Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#76563
Hoi, hoi
Mijn vraag is hierbij hoeveel borage olie (uit een flesje) moet je een hond van 40kg geven en hoe vaak dan.
Canim heeft nl. een hotspot gehad (dit heeft ze ieder voorjaar) maar nu was het een giga. Ik ben snel borage olie gaan halen, maar de winkelier wist hier niets over en er zat ook geen gebruiksaanwijzing bij. Het gaat ieder jaar weer over en nu is het ook weer verdwenen.
Ik heb haar 1 theelepel per dag gegeven. De winkelier zei wel dat ik moest oppassen omdat het moedertinctuur was (Olie moedertinctuur ??? ??? ???)
Klopt dat, wie kan hier even op reageren. Want ik wil onze Santos ook borage olie geven. Ik heb ooit eens een keer zijn haar op zijn piemel kort geknipt en hij is daar aan gaan likken en blijft dat nu doen en het is het nu een soort likgranuloom geworden. Mijn da zei in ieder geval dat het kort knippen van het haar de reden was, want hij had er heel veel in zijn praktijk die als hun honden naar het trimsalon waren geweest een hele dikke bult op hun piemel likten. Nu knip ik hem daar nooit meer zo kort, hoeft ook niet meer want er groeit van het likken geen haar meer op.Help wie weet raad, het zou mooi zijn als die hond daar nu eindelijk eens een keer zou kunnen afblijven. En zo blijven we lekker aan de gang met die beesten, het houdt niet over ::) ::) ::) :P :-\ :-\ :'(

groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door Nitus
#76574
Hai Alma, van de Borageolie mag je 1 ml. per 10 kg. lichaamsgewicht geven, dus in jouw geval 4 ml.. Als die winkelier bedoelt dat het zuivere Borageolie is dan zit je volgens mij goed. ;)
Dat likken aan zijn piemel gaat denk ik niet over door het gebruik van Borageolie alleen, want daar doet hij het al te lang voor. Je moet dit gedrag zien te doorbreken door ervoor te zorgen dat hij niet meer aan zijn piemel kan likkken. Je kunt daarvoor een kraag, muilkorf of t-shirt gebruiken. Net wat jou het prettigst lijkt. Dit hoef je natuurlijk alleen maar in huis te gebruiken. Ik doe bij mijn reu op dit moment sokken om zijn poten zodat hij niet meer aan zijn poten kan likken. Dus een sok kan ook ;D, al weet ik niet of dat blijft zitten ;). Sterkte en succes :)
Laatst gewijzigd door Nitus op do 08 apr 2004, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#76706
Nitus schreef: Hai Alma, van de Borageolie mag je 1 ml. per 10 kg. lichaamsgewicht geven, dus in jouw geval 4 ml.. Als die winkelier bedoelt dat het zuivere Borageolie is dan zit je volgens mij goed. ;)
Dat likken aan zijn piemel gaat denk ik niet over door het gebruik van Borageolie alleen, want daar doet hij het al te lang voor. Je moet dit gedrag zien te doorbreken door ervoor te zorgen dat hij niet meer aan zijn piemel kan likkken. Je kunt daarvoor een kraag, muilkorf of t-shirt gebruiken. Net wat jou het prettigst lijkt. Dit hoef je natuurlijk alleen maar in huis te gebruiken. Ik doe bij mijn reu op dit moment sokken om zijn poten zodat hij niet meer aan zijn poten kan likken. Dus een sok kan ook ;D, al weet ik niet of dat blijft zitten ;). Sterkte en succes :)
Hoi Nitus,

O.K. 4 ml maar hoeveel keer per dag??????. De olie is van het merk Chi.

Nee, een sok blijft niet zitten aan zijn piemel is veeeeel te groot :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D ;) ;) ;) ;D ;D die sok bedoel ik he. ;D ;D :D :D

groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door Nitus
#76711
;D ;D ;D ;D, een babysokje dan misschien? Dat merk olie zegt me niets, wat staat er precies op het flesje dan? Ik heb de olie bij Paul Barte besteld. Ik geef het gewoon 2x per dag over zijn eten heen.
Door Paul_Barte
#76718
Het totaal op 1 dag is in jouw geval 4 ml. De borageolie van Chi zit volgens mij in capsules van 500 mg dus 8 capsules per dag!!
Kijk of de hond er tegen kan anders wat minderen.

1 theelepel is ongeveer 1 ml. Moedertinctuur bij olie..... ;D ;D
Door casangio
#76751
Paul_Barte schreef: Het totaal op 1 dag is in jouw geval 4 ml. De borageolie van Chi zit volgens mij in capsules van 500 mg dus 8 capsules per dag!!
Kijk of de hond er tegen kan anders wat minderen.

1 theelepel is ongeveer 1 ml. Moedertinctuur bij olie..... ;D ;D
Hoi Paul,

Wat zijn de symptomen als de hond er niet tegen kan???
Door casangio
#76754
Nitus schreef: ;D ;D ;D ;D, een babysokje dan misschien? Dat merk olie zegt me niets, wat staat er precies op het flesje dan? Ik heb de olie bij Paul Barte besteld. Ik geef het gewoon 2x per dag over zijn eten heen.
Hoi Nitus,

Hmmmm een babysokje is nog te groot, misschien kan een vinger van een rubberen handschoen afsnijden :D :D :D ;D ;D ;) ;) ;)
Er staat Chi op het flesje en meer niet, ja dat het bernagie olie (vette plantenolie) is . Ik wist niet dat het via Paul kon worden besteld. Lees ik dat nu goed, kan iedereen dat????
groetjes, alma
Gebruikersavatar
Door Nitus
#76780
CaSanGio schreef: Hmmmm een babysokje is nog te groot, misschien kan een vinger van een rubberen handschoen afsnijden :D :D :D ;D ;D ;) ;) ;)
We maken er wel grapjes over ;), maar ik denk dat het echt wel belangrijk is om dat gedrag te doorbreken en dat bereik je alleen maar om je hond het likken te beletten, tenminste dat is mijn idee. Dus hoe je het doet, dat zal me worst wezen ;)
Ik wist niet dat het via Paul kon worden besteld. Lees ik dat nu goed, kan iedereen dat????
groetjes, alma
Stuur hem anders een PB-tje.
Door Paul_Barte
#76797
Alma,

Soms gaat een hond aan de race omdat de olie net iets te veel is, gewoon 1 ml per dag minder geven en dan is het meestal over.
En......heel af en toe zit er een hond bij die als een dwaas gaat krabben of met een huid die te heftig gaat reageren. Vraag niet waarom want ik heb geen idee :-\

En inderdaad...ik stuur wel eens olie op aan mensen die er bijna niet aan kunnen komen ;)
Door casangio
#76816
Paul_Barte schreef: Alma,

Soms gaat een hond aan de race omdat de olie net iets te veel is, gewoon 1 ml per dag minder geven en dan is het meestal over.
En......heel af en toe zit er een hond bij die als een dwaas gaat krabben of met een huid die te heftig gaat reageren. Vraag niet waarom want ik heb geen idee :-\

En inderdaad...ik stuur wel eens olie op aan mensen die er bijna niet aan kunnen komen ;)
Hoi Paul,
Bedankt voor je reactie Ik hou het in de gaten. Ik kan er hier goed aankomen. laat gewoon een reformwinkel de olie bestellen.
groetjes, alma
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door