Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#783658
het gaat goed hoor met hem alleen heeft hij nog totaal geen energie.
hij eet, plast, poept en gaat weer slapen en s'middags herhaalt dit zich zo, hij ligt hele dagen onder de eethoek, maar dat is eigenlijk niet zo gek na zoveel bloedverlies.
Morgen nog een paar vragen voor de da, hij moet dan nm. terug voor controle en waarschijnlijk nog een echo.
groetjes ellen
Door Mevroi Kruim
#784127
Jeetje, gelukkig maar dat het weer beter gaat!
Dat slome van het bloedverlies zou toch na een dag ofzo weer over moeten zijn. Als je als mens 1/10 van je bloedvolume netjes afgeeft bij de bloedbank ben je daar meestal hooguit een dagje wat slapjes van. En het lijkt verschrikkelijk veel bloed wat hij kwijt is maar als je het na zou meten zou het waarschijnlijk nog wel meevallen. Dus toch wel iets om ff alert op te blijven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#784312
voor controle nog naar de da geweest, alles was goed en dat slome kwam van de med.
Wat hij overigens nog wel 3 weken moet slikken.
heb wel even gevraagd hoe dat nou komt zo'n onstoken maagslijmvlies.
dat kon door maagzweertjes komen en door het eten van stenen en stokken.
Natuurlijk vroeg hij wat hij at, dus kvv en barf.
wist niet wat barf was maar na uitleg vondt hij dat het voor mijn hond wel iedere dag kerst was, zoveel lekker eten!
Alleen begreep hij niets van het geven van lamsribben en andere botten.
Nou zit ik toch te denken of het niet kan komen van de lamsribben?
Hij spuugt daar weleens van en dan komen er stukjes bot uit wat hij weer na goed kauwen naar binnen werkt.
maar die stukjes bot worden toch(mits niet uitgespuugt) verteerd in de maag?
Wil even de komende tijd geen botten geven om zijn maag rust te gunnen, maar twijfel nu een beetje.
Als ik gewoon tussendoor kvv geef en een paar dagen barf maar dan zonder de ribben komen ze toch ook niets te kort?
En dan kan ik toch wel kipkarkas,parelhoen en strotten geven?
wat zouden jullie doen?
ellen
Door Lizzy
#784323
vanaalst schreef: voor controle nog naar de da geweest, alles was goed en dat slome kwam van de med.
Wat hij overigens nog wel 3 weken moet slikken.
heb wel even gevraagd hoe dat nou komt zo'n onstoken maagslijmvlies.
dat kon door maagzweertjes komen en door het eten van stenen en stokken.
Natuurlijk vroeg hij wat hij at, dus kvv en barf.
wist niet wat barf was maar na uitleg vondt hij dat het voor mijn hond wel iedere dag kerst was, zoveel lekker eten!
Alleen begreep hij niets van het geven van lamsribben en andere botten.
Nou zit ik toch te denken of het niet kan komen van de lamsribben?
Hij spuugt daar weleens van en dan komen er stukjes bot uit wat hij weer na goed kauwen naar binnen werkt.
maar die stukjes bot worden toch(mits niet uitgespuugt) verteerd in de maag?
Wil even de komende tijd geen botten geven om zijn maag rust te gunnen, maar twijfel nu een beetje.
Als ik gewoon tussendoor kvv geef en een paar dagen barf maar dan zonder de ribben komen ze toch ook niets te kort?
En dan kan ik toch wel kipkarkas,parelhoen en strotten geven?
wat zouden jullie doen?
ellen
Nou, zijn maag een tijdje rust gunnen en geen grote harde botten geven: dat lijkt mij een uitstekend plan! Maar nee, ik denk niet dat dit van het eten komt. Ik zou zelf voorlopig wel alleen even vleesbotten van gevogelte geven. Dus kip, eend, konijn, parelhoen, dat soort dingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door