Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#785251
Wellicht gebruiken sommige onder jullie ook op zeer regelmatige basis NSAIDS voor hun hond. In Amerika zijn ze een stuk goedkoper. Je kan ze o.a. hier bestellen http://www.entirelypets.com/nsaids.html. Het is een recept medicijn en ik heb gemaild en bij internationale orders is dat dus niet nodig. Verzendkosten liggen rondom de 20 dollar. Ik heb even snel wat prijsjes vergeleken.
Rimadyl 180 tabletten 75 mg = $128,50 = € 88,83
Novox 180 tabletten 75mg $ 114,50 = € 79,16 (broertje van de Rimadyl)
Deramaxx 30 tabletten 100mg $52,95 = € 36,61 = een cox 2 remmer, in Nederland nog niet beschikbaar.
Metacam 100ml $ 58,99 = € 40,71
Previcox 60st $ 88,90 = € 61,46

Ik weet niet wat jullie betalen maar ik toch gemiddeld 40% meer.
Waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat de kans er in zit dat het onderschept wordt door de douane in je dus BTW en invoerrechten moet betalen. Ik bestel op regelmatige basis spullen uit Amerika en mijn ervaring is dat minstens 90% gewoon door de douane komt.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op wo 27 jun 2007, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#785288
Interessant. Te meer daar het er wel een beetje naar uit begint te zien dat Brutus aan de pijnstillers moet.

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de werking van de diverse pijnstillers. En vooral naar de bijwerkingen. Vooral op langere termijn. Zal ik een nieuw topic openen of kunnen we daar in dit topic over babbelen?
Door Cindy de Wolf
#785335
Lizzy schreef: Interessant. Te meer daar het er wel een beetje naar uit begint te zien dat Brutus aan de pijnstillers moet.

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de werking van de diverse pijnstillers. En vooral naar de bijwerkingen. Vooral op langere termijn. Zal ik een nieuw topic openen of kunnen we daar in dit topic over babbelen?

Wat mij betreft mag je daar hierover babbelen, geen probleem.

Terry van ons is nu 11 en heeft daarvan zeker 6 jaar pijnstilling nodig gehad met een pauze van 3 jaar na haar kunstheupoperatie. Echter door jaren lang fout belasten zijn er sinds een jaar of 2 a 3 andere artroseklachten gekomen en slijtage waardoor ze pijnstilling nodig heeft. Ik heb een tijdlang met een minimale doses toegekunt maar helaas sinds de botkanker een overdoses en sinds een maand of 5 heb ik dit terug weten te draaien naar de normale doses. Ik heb met Terry nooit klachten gehad die andere wel hebben op nsaids. Het verschilt echt per hond. Terry is wat dat betreft oersterk, wel wissel ik de merken af omdat ik merk dat na verloop van tijd de werking afneemt, dan stap ik weer over op een ander merk en dan gaat het weer een tijdje beter/goed. Ook Baloe en Jesse hebben gedurende langere periode NSAIDS gehad en nooit problemen. Persoonlijk vind ik het ideaal om in huis te hebben. Net zoals nu met Jesse, gelijk aanpakken, niets aankijken. Door de loop van de jaren heen leer je wel wanneer wel en wanneer niet. En in welke situatie een da dit voorschrijft. Misty had zich laatst ook vervelend verstapt met als resultaat dat ze heel slecht overeind kwam. Na 2 weken aankijken 5 dagen op de Metacam gezet op 70% van de doses en alles lijkt weer helemaal ok te zijn. Ben nu alweer ruim een week gestopt daarmee. Voor de lichtere blessures gebruik ik meestal traumeel. Dit leer je vanzelf, wanneer wat gebruiken.
Door conleeuw
#785345
leuk, de enige wat ik wil zeggen is dat onlangs op de nieuws was dat het "importeren" van medicijne door de douane strenger aangepakt gaat worden, ik weet dat mijn zus haar vetoryl uit engeland haalt, omdat het daar goedkoper is en nog nooit een probleem heb gehad. Zij laat het altijd in twee verpakkingen opsturen, zodat als er een verdwijnt dat ze niet meteen haar hele bestelling kwijt raakt ;)
Door *wendy*
#785348
Voor de Previcox betaal ik hier bij DA1 57+ euro voor 30 tabletten en bij DA2 50+ euro. Zelfs dat vind ik al een wereld van verschil.  :o
Door Cindy de Wolf
#785353
pippy schreef: Voor de Previcox betaal ik hier bij DA1 57+ euro voor 30 tabletten en bij DA2 50+ euro. Zelfs dat vind ik al een wereld van verschil.  :o
In verhouding tot da 1 heb je dus voor 5 euro meer 60 tabletten, lijkt me het overwegen waard ;)
Door Cindy de Wolf
#785354
conleeuw schreef: leuk, de enige wat ik wil zeggen is dat onlangs op de nieuws was dat het "importeren" van medicijne door de douane strenger aangepakt gaat worden, ik weet dat mijn zus haar vetoryl uit engeland haalt, omdat het daar goedkoper is en nog nooit een probleem heb gehad. Zij laat het altijd in twee verpakkingen opsturen, zodat als er een verdwijnt dat ze niet meteen haar hele bestelling kwijt raakt ;)
Het gaat hier om hondenmedicijnen en geen mensen. Gaan ze denk ik toch wat anders mee om. Ik heb nog nooit meegemaakr dat iets verdween wel dat de postbode aan de deur stond met een rekening. Maar ik ben nog nooit duurder uitgeweest dan hiero.
Door 202Spots
#785564
Cindy de Wolf schreef: Deramaxx 30 tabletten 100mg $52,95 = € 36,61 = een cox 2 remmer, in Nederland nog niet beschikbaar.
We zijn vorige week met Deramaxx begonnen voor Tor,
de artrose in z'n ene voorpoot was erger geworden, en z'n ene heup ook, DA zei dat ie aan pain meds moest...ik zei als het maar geen Rimadyl word...DA zei dat ze dat niet een aan hun eigen hond willen geven, maar dat hun 11 yr old Lab nu ook op Deramaxx was en ging heel goed met em.
Tor is nu dus ook op half tablet per dag en er is heel duidelijk een groot verschil te zien...het help heel goed tegen de pijn!

