Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#785781
Ik heb vanmorgen even contact gehad met Maarten, er zit een lichte verbetering tov dinsdag/woensdag. In stap loopt ze er wel op, in draf (als ze de tuin inloopt) trekt ze hem nog wel iets op maar zet hem af en toe ook weer neer. Ze trekt hem dus niet helemaal meer op. Nav hiervan en de relatief korte tijdsduur heb ik met Maarten afgesproken dat we maandagochtend nog even contact hebben. Dan moet ze er echt wel weer op staan en anders gaan we maandag naar Eersel. Ze staat nu op 6 tabletten traumeel en op 60% metacam. Laten we er het beste van hopen.
Door Cindy de Wolf
#786157
roefus schreef: Klinkt inderdaad beter.
Vraag me af hoe het nu is.
Ze heeft gister 3 minuten los gelopen in het bos, ik wilde even zien hoe/wat. Ze steunde er in alle gangen op en trok hem niet echt veel meer omhoog. Wel zat er limp in en zette ze hem naar buiten toe. Maar in verhouding tot wo en al helemaal tot ma een aanzienlijke verbetering. Ze moet er nu de komende dagen echt weer volledig op gaan staan is dit niet het geval dan gaan we maandag naar Eersel.
Door Decibels
#786208
Cindy de Wolf schreef: Jesse is afgelopen vrijdag gigantisch omver gelopen door Misty. Hierbij sloeg ze een keer of 5 over de kop en stond daarna met rechtsachter volledig omhoog, bijna tegen haar heup aan. Na wat masseren ging het wel weer. Zaterdag en zondag rustiger aan gedaan en so far so good. Gister in die hoosbui naar het bos, ik had nog geen 5 minuten gelopen toen er onweer losbarstte, in onweer loop ik niet dus terug naar de auto, verders niets raars gezien. Nadat ze even gelegen had wilde ze dus niet meer op rechtsachter staan. In stap leunt er ze wel iets op maar in draf ontziet ze hem volledig. Heb haar dan ook gelijk op de traumeel gezet en toch ook maar op de Metacam. De Knie, we denken dat het de knie is, is niet extreem dik, wel zet ze haar poot iets naar buiten en het schuiflade systeem is niet toe te passen. Net contact gehad met Maarten Kappen en gezien de beschrijving is het suggestief dat er een partiele voorstekruisbandscheuring is opgetreden afgelopen vrijdag. Alleen bij een voorledige doorscheuring is het schuifladesysteem toe te passen. Als het een flinke kneuzing is moet er met 2 maximaal 3 dagen verbetering te zien zijn. Ik heb nu met hem afgesproken om donderdagochtend nog even contact te hebben en als er geen/weinig verbetering is moeten we langskomen want dan is de kans wel heel groot dat het een voorstekruisbandscheuring is :'( :'( :'( :'( Duimen jullie aub mee dat het "slechts"een fikse kneuzing is? Het zal toch niet waar zijn he!?
Ik help het je hopen...!!

Onze Viva heeft iets dergelijks gehad en toen was ook het vermoeden dat het de kruisbanden waren....Ze was toen net gedekt...(sterker nog...het gebeurde bij de reu....lekker samen spelen in het weiland en ze verstapte zich daarbij gigantisch in een kuil...ging 3x over de kop en toen ze weer op de poten stond, stond haar poot heel vreemd) Ze heeft toen bijna een week lang die poot niet gebruikt..daarna kwam er eigenlijk elke dag wat verbetering in. En tegen de tijd dat haar buik begon te groeien liep ze weer keurig op 4 poten en geen enkel teken meer van kreupelheid) Ik hoop dat dat met Jesse ook zo gaat...
Door ulla
#786486
Cindy de Wolf schreef: Bedankt :-* :-* :-* :-* Vandaag weinig tot geen verbetering, Ze is momenteel een zielig munsterlandertje. Hoop zo dat het morgen gaat aantrekken. Want ik zie ook onze vakantie in het water vallen als het een VKB blijkt te zijn :'( :'( :'(

Maarten heeft bij ons ook al lang en breed bewezen wat hij waard is ;) Rij natuurlijk niet voor de eerste de beste arts van Den Haag naar Eersel ;D
Wat dacht je vanuit Drenthe naar Eersel. ;D
Door ulla
#786882
Zeker niet,hij heeft eind april een TTA uitgevoerd,bij èèn van de honden,en tot volle tevredenheid.
Bij othopedische problemen, hebben we de rit er zeker voor over.
Door Cindy de Wolf
#787007
ulla schreef: Zeker niet,hij heeft eind april een TTA uitgevoerd,bij èèn van de honden,en tot volle tevredenheid.
Bij othopedische problemen, hebben we de rit er zeker voor over.
Bij wat voor een hond? Wij waren namelijk eind april de 23e meen ik uit mijn hoofd, kan ook de 25e geweest zijn en toen werd er een TTA uitgevoerd bij een Sint Bernhard. Misty van ons werd toen gecastreerd en de eigenaar + bijbehorende eigen da hoorde ik praten over barf en we hebben toen nog even gezellig staan te keuvelen over barf en wat we zoal gaven e.d. Ben nu wel nieuwsgierig of dat jullie hond was. En er werd toen door die da aan mij gevraagd (wist toen nog niet dat het een da was) waarom wij voor een "normale"castratie helemaal vanuit Den Haag naar Eersel kwamen. Nou heel simpel die man is zijn gewicht in goud waard en je wordt niet behandeld als nummer en je mag overal bij blijven als je dat wilt. Simpel toch ;)
Door Cindy de Wolf
#787008
[quote="AstridStraver"]
Ik hoop dat het blijft verbeteren en zal voor je blijven duimen!
[/quote]

Mag denk ik niet klagen. Ze heeft vandaag 20minuutjes los gelopen en dat ging niet echt slecht, zo lang ze geen gekke draaien maakt gaat het behoorlijk goed, zodra ze gaat draaien en gek doen piept ze en trekt hem weer omhoog. Ik ga dit maandag met Maarten bespreken wat hij ervan vind. Ze vind zichzelf wel heel erg zielig omdat ze niets mag. En ik eigenlijk ook want het is mijn meest passievolle hond. Misty ook wel maar die is nog zo jong.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door