Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#787691
Hoi,

Een van onze honden stinkt echt ontzettend uit haar bek. Ik heb verder haar bek al bekeken en zag er niks vreemds aan. Heeft iemand enig idee en/of tips? Begin volgende week ga ik ook even met haar langs de DA want ze stinkt echt enorm.

Groetjes

Isabelle
Door Lizzy
#787776
Heeft je hond toevallig geen lipplooi-eczeem? Dat stinkt namelijk ongelofelijk :o! Lipplooi-eczeem bevind zich in de plooi van de onderste lip, langs de onderste kaaklijn. Verder geen tanden of kiezen kapot? Of ontstoken tandvlees? Komt het misschien van de maag? Wat eet je hond? Als het absoluut geen oorzaak heeft, is het de moeite waard om te proberen chlorella-alg te geven en daar een reinigingskuurtje mee te doen!
Door isabelle
#787845
Zelf denk ik dat het uit de maag komt, maar dan af en toe twijfel ik toch weer  en denk dat het toch uit haar bek komt. Nee ze heeft geen eczeem en ze eet BARF met groente. Haar tanden zien er allemaal goed uit en haar tandvlees is ook niet ontstoken.  Ik zal die chlorella eens even doornemen, hopelijk biedt dat uitkomst. In ider geval bedankt :)
Door ~Joke~
#788417
Ik hoorde op een BARF emaillijst dat vit E toevoegen wel eens wil helpen. Ik zet het even hieronder
In het Engels helaas:
adding vitmain E to his
diet may make a difference. Vitamin E prevents rancidity of
polyunsaturated oils and fats from the raw foods that are fed.
Vitamin E dose rate would be 10iu per pound/20iu per kg for animals
weighing up to 20pounds/10kg. The dose rate goes down for larger
animals. Also, a sprig (or sprinkle of dry) of parsley on top of the
food once in a while acts as a breath freshener but does not take
care of the actual cause where vitamin E may.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 03 jul 2007, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door