Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Toetkonijn
#809160
Cindy de Wolf schreef: Wellicht gebruiken sommige onder jullie ook op zeer regelmatige basis NSAIDS voor hun hond. In Amerika zijn ze een stuk goedkoper. Je kan ze o.a. hier bestellen http://www.entirelypets.com/nsaids.html. Het is een recept medicijn en ik heb gemaild en bij internationale orders is dat dus niet nodig. Verzendkosten liggen rondom de 20 dollar. Ik heb even snel wat prijsjes vergeleken.
Rimadyl 180 tabletten 75 mg = $128,50 = € 88,83
Novox 180 tabletten 75mg $ 114,50 = € 79,16 (broertje van de Rimadyl)
Deramaxx 30 tabletten 100mg $52,95 = € 36,61 = een cox 2 remmer, in Nederland nog niet beschikbaar.
Metacam 100ml $ 58,99 = € 40,71
Previcox 60st $ 88,90 = € 61,46

Ik weet niet wat jullie betalen maar ik toch gemiddeld 40% meer.
Waar wel rekening mee gehouden moet worden is dat de kans er in zit dat het onderschept wordt door de douane in je dus BTW en invoerrechten moet betalen. Ik bestel op regelmatige basis spullen uit Amerika en mijn ervaring is dat minstens 90% gewoon door de douane komt.

Ik wil ook gaan bestellen. Met welke levertijd moet ik rekening houden?

Gr. Liesbeth
Door Cindy de Wolf
#809206
Normaal gesproken zo rond de 10 werkdagen. Echter houdt er rekening mee dat het bij de douane tegengehouden kan worden en dat het a langer duurt en b je extra kosten hebt. Ik heb nu iets van 30 keer in Amerika besteld en ik heb 3 keer bij moeten betalen. Ik ben echter nog nooit duurder uitgeweest dan als ik het in Nederland gekocht zou hebben.
Door Audrina
#809454
Hier een tip die ik kreeg van een DA uit België en waar andere Metacam-gebruikers met een grotere hond (25 kg of meer) misschien ook iets aan hebben:

Neem Metacam voor paarden ipv de versie voor honden. In paarden-Metacam zit 10 keer zoveel werkzame stof als in de hondenversie. Je kan dit verdunnen met gedistilleerd (of gedemineraliseerd) water; 1 deel Metacam op 9 gelijke delen gedistilleerd water. De Metacam wel eerst goed schudden voordat je gaat mengen.

Een flesje paarden-Metacam is misschien een paar euro duurder dan de hondenversie, maar op deze manier doe je dus wel 10 keer zo lang met een flesje en ben je dus in verhouding een stuk goedkoper uit.

Het mengsel is maar kort houdbaar (wel in de koelkast), dus het beste maak je voor een hooguit een week. Het mengsel in een goed afgesloten flesje bewaren en goed schudden voor gebruik. Het geopende flesje Metacam zelf blijft na openen wel gewoon een half jaar houdbaar.

Je kan het niet mengen met gewoon kraanwater.

Je kan bij de apotheek voor niet duur van die spuitjes met milliliter-streepjes halen. Een hond mag 0.1 mg Metacam (meloxicam) per kg lichaamsgewicht. In het mengsel zit 1.5 mg per ml.
Een hond van 20 kg mag 1.33 ml
Een hond van 25 kg mag 1.66 ml
Een hond van 30 kg mag 1.99 ml
Een hond van 35 kg mag 2.33 ml
Enz.
Dit zijn de max. dagdoseringen.  ;)
Door Ziviaantje
#809540
Het patent van zowel Rimadyl als metacam is eraf en nu gaan dus concurerende bedrijven dezelfde medicijnen onder een andere merknaam verkopen. Heel fijn, want die zijn meestal goedkoper  :D
Meloxidyl is de concurent van metacam.
carprodyl is de concurent van rimadyl.
Wij hebben in onze praktijk dus meteen metacam en rimadyl uit het assortiment gegooid.
Als je rimadyl of metacam gebruikt dus zeker even de moeite om na te vragen bij je dierenarts hoeveel de concurerende merken bij hem / haar kost. Bij ons kost bijv. 100 ml meloxidyl 45 euro. 
Door Toetkonijn
#821334
Heb vorige week woensdag besteld en vandaag mijn bestelling ontvangen. Ziet er goed uit en het is inderdaad stukken voordeliger.

Hartelijk bedankt voor deze goede tip.

Gr. Liesbeth
Door Cindy de Wolf
#821336
Toetkonijn schreef: Heb vorige week woensdag besteld en vandaag mijn bestelling ontvangen. Ziet er goed uit en het is inderdaad stukken voordeliger.

Hartelijk bedankt voor deze goede tip.

Gr. Liesbeth
Zo helpen we elkaar weer een beetje ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door