eigenwijs?

Maar het werkt dus wel als een speer. Hij rent en springt weer als een gek, we houden ons hart vast.
Door Helen
#790034
[quote="Hitam"]
Te uwer informatie: we hebben hem minder bot gegeven, minder eiwit en meer pens en vet en hij is niet kreupel meer.
Ik had Huub gezegd: meer groente, minder spiervlees en minder vet (=minder caloriën), maar dat wilde hij niet. Hij blijft erbij dat het aan de calcium ligt, dus hij wilde perse minder bot gaan geven. Meer groente wilde hij ook niet, dus dat werd meer pens (=slechter opneembaar eiwit). En minder caloriën wilde hij ook niet, dus heeft hij er meer vet in gedaan. Hoe bedoel je eigenwijs?

Maar het werkt dus wel als een speer. Hij rent en springt weer als een gek, we houden ons hart vast.

[/quote]

Aha, dus ook bij jouw hond werkt het!! Ja bij Kuma hebben we, zoals ik al zei in mijn vorige berichtje, het percentage botten ook flink omlaag geschroefd. En aangezien dat vleesbotten waren het percentage vlees erbij dus ook. En dus ook minder eiwitten en calorieen. De groenten en fruit waren als vulling plus extra vitamientjes.

Maar volgens mij draait het allemaal om het botpercentage wat je omlaagschroeft!! Je zou het 'voor de grap' eens moeten proberen of Checkro ook weer kreupel wordt als je het botpercentage omhoog schroeft...Kuma werd echt direct weer duidelijk kreupel toen.

Hopen dat het bij Checkro goed blijft gaan!!!
Door conleeuw
#790056
[quote="Hitam"]
Te uwer informatie: we hebben hem minder bot gegeven, minder eiwit en meer pens en vet en hij is niet kreupel meer.
Ik had Huub gezegd: meer groente, minder spiervlees en minder vet (=minder caloriën), maar dat wilde hij niet. Hij blijft erbij dat het aan de calcium ligt, dus hij wilde perse minder bot gaan geven. Meer groente wilde hij ook niet, dus dat werd meer pens (=slechter opneembaar eiwit). En minder caloriën wilde hij ook niet, dus heeft hij er meer vet in gedaan. Hoe bedoel je eigenwijs?

Maar het werkt dus wel als een speer. Hij rent en springt weer als een gek, we houden ons hart vast.

[/quote]toch klinkt het logisch, te veel aan calcium en groeipijnen hebben toch iets met elkaar te maken :-\  dan niet.  :-\ blij dat het zo goed werkt, goed gedaan !!! nu hopen dat dit zo blijft doorgaan ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#790065
[quote="Helen"]
Maar volgens mij draait het allemaal om het botpercentage wat je omlaagschroeft!! Je zou het 'voor de grap' eens moeten proberen of Checkro ook weer kreupel wordt als je het botpercentage omhoog schroeft...Kuma werd echt direct weer duidelijk kreupel toen.

Hopen dat het bij Checkro goed blijft gaan!!!
[/quote]
Dat zei ik ook al. Reactie: "met mijn hond wordt niet geëxperimenteerd!"
Door Helen
#790082
[quote="Hitam"]
Dat zei ik ook al. Reactie: "met mijn hond wordt niet geëxperimenteerd!"
[/quote]

Jouw reactie was waarschijnlijk: "ok, dan niet schatje."   ;D  ;D
Door conleeuw
#790089
[quote="Hitam"]
Dat zei ik ook al. Reactie: "met mijn hond wordt niet geëxperimenteerd!"
[/quote]nou tannetje :-[ als iemand die voorstel had gedaan met betrekking met een van mijn schatjes.....dan weet ik ook niet of ik juigend zou staan om te gaan proberen :-[ vooral niet met de deerhound.  ;) maar ik had er wel even over nagedacht voordat ik nee zei ;D
Door roefus
#790100
[quote="Hitam"]
Dat zei ik ook al. Reactie: "met mijn hond wordt niet geëxperimenteerd!"
[/quote]

Ehhh...nou ik weet wel zeker dat het ook exact mijn woorden waren geweest  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door