Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#782611
Zusje heeft al heel de week wat snotterige oogjes na het slapen en als ik de onderste oogleden wat ´openduw´ zodat ik er bij in kan kijken is dat helemaal rood geirriteerd. Ze schijnt er zelf verder helemaal geen last van te hebben (knijpt/knippert er niet mee en wrijft er niet mee over de grond enzo). Ik ben sinds eergisteren toch maar wat gaan druppelen met Oculoheel maar het wordt nog niet beter. Het aller aller grootste probleem alleen is dat zij helemaal panisch wordt als we haar ogen willen gaan druppelen. Nou zul je denken joh tis maar een klein hondje, even in de houtgreep maar wat valt dat smerig tegen zeg >:( Die kleine wurmt zich echt in alle bochten uit je greep. En dus zijn er nog niet bijster veel druppels IN het oog beland :-\

Kan zoiets ook vanzelf weer over gaan met regelmatig schoonmaken en dan zo nu en dan een druppeltje oculoheel dat wel op de plaats van bestemming beland?? Ik kan er natuurlijk mee naar de da maar die geeft je vervolgens ook weer een oogzalf mee op basis van een antibiotica he....die we er vervolgens dan ook weer niet in krijgen.....
Door Mevroi Kruim
#782691
Laat er nou net een stuk in de krant gestaan hebben over oogontstekingen bij mensen. Uit onderzoek was gebleken dat niet behandelde ontstekingen even snel of langzaam genazen als wel met ab behandelde ontstekingen. Kennelijk gaan dat soort dingen dus vaak vanzelf over.
Door Femke
#782701
ik zou ook niet naar de DA gaan met zoiets. Similasan of zoals jij al doet Ocuheel druppels en dan knapt het vanzelf wel weer op
Door Ine
#782714
En heb je geen middelen in huis, dan kun je melk druppelen op kamertemperatuur.
In melk zit vit.A, wat goed is voor de ogen.
Door Jojo
#782770
Oké, bedankt voor jullie reacties het stelt me wel wat gerust want ik zat echt te twijfelen of ik er nou niet mee naar de da moest vanavond. Het druppelen is nog steeds een ramp met haar helaas maar het schoonmaken met afgekookt water en een watje laat ze gelukkig goed toe dus dat scheelt al een stuk. Ik heb geen flauw idee hoe het nou zo komt maar kan het eigenlijk met de aankomende loopsheid te maken hebben???
Volgens de kalender, als ze stipt is, moet ze volgende week voor de 2e keer loops worden en aan Joey merk ik ook al dat het er aan zit te komen, ook komt er al wat slijm uit haar vulva, hihi zo'n beetje dezelfde kleur als uit haar oogjes, dikke wittige maar doorzichtige substanties dus. Ze loopt nu dus zowel van voor al van achter te lekken :P
Door Joshii
#782778
Ine schreef: En heb je geen middelen in huis, dan kun je melk druppelen op kamertemperatuur.
In melk zit vit.A, wat goed is voor de ogen.
Nu vraag ik me af; zou levertraan dan ook ondersteunend kunnen werken bij oogontstekingen? I.v.m. die vit A bedoel ik?
Door Ine
#782850
Josien schreef: Nu vraag ik me af; zou levertraan dan ook ondersteunend kunnen werken bij oogontstekingen? I.v.m. die vit A bedoel ik?
Niet om te druppelen :-\ Is olieachtig.
De vit.A moet direct op het oog werken, dus geen idee, of het ook van binnenuit zou kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#783030
Jojo schreef: Zusje heeft al heel de week wat snotterige oogjes na het slapen en als ik de onderste oogleden wat ´openduw´ zodat ik er bij in kan kijken is dat helemaal rood geirriteerd. Ze schijnt er zelf verder helemaal geen last van te hebben (knijpt/knippert er niet mee en wrijft er niet mee over de grond enzo). Ik ben sinds eergisteren toch maar wat gaan druppelen met Oculoheel maar het wordt nog niet beter. Het aller aller grootste probleem alleen is dat zij helemaal panisch wordt als we haar ogen willen gaan druppelen. Nou zul je denken joh tis maar een klein hondje, even in de houtgreep maar wat valt dat smerig tegen zeg >:( Die kleine wurmt zich echt in alle bochten uit je greep. En dus zijn er nog niet bijster veel druppels IN het oog beland :-\

Kan zoiets ook vanzelf weer over gaan met regelmatig schoonmaken en dan zo nu en dan een druppeltje oculoheel dat wel op de plaats van bestemming beland?? Ik kan er natuurlijk mee naar de da maar die geeft je vervolgens ook weer een oogzalf mee op basis van een antibiotica he....die we er vervolgens dan ook weer niet in krijgen.....
Valt wel mee, meestal krijg je een vit. a zalfje.
Door roefus
#783037
Ine schreef: En heb je geen middelen in huis, dan kun je melk druppelen op kamertemperatuur.
In melk zit vit.A, wat goed is voor de ogen.
Nooit geweten, dat je melk in ogen kunt druppelen.
Aardige tip  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door