Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Solange
#773310
Ik ben gisterenmorgen gaan lopen met neo en gisterennamiddag kreeg hij last van diaree.  Nu denk ik dat hij onderweg iets heeft opgegeten en ik daar niks heb van gemerkt.  Ja want hij loopt met me mee, eens voor dan terug wat achter. Hij  lijkt niet ziek, is direct paraat om mee te gaan naar buiten.  Vorige nacht maakte hij ons wel wakker en had 3" ongelukjes" in huis gedaan.  Stinken, goed dun maar niet waterig.  Deze morgen terug diaree, bleker van kleur.  Ik heb hem yoghurt gegeven ,een beetje groene klei en wat geroosterd brood (omdat ik altijd heb horen zeggen dat dit helpt bij diarree)  Dus vandaag houden we de maaltijd wat sober.Mijn vraag is nu:  hoelang blijft het eten in de maag vooraleer  het verteerd is. Om de volgende nacht misschien geen probleempjes meer te hebben. Alvast badankt!
Door tiny
#773352
Das balen. Als ze hier een keertje buiten diarree hebben vind ik het niet erg. maar als er ongelukjes in huis gaan gebeuren doe ik er meteen een tablet diarreeremmer in. Werkt meteen.
Door Lizzy
#773380
Verder dan probiotica en Okugest en bosbessen ga ik niet. Ik rem diarree ook nooit, hooguit met zoiets natuurlijks als probiotica en Okugest en bosbessen, want stel het is een bacteriëel iets: dan wil je absoluut dat deze zo snel mogelijk naar buiten worden gewerkt en dus niet in het lichaam blijven zitten om zich daar te vermenigvuldigen. Brood is bij mij overigens geen optie. Brood verteerd hartstikke slecht. Vasten als ze niet lekker zijn en bij echte mega spuitpoep en anders gewoon geven wat je altijd geeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door