Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#769839
Ik wil Rakker een kuurtje met groene leem geven, maar hoeveel moet ik hem daar van geven? Is dat nog afhankelijk van het gewicht van de hond of is een theelepel per dag voldoende? En hoelang is normaal? Een week of 2?
Laatst gewijzigd door Dian op do 31 mei 2007, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#769952
Een theelepel per dag is voldoende voor zo'n kleine hond. Ik geef Loebas (40 kilo) een maatschepje per dag en ik denk dat dat overeenkomt met een afgestreken medium eetlepel.

Hoe lang ik de leem geef is afhankelijk van de klachten, meestal geef ik het om een reden en ik ga dan nog een paar dagen door wanneer de klacht (bijvoobeeld last van zijn oren) is verdwenen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#770100
Femke schreef: Een theelepel per dag is voldoende voor zo'n kleine hond. Ik geef Loebas (40 kilo) een maatschepje per dag en ik denk dat dat overeenkomt met een afgestreken medium eetlepel.

Hoe lang ik de leem geef is afhankelijk van de klachten, meestal geef ik het om een reden en ik ga dan nog een paar dagen door wanneer de klacht (bijvoobeeld last van zijn oren) is verdwenen.
Rakker ruikt momenteel weer heel erg naar "hond" en krijgt weer allemaal korstjes. Daarom geef ik nu maar eens groene leem om te kijken of dat wat helpt.
Door Lizzy
#770251
Als dat niet helpt: probeer chlorella! Dat werkt bij luchtjes vaak beter dan groene leem, is mijn ervaring.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door