Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#785913
Volgens mij zijn de meeste mensen COX-2 remmers inmiddels van de markt genomen vanwege de bijwerkingen.
Door Lizzy
#785916
Hitam schreef: Volgens mij zijn de meeste mensen COX-2 remmers inmiddels van de markt genomen vanwege de bijwerkingen.
Huh? Welke dan? Rimadyl en Metacam en Previcox zijn toch allemaal COX 2's?
Door Cindy de Wolf
#785917
Lizzy schreef: Huh? Welke dan? Rimadyl en Metacam en Previcox zijn toch allemaal COX 2's?
Volgens mij bedoelt Hitam dat de cox2 die cox1 links laten liggen van de markt zijn genomen.

Ik heb namelijk verders niets in die richting gehoord.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#785921
Lizzy schreef: Huh? Welke dan? Rimadyl en Metacam en Previcox zijn toch allemaal COX 2's?
de speciefieke COX-2 remmers, die helemaal geen COX-1 remmen zijn van de markt. Metacam en rimadyl remmen overwegend COX-2 maar ook een beetje COX-1.
Door Lizzy
#785922
Of bedoeld Tannetje de cox-2's voor mensen die van de markt af zijn gehaald?

Nah, hoe dan ook, ik probeer een zo veilig mogelijke pijnstiller voor Bruutseltje te nemen, maar ik ben er al achter: die zijn er niet. Ik word hier door de hond of door de kat gebeten >:( :'(.

Brutus gaat of dood aan zijn poot en rug (zijn achterhand wordt versnelt slecht door het slecht lopen dat hij voor doet) of hij gaat dood aan de pijnstillers :'(
Door anneke62
#785929
Onze oudste Sam van 13 jaar slikt al een jaar of vijf Rimadyl tegen de artrose-pijn. In het begin was dit een lage dosis, inmiddels staat hij op de maximale dosering voor zijn gewicht en krijgt daarnaast ook nog 2 x 2 tabletten Moderin per week.  :'( Wij worden hier niet blij van, maar hij is er nog steeds en heeft op een enkele buikgriep per jaar eigenlijk nooit last van maagproblemen. Hoe lang we dit nog kunnen volhouden is een dagelijks terugkerende discussie inmiddels.......
Ik heb trouwens van de da de laatste keer een ander middel meegekregen, een goedkopere variant van Rimadyl. Het patent is namelijk sinds kort van Rimadyl af en nu kunnen er dus andere fabrikanten inspringen. Dat scheelde echt aanzienlijk in de prijs, ongeveer 1/3 goedkoper!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#785999
Tannetje bedoeld volgens mij de humane variant. (oa Vioxx is er helemaal uit gegaan en Celebrex wordt eigenlijk niet meer voorgeschreven)
Deze zijn inderdaad van de markt gehaald  vanwege de grote incidentie van de bijwerkingen (als ik het goed heb) hersenbloedingen, lever en hartproblemen!
Laatst gewijzigd door Sanyo op do 28 jun 2007, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#786003
Als ik het allemaal goed begrijp, maakt het dus niets uit welke pijnstiller je geeft, ze verminderen allemaal pijn en onstekingen, maar hebben ook allemaal serieuze bijwerkingen. Het klopt dus ook niet dat de Cox-2's minder schadelijk zijn?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#786014
In theorie zouden ze minder schadelijk moeten zijn, maar op het moment dat ze op grote schaal worden ingezet, blijken ze dat toch niet waar te kunnen maken, helaas!
Door anneke62
#786105
anneke62 schreef: Ik heb trouwens van de da de laatste keer een ander middel meegekregen, een goedkopere variant van Rimadyl. Het patent is namelijk sinds kort van Rimadyl af en nu kunnen er dus andere fabrikanten inspringen. Dat scheelde echt aanzienlijk in de prijs, ongeveer 1/3 goedkoper!
De naam van dit middel is trouwens RIMIFIN.
Door conleeuw
#786128
Sanyo schreef: Tannetje bedoeld volgens mij de humane variant. (oa Vioxx is er helemaal uit gegaan en Celebrex wordt eigenlijk niet meer voorgeschreven)
Deze zijn inderdaad van de markt gehaald  vanwege de grote incidentie van de bijwerkingen (als ik het goed heb) hersenbloedingen, lever en hartproblemen!
Yep !! 't was toen echt een drama :-\
Door Cindy de Wolf
#786171
Lizzy schreef: Of bedoeld Tannetje de cox-2's voor mensen die van de markt af zijn gehaald?

Nah, hoe dan ook, ik probeer een zo veilig mogelijke pijnstiller voor Bruutseltje te nemen, maar ik ben er al achter: die zijn er niet. Ik word hier door de hond of door de kat gebeten >:( :'(.

Brutus gaat of dood aan zijn poot en rug (zijn achterhand wordt versnelt slecht door het slecht lopen dat hij voor doet) of hij gaat dood aan de pijnstillers :'(

Ja kweet het, dit is en blijft een lastige kwestie. Ik weet alleen wel dat ik dan liever kies voor de eventuele bijwerkingen op den duur en dat de/je hond nog een tijdje pijnvrij meekan en zo een kwaliteitsvol leven heeft dan dat hij ligt te creperen van de pijn. Daarnaast kan het wel langere periode goed gaan, kijk maar naar Terry en er zijn desnoods ook nog medicijnen te krijgen die de maag/darmwand beschermen. Begrijp me niet verkeerd, het blijft rotzooi en als het niet hoeft liever niet.
Door Lizzy
#786176
Nou ja, ik heb vanmorgen overleg met mijn DA....

Nou had ik trouwens bij www.plaza33.eu de Gewrichts A druppeltjes besteld (tegen artrose), van MacSamuel. En op hoop van zegen ben ik daar een paar dagen geleden mee begonnen maar nou loopt hij sinds gisteren ineens echt behoorlijk goed zeg :o

Ik durf nog geen vreugde dansje te gaan maken, maar misschien dat ik met deze druppels niet zo vaak/minder pijnstiller kan geven.

Zeg, hoe doen jullie dat trouwens? Geven jullie iedere dag pijnstillers zodat de hoeveelheid pijnstiller stabiel blijft? Of alleen als de pijn heel erg is?
Door EdwinK
#786188
Ik hou het op dit moment op 1x daags 1 Rimadyl, om de hoeveelheid stabiel te houden. Dan 1x per dag halve capsule (of een hele, ligt er aan hoe goed die opengaat) groenlipmossel-extract over Brenda's eten.
Door Cindy de Wolf
#786209
Ik geef Terry elke dag de volledige doses. Zo af en toe ga ik weer experimenteren of het minder kan maar vaak gaat dat niet. Terry krijg of 3 tabletten Rimadyl 50mg, of 1 tablet Previcox of 0.30ml metacam. Daarnaast ook de cortaflex en als ik dat weglaat gaat het snel bergafwaarts. Ik geef de andere alleen als ze geblesseerd zijn zoals nu met Jesse.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door