Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2986420
Ja, heftig zeg!
Hoe was zijn karakter voor het implantaat? Had hij al iets angstigs of totaal niet?

Heb je het er met de DA over gehad en wat vond die? Heeft die dit vaker zien gebeuren?
Door Roosjes3
#2986928
Hij was 1,5 jaar toen ik het implantaat heb laten zetten. Nu inmiddels is hij dus 2,5 jaar oud. En Leonie, ja hij is altijd wel nerveuzig geweest, een stresskipje, maar nooit heeft hij ook maar enige vorm van agressie laten zien voordat het implantaat ging werken. Nu ik hem in de afgelopen dagen weer terug zie veranderen in een 'normaal' stresskipje (waar ik nog steeds mee aan de slag wil hoor  ;) ) besef ik me wel hoeveel invloed dat implantaat heeft gehad. De DA heeft ons van te voren wel gewaarschuwd dat één van de mogelijke bijwerkingen een toename van onzekerheid zou kunnen zijn hoor, maargoed ik wilde het toch proberen (en daarom expres gekozen voor het implantaat met een 'korte werkingsduur van 6 maanden'  :-\ ). Dat de werkingsduur echter zo veel langer was dan 6 maanden hadden ze echter nog nooit gezien.
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2986973
Nee daar heb je dan ook nog pech mee gehad.

Ik heb voor dinsdag een afspraak staan met mijn reutje. Heb ook gezegd dat ik nog wat twijfels heb, maar bij deze arts gaat er een uitgebreid consult aan vooraf en daarna kun je overleggen of het een goed idee is voor je hond.

Mijn hondje is niet nerveus, maar heel erg zelfverzekerd is hij ook niet. En hij heeft zo'n prachtig vachtje. Lastig hoor.
Door Roosjes3
#2986983
Succes met het maken van de beslissing! Ik vind het achteraf jammer dat ik het heb gedaan, maar we hebben er wel veel van geleerd. Mijn hond was ook eigenlijk niet vreselijk nerveus hoor, misschien was dat meer de jonge leeftijd, niet stil kunnen staan en overenthousiast bij nieuwe ontmoetingen. Hij wist zich dan geen houding te geven. Hij was wel erg afwachtend naar andere honden, maar zodra contact gemaakt was, was hij juist erg uitbundig en speels. Dat afwachtende/onzekere is dus onder invloed van het implantaat (en misschien ook omdat ik hem daar niet genoeg in begeleidde) veranderd in uitvalgedrag.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2986999
Bij 1 van mijn reuen een implantaat laten zetten. Hij was een herplaatser, zeer angstig en onzeker, 1,5 jaar oud toen ik hem kreeg en 2 jaar toen hij het implantaat kreeg. Er kwam tijdens de werking van het implantaat veel meer rust in zijn lijf en hoofd; ben er wel continu alert op geweest dat ik hem buiten zekerheid geef en hem bescherm t.o.v. andere honden/mensen. Nog voor de uitwerking van het implantaat is hij gecastreerd. Van beide zaken nooit spijt gehad (hij was en is mijn enige reu die een implantaat heeft gehad en gecastreerd is).
Door Roosjes3
#2987089
Zo zie je maar dat het twee kanten uit kan gaan... Ik had ook juist gehoopt dat het hem wat meer rust in zn gat zou geven. Niet dus. Ondanks dat ik enorm bezig ben geweest met die onzekerheid. Het is en blijft een gok, ze reageren allemaal anders  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door