Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1688680
DJ en Doerak schreef: O ja, @Dorothea, 150 euro voor zo'n implantaat??? Ik weet toch ook bijna zeker dat het bij Doerak ook een GNRH implantaat had, een chip die een half jaar werkt toch? Ik betaalde 40 euro.
40 euro? Dat kost ie bijna al voor inkoopsprijs  :-\
Maar die 150 betaalde ik in utrecht, toen waren die implantaten nog niet in NL te krijgen.
Door Juul
#1688693
Jachtgedrag verergert met een implantaat ook, hoor. Als dat je keus beïnvloedt. Het gedrag op zich verergert niet natuurlijk, maar hij is minder afgeleid door lekkere hondengeurtjes en heeft daardoor meer tijd om met wildgeuren bezig te zijn.
Door pallas
#1688706
Dat hebben wij ook gemerkt! Ik hield bij Didot met het implantaat alleen maar de werklust over, erg lastig dus want meneer sleurde me bekant naar de "trainings" terreinen :-X Hij rook werkelijk nergens meer aan en deed één grote plas en dat was het dan.
Tijdens de periode van het implantaat is zijn schilklierfunctie totaal onderuit gegaan, er werd telkens gezegd dat het implantaat er niks mee te maken had...yeahh sure ::)

Omdat de voordelen toch nog opwogen tegen de nadelen hebben we hem laten castreren en nu heeft hij dus nog iets hormoon van de bijnier(schors?) hij is nu netjes in balans gekomen met snuffelen, plassen en werklust. Helaas voor zijn schildklier dus wel wat medicatie , maar ben redelijk tevreden erover.
Door Deesje
#1688737
af en toe twijfel ik over een implantaat.. maar iedere keer overtuig ik mezelf weer dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen..

ik vraag me af of het meer gaan jagen niet gewoon een gevolg is van leerervaring.. in die zin dat ze natuurlijk meer tijd hebben, maar als je al een forse jager hebt... (ik kan me bij die van mij niet voorstellen dat het erger wordt hihi al trainen we ons te pletter en kan ik hem nu vaker bij me houden als er konijntjes in de buurt zijn)..

maja je kunt het eigenlijk nooit weten want je weet niet hoe een gecastreerde hond geworden was zonder castratie en een niet gecastreerde als je wel had laten castreren..

ik durf het gewoon niet aan.. vanwege 'ruzietjes' door geleerd gedrag (slechte ervaringen in een kritieke fase) dus eigenlijk vanuit angst is hij gaan bedenken dat de aanval de beste verdediging is.. daar een paar keer een succesje gehad dus nu zeker geworden in dat gedrag.. en er valt zo weinig aan te trainen omdat je niet goed kunt communiceren met mensen, je weet niet vantevoren of het goed gaat.. en eerlijk gezegd is mijn spanning bij het zien van een andere hond ook niet goed voor hem...

maar bij mij valt tot nog toe de castratie gewoon af omdat ik het niet durf vanwege gezondheidsconsequenties...
Door Fynn
#1688818
Fynn heeft 2x een implantaat gehad.
Vond het goed werken hij kwijlde niet meer op plasjes ,was minder met geurtjes bezig,viel geen teven en gecastreerde reuen lastig.
Viel nog wel eens uit naar andere reuen aan de lijn maar veel minder fel.
Wij hebben wel flink met hem getraind en geoefend toen hij de implantaten had.
Nu is het implantaat weer al een tijdje uitgewerkt en is het gedrag in alle hevigheid teruggekomen.
Maar ik moet zeggen dat ik door heel consequent te zijn in het niet accepteren van bv eindeloos snuffelen en het lastig vallen van andere honden hij wel beter op mij reageert.
Na 2 weken merk ik dat hij rustiger word.
Hij jaagde niet meer toen hij het implantaat had en nu zonder ook niet.

Ik kan leven met hoe hij nu is en laat hem niet castreren.

Groetjes Rian
#1688886
@Dorothea, het is ruim een jaar geleden dat ik hem bij Doerak liet zetten, inmiddels uitgewerkt. Zou het ook iets anders geweest kunnen zijn? Het was wel echt een mini chipje. Toen las ik me nog niet zo goed in van te voren dus weet ook de naam niet meer :-\. En t was zeker weten 40 euro.
Door Juul
#1688896
ik vraag me af of het meer gaan jagen niet gewoon een gevolg is van leerervaring.. in die zin dat ze natuurlijk meer tijd hebben, maar als je al een forse jager hebt... (ik kan me bij die van mij niet voorstellen dat het erger wordt hihi al trainen we ons te pletter en kan ik hem nu vaker bij me houden als er konijntjes in de buurt zijn)..
Hier was het geen leerervaring als hoofdoorzaak. Speelt in de tijd natuurlijk ook wel iets mee. Maar ik merkte echt dat ie in het losloopgebied wat drukbezocht werd door veel honden, veel minder met wildgeuren bezig was, maar meer met andere hondenluchtjes. Dus veel relaxter lopen voor mij.
In meer afgelegen bos was het jachtgedrag gedurende dezelfde periode en op dezelfde tijd van de dag,  veel erger. Dus veel minder geur, wat er aan geur was, was in bijna alle gevallen van wild.