Bij mijn DA moest ik $27.50 betalen voor 15 tabs.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#785580
Cindy de Wolf schreef: Deramaxx 30 tabletten 100mg $52,95 = € 36,61 = een cox 2 remmer, in Nederland nog niet beschikbaar.
Wat is een cox 2 remmer? Enige tijd geleden raadde mij een Belgische dierenarts het product Carprodyl aan, dat ook een cox 2 remmer zou zijn? Kennen jullie Carprodyl?
Door Lizzy
#785594
Jacquemine schreef: Wat is een cox 2 remmer? Enige tijd geleden raadde mij een Belgische dierenarts het product Carprodyl aan, dat ook een cox 2 remmer zou zijn? Kennen jullie Carprodyl?
In dit middel zit carprofen, dezelfde werkzame stof als in Rimadyl.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#785606
Jacquemine schreef: Wat is een cox 2 remmer? Enige tijd geleden raadde mij een Belgische dierenarts het product Carprodyl aan, dat ook een cox 2 remmer zou zijn? Kennen jullie Carprodyl?
NSAIDS werken door remmen van het enzym cyclooxygenase (COX). Er zijn twee cyclooxegenases (mogelijk 3) in het lichaam. COX 1 is een algemeen enzym dat oa betrokken is bij de bloedstolling. COX 2 wordt alleen aangemaakt tijdens ontsteking en geeft aanleiding tot een ontstekingsreactie.
De oudere generatie NSAID´s remden zowel COX 1 als COX 2, en hadden daardoor meer bijwerkingen zoals een slechtere bloedstolling.
De nieuwe generatie NSAID´s remt specifiek COX-2, dus alleen de ontsteking en hebben derhalve minder bijwerkingen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#785728
Fanny kreeg 3 jaar lang elke dag een 200% dosering Metacam om de tumor in haar blaashals onder controle te houden. Ik heb nooit gemerkt dat ze last had van de Metacam.
Ze had ook al 5 jaar de ziekte van Cushing waar ze ook medicijnen voor kreeg (Vetoryl). Afgelopen zondag hebben we haar in moeten laten slapen. Ze is evengoed 15 jaar geworden.

Mariska
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#785729
*Dorothea* schreef: De nieuwe generatie NSAID´s remt specifiek COX-2, dus alleen de ontsteking en hebben derhalve minder bijwerkingen.
In die zin dat een hond ze onbeperkt kan slikken? In een lichte dosis (bv 2 weken wel, 2 weken niet)? Als ik google zie ik dat ook deze middelen bijwerkingen hebben op oa. hart en nieren. Ik vraag me altijd af wat schadelijker is de onstekingen die gepaard gaan met artrose wanneer je je hond geen ontstekingsremmers geeft of de bijwerkingen van het middel dat de ontstekingen moet remmen?
Door Cindy de Wolf
#785782
Ik heb zelf gezien hoe erg veel pijn een hond met artrose kan hebben. Ik zal persoonlijk altijd kiezen voor pijnstilling. En dan maar het risico lopen dat het gevolgen kan hebben op bijv. de maag/darmwand. Maar dan hebben ze in ieder geval een periode nog pijnvrij of op zijn minst minder pijn gehad en daardoor hoogstwaarschijnlijk een kwalitatiefvoller leven.
Door *wendy*
#785868
Cindy de Wolf schreef: Ik heb zelf gezien hoe erg veel pijn een hond met artrose kan hebben. Ik zal persoonlijk altijd kiezen voor pijnstilling. En dan maar het risico lopen dat het gevolgen kan hebben op bijv. de maag/darmwand. Maar dan hebben ze in ieder geval een periode nog pijnvrij of op zijn minst minder pijn gehad en daardoor hoogstwaarschijnlijk een kwalitatiefvoller leven.
Helemaal mee eens.  ;)
Natuurlijk probeer ik zo min mogelijk aan Gandor te geven, maar helemaal zonder lukt gewoon niet. Ondanks dat ik ook pijncompositum geef. De pijncompositum zorgt er wel voor dat hij met minder Previcox toe kan dan wanneer hij geen pijncompositum krijgt. Dat vind ik wel een voordeel.
En buiten dat...dan heb ik nog een "reservedosis" voor als het echt niet gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door