Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#777723
net binnen
de uitslag van Plato
HD A met botafwijking 0 en NBW 23

lijkt me toch heel netjes voor een corgi ;)
Door crutz
#777732
Minna schreef: Huh? Hebben jullie ook een corgi of heb ik iets gemist?
mijn moeder heeft een corgi...volledig op vers...
Door crutz
#777742
Minna schreef: Is het een Cardigan of een Pem?
een 3-kleur pem

plaats vanavond wel ff een foto
Door crutz
#777743
Lupa schreef: ???
ja, weet t,
maar hoor tegenwoordig wel vreemdere (NBW 16 met een uitslag A)
Door crutz
#777749
Lupa schreef: De Norbergwaarden van linker en rechter heupgewricht worden bij elkaar opgeteld en geven samen de op het rapport de vermelding "som Norbergwaarden".


Bij een normaal heupgewricht is de Norbergwaarde minstens 15, de som van de Norbergwaarden van beide heupen derhalve minstens 30.
Honden met een te lage Norbergwaarde hebben dus ondiepe heupkommen en/of een slechte aansluiting van de gewrichtsdelen.
Deze honden zullen dus een minder gunstige HD-beoordeling krijgen.




ik zou voor uitleg vragen en anders zeker een second opinie

want 23 is alles behalf goed(sorry)
niet alles behalve goed voor een kortbenige
had een B verwacht en dat is t dus ook eigenlijk met deze NBW ;) en zonder botafwijking en met een goede aansluiting
heb zelf ook de foto's gezien en met de DA die ze gemaakt heeft doorgenomen en zag er gewoon goed uit
dus een 2nd opinion is zeker niet nodig
de RvB geeft tegenwoordig gewoon vreemde uitslagen...dit is nl niet de eerste hond met een lagere NBW die ik met een A voorbij zie komen
Door Helen
#777750
Hij heeft gewoon niet al te diepe heupkommen.
Niet erg, al helemaal niet erg als hij geen botafwijking oid heeft. Daar kan hij zonder enige klachten heel oud mee worden en je kan er volop mee sporten.
Door Helen
#777751
crutz schreef: niet alles behalve goed voor een kortbenige
had een B verwacht en dat is t dus ook eigenlijk met deze NBW ;) en zonder botafwijking en met een goede aansluiting
heb zelf ook de foto's gezien en met de DA die ze gemaakt heeft doorgenomen en zag er gewoon goed uit
dus een 2nd opinion is zeker niet nodig
de RvB geeft tegenwoordig gewoon vreemde uitslagen...dit is nl niet de eerste hond met een lagere NBW die ik met een A voorbij zie komen
Kuma heeft exact dezelfde uitslag en ook een A. Een WH die ik ken in Duitsland heeft daar met exact dezelfde uitslag een C.
Door Helen
#777753
crutz schreef: niet alles behalve goed voor een kortbenige
had een B verwacht en dat is t dus ook eigenlijk met deze NBW ;) en zonder botafwijking en met een goede aansluiting
heb zelf ook de foto's gezien en met de DA die ze gemaakt heeft doorgenomen en zag er gewoon goed uit
dus een 2nd opinion is zeker niet nodig
de RvB geeft tegenwoordig gewoon vreemde uitslagen...dit is nl niet de eerste hond met een lagere NBW die ik met een A voorbij zie komen
Een van jouw Mechels heeft toch ook nbw 23 als ik het mij goed herinner?
Door crutz
#777758
Helen schreef: Een van jouw Mechels heeft toch ook nbw 23 als ik het mij goed herinner?
26...
en later (half jaar later) laten pennhippen voordat ik haar voor de fok inzette
kwam daar perfect uit....behoorde tot de beste van het ras qua heupen...
Door Helen
#777759
Lupa schreef: tuurlijk kan iederenn hier oud mee woorden
maar netjes noemen vind ik niet ok.

maar mischien snap ik er geen hout van dat kan ook

goeie heupen zijn goeie heupen in totaal inclusief NBW


stel dat je ermee zou fokken zou dat mogen?
Ja geen probleem


Ja, geen probleem.
Door Helen
#777763
Lupa schreef: en dat is niet goed toch?
in ieder geval zou ik het niet "netjes"noemen
Klopt. Het is zeker niet heel goed. Maar het zijn wel heupen waar zij (als het goed is) nooit problemen mee zal krijgen.
Door crutz
#777764
Lupa schreef: tuurlijk kan iederenn hier oud mee woorden
maar netjes noemen vind ik niet ok.

maar mischien snap ik er geen hout van dat kan ook

goeie heupen zijn goeie heupen in totaal inclusief NBW


stel dat je ermee zou fokken zou dat mogen?
noem het netjes voor een corgi, omdat die vaak niet in NL gerontgend worden maar alleen in de VS omdat men "bang" is voor een slechtere uitslag omdat kortbenigen toch iets anders in elkaar zitten (en die andere uitslag is bij kortbenigen vaak aan de NBW gerelateerd)
er zijn dus bijna geen corgi's met een FCI uitslag, maar alleen met een OFA uitslag en die is dan leidinggevend voor de fok....zonder NBW dus en dan zijn de meeste alleen nog maar good of fair, dus niet eens excellent...
vandaar dat ik het netjes noem...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door