Tijdens de implantaat-periode was het jachtgedrag ongeacht gebied hetzelfde, verschilde alleen in tijd van de dag.
Laatst gewijzigd door Juul op wo 21 jul 2010, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#1689016
Tegen overmatige geslachtsdrift, rijgedrag en opgefokt reuengedrag kan je ook homeopathie inzetten en dan wel maatwerk homeopathie.
Mijn ervaring is dat dat met sommige gedragsproblemen uitstekend werk.
Ik heb het ingezet zowel bij honden als  bij katten en werk al 10 jaar heel plezierig samen met deze hmeopate, die werkt met een telefonisch consult:
http://www.homeo-natura.nl/
Door Gittje
#1689512
Deesje schreef:maar bij mij valt tot nog toe de castratie gewoon af omdat ik het niet durf vanwege gezondheidsconsequenties...
Is bij mij ook het geval. Volgende week moet Dario z'n jaarlijkse vaccinaties krijgen en zal het onderwerp nog eens bespreken met de DA.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1700582
Ik wist dat ik een topic had gezien over castratie en ik heb het gevonden  :D

Zoals jullie in de bar hebben kunnen lezen krijg ik binnenkort een hond, Angel, een ongeveer 6 maanden oud reutje. Nou is de persoon bij wie ik hem haal overtuigd van de voordelen van castratie van reutjes, zij vindt dat een gecastreerd reutje veel minder stress heeft dan een intact reutje. Daarom zou ze graag willen dat wij Angel laten castreren, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel een goed idee vind. Wat ik heb gezien is hij heel sociaal is met andere honden en heel schuchter naar vreemde mensen en daarbij vooral bang is voor mannen (en vrouwen die ferm naar hem toestappen, zo van 'ik zal jou eens even pakken om een tuigje te proberen', toen dacht hij (en terecht vond ik, verbaasde me over de benadering van deze mevrouw, was volgens mij toch een TTouch practitioner) 'help, wat moet je van me', terwijl het meisje van ik schat een jaar of 13 die hij al kende heel vrolijk en speels zo het tuigje kon omdoen ;D ;D. )
Dus eigenlijk vind ik het een beetje een vervelende situatie dat ze van me vraagt deze hond te castreren, ik heb een beetje vaag gereageerd nog, als ik Angel ga ophalen wil ik het er wel wat openlijker over hebben. Het is ook niet dat ik haar nooit meer zal zien, ik kom haar ongetwijfeld nog met TTouch dingen tegen, helemaal als ik de TTouch for you opleiding wil gaan doen, want ze is daar Instructor van.... Wat zouden jullie doen??  :-\
#1700588
kijk eerst maar eens hoe de hond werkelijk is..

gittje, je ziet er vanaf(castratie) vanwege gezondheidsconsequenties maar je laat wel je hond jaarlijks inenten......?

ik heb totaal geen negatieve dingen gemerkt aan het implantaat, niet jagen, niet agressief ed, helemaal niks..
enkel goede dingen rustiger, beter eten, niet hitsig ed...
maar het wil natuurlijk niet zeggen dat je met het implantaat zulke gedragveranderingen krijg dat je niet meer hoeft te trainen ed..
krijg het idee dat sommige mensen(en dan bedoel ik juist degene die hier in de buurt wonen en voor gemak een hond laat castreren of een implantaat laat zetten) zo'n ding willen of laten plaatsen en dan denken dat alle sneeuw voor de zon verdwijnt, dat is onzin natuurlijk...
de scherpe randjes zullen verdwijnen maar opvoeden en dat blijven doen is iets wat je gewoon moet blijven doen......
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 01 aug 2010, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1700650
Ik was altijd anti-castratie, maar gut ik ben daar inmiddels wel milder in geworden. Die gezondheidsbezwaren dat zijn dingen die je misschien bj 1 op de 1000 ziet. Aan de andere kant zag ik laatst weer een hond met een testikeltumor die al helemaal uitgezaaid was de buik in. Dat risico heb je dan weer als je niet castreert.
Het belangrijkste is kijken naar de hond. Is de hond gelukkig zo met z'n hormonen? De één kan er prima mee omgaan, de ander niet. Want je kunt een hond wel niet castreren vanwege z'n gezondheid, maar 14 jaar last van z'n hormonen is ook niet gezond. En er is niks natuurlijks aan om een hond intact te houden, in de natuur mogen ze teefjes dekken en knokken met andere reuen, allemaal gedrag wat wij ze onthouden.
Ik weet nog niet of ik m'n volgende hond laat castreren. Eet hij weken niet, wordt hij steeds gepakt door andere reuen, loopt hij zelf de hele dag met z'n spieren te rollen dan is het voor mij klaar, dan gaan z'n ballen eraf.
Door Sella
#1700652
Ik heb diego wegens een sterk groeiende bal laten castreren toen hij 3 was.
Ik merkte dat hij niet meer helemaal debiel aan luchtjes liep te ruiken.
Ik had alles qua homeopathie geprobeerd.
Maar hij was absoluut niet sexueel, hij heeft nooit gereden op wat of iemand dan ook.
Een loopse teef die zich aanbood raakte hij van in paniek.
Nu merk ik dat hij nog bedaarder de boel bekijkt en dat hij nog grager wil werken.

Ik kon niet anders omdat de bal richting kwaadaardig ging qua struktuur.
Ik heb het weefsel gezien, was bij de ingreep en het verschil met de normale bal en deze was schokkend.

Ik zou hem zonder die grote testikel niet hebben gecastreerd.

Maar mijn pittige teef werd nog een grotere bitch :-X Dat was ook ivm hormonale problemen, constant loops. met 18 maanden net op tijd de baarmoeder buiten het lijf voor hij klapte.
Ik zal ook nooit zomaar een teef castreren ivm het gedrag na de castratie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door