Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#859241
Soms denk ik dingen te merken en dan is het weer niet zo,ik heb nog geen idee of het al werkt dus. :-\
Ik kon hem wel vanmiddag langs twee reuen loodsen met behulp van een dummy,hij is daar gek op en de reuen waren totaal niet interessant ;D
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#859253
margreet schreef: Soms denk ik dingen te merken en dan is het weer niet zo,ik heb nog geen idee of het al werkt dus. :-\
Ik kon hem wel vanmiddag langs twee reuen loodsen met behulp van een dummy,hij is daar gek op en de reuen waren totaal niet interessant ;D
Waarom heb jij dit implantaat laten zetten Margreet en welk gedrag hoop je dat verandert?
Door margreet
#859348
Rovanna schreef: Waarom heb jij dit implantaat laten zetten Margreet en welk gedrag hoop je dat verandert?
Ik heb het laten zetten in de hoop dat hij iets minder reuengedrag gaat vertonen zijn testosteron zou moeten verminderen.
Alle teven ruiken lekker en alle plasjes moeten afgelebberd worden,dit is byzonder irritant als hij op een wedstrijd staat en hij moet het bos in voor een verloren zoek 8)
Hiernaast kan ik hem dus totaal niet meer los laten lopen als er andere reuen in de buurt zijn,hij stormt er gewoon op af en begint het gevecht,niet dat er wonden vallen maar ik vind het verre van leuk.
In huis met Nick wordt er nooit gevochten maar wel gromt hij naar hem,niet in kwade zin denk ik,want hij ligt b.v. ergens dan komt Nick binnen,bram gromt en vertrekt,half kruipend staart tussen de poten de kamer uit.
Ook aan de riem is het lastig om langs reuen te lopen hoewel ik daar de laatste tijd dus meer foefjes bij gebruik  zoals afleiden etc.
Door Mariska bv Boris
#859693
margreet schreef: Dat is dus gewoon in Utrecht.Je weet wel DE kliniek voor dieren ;)
Is het heel erg als ik het nu nog niet weet? Boris is nog nooit serieus ziek geweest, dus ik ben niet echt op de hoogte van de verschillende klinieken in Nederland.
Door Ine
#859720
Universiteitskliniel voor gezelschapsdieren. UKG
De Uithof
Yalelaan 108
Utrecht
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#860154
*Natasja* schreef: In de nieuwe Hondenleven staat een stukje over een castratiechip, genaamd Suprelorin. Is dat het zelfde als het GNRH implantaat?
Heb ik net de hondenleven gekocht, omdat ik wel nieuwsgierig was naar de berichtgeving over het implantaat, staat er niks in. Heb ik zeker een verkeerd nummer  :-\ (wel een leuk stukje van Geer trouwens  8) 8) )
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#860172
margreet schreef: Ik heb het laten zetten in de hoop dat hij iets minder reuengedrag gaat vertonen zijn testosteron zou moeten verminderen.
Alle teven ruiken lekker en alle plasjes moeten afgelebberd worden,dit is byzonder irritant als hij op een wedstrijd staat en hij moet het bos in voor een verloren zoek 8)
Hiernaast kan ik hem dus totaal niet meer los laten lopen als er andere reuen in de buurt zijn,hij stormt er gewoon op af en begint het gevecht,niet dat er wonden vallen maar ik vind het verre van leuk.
In huis met Nick wordt er nooit gevochten maar wel gromt hij naar hem,niet in kwade zin denk ik,want hij ligt b.v. ergens dan komt Nick binnen,bram gromt en vertrekt,half kruipend staart tussen de poten de kamer uit.
Ook aan de riem is het lastig om langs reuen te lopen hoewel ik daar de laatste tijd dus meer foefjes bij gebruik  zoals afleiden etc.
Nee, nog niet maar dat is natuurlijk een kwestie van tijd....
Nou dan hoop ik voor je dat zijn gedrag zal veranderen. Weet je ook hoeveel tijd daarvoor staat dat het zou moeten gaan werken?
Door *Natasja*
#860218
*Dorothea* schreef: Heb ik net de hondenleven gekocht, omdat ik wel nieuwsgierig was naar de berichtgeving over het implantaat, staat er niks in. Heb ik zeker een verkeerd nummer  :-\ (wel een leuk stukje van Geer trouwens  8) 8) )
Haha, dan heb je nummer 1 gekocht. Het staat in nummer 2, die ik afgelopen zaterdag in de bus kreeg. Ik zal het zo wel even voor je overtypen, zo'n lang stukje is het niet  ;)
Door *Natasja*
#860220
"Reuen kunnen in plaats van gecastreerd ook gechipt worden. Het Australische bedrijf Peptech ontwikkelde Suprelorin, een anti-conceptiemiddel dat werkt via een implantaat: de hond wordt voorzien van een chip. De nieuwste generatie van het middel, dat de productie van het mannelijke hormoon testosteron tegengaat en veel bij dierentuindieren wordt ingezet, werkt volgens de fabrikant zeker zes maanden en zorgt voor dezelfde gedragsveranderingen als castratie. Suprelorin moet volgend jaar via het bedrijf Virbac op de Europese markt komen. Meer informatie is te vinden op www.peptech.com > animal health > Suprelorin."

Bron: Hondenleven, nummer 2, december 2007 (pagina 15)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#860462
*Natasja* schreef: "Reuen kunnen in plaats van gecastreerd ook gechipt worden. Het Australische bedrijf Peptech ontwikkelde Suprelorin, een anti-conceptiemiddel dat werkt via een implantaat: de hond wordt voorzien van een chip. De nieuwste generatie van het middel, dat de productie van het mannelijke hormoon testosteron tegengaat en veel bij dierentuindieren wordt ingezet, werkt volgens de fabrikant zeker zes maanden en zorgt voor dezelfde gedragsveranderingen als castratie. Suprelorin moet volgend jaar via het bedrijf Virbac op de Europese markt komen. Meer informatie is te vinden op http://www.peptech.com > animal health > Suprelorin."

Bron: Hondenleven, nummer 2, december 2007 (pagina 15)
Super!!  8)
Dank je wel  :-*
Door margreet
#860467
Rovanna schreef: Nee, nog niet maar dat is natuurlijk een kwestie van tijd....
Nou dan hoop ik voor je dat zijn gedrag zal veranderen. Weet je ook hoeveel tijd daarvoor staat dat het zou moeten gaan werken?
Nee Monique dat is geen kwestie van tijd,hij krijgt de kans namelijk niet,dus gebeurd het ook niet.
Door Mariska bv Boris
#862364
Bij mijn zoektocht ben ik nog een paar artikelen tegenkomen die ik (volgens mij) nog niet hier had gezien:

http://www.emea.europa.eu/vetdocs/PDFs/ ... 09-nl1.pdf
http://www.animalfreedom.org/downloads/ ... arkens.pdf

Het eerste artikel gaat helemaal over Suprelorin en het tweede artikel gaat meer over castratie in het algemeen (niet alleen bij varkens zoals de naam van het artikel doet vermoeden) en op pagina 50 staat een klein stukje over Suprelorin.

Groetjes, Mariska
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#862661
margreet schreef: Nee Monique dat is geen kwestie van tijd,hij krijgt de kans namelijk niet,dus gebeurd het ook niet.
Oké, je zit er dus bovenop! :D
Door Boefke
#863034
Nou, hij zit erin. T zal mij benieuwen... (wat een joekel van een naald trouwens :o, maar Boef gaf geen sjoege)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door