Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Martine M
#1105763
Bij de vacht zie ik geen enkel verschil, Ares zijn vacht is dik en mooi blinkend.
Zoals een echte winter vacht bij hem moet zijn.
Ik kan hem momenteel ook vlugger afleiden van andere honden in de meeste gevallen, en ben volop aan het trainen nu in de hoop dat het weg blijft of minder is als de staaf uitgewerkt is
Door Fynn
#1105883
Ze zullen op show wel voelen en er misschien een opmerking over maken .
Maar ze hangen er nog  ;) hij is niet gecastreerd.
Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Vacht is niet veranderd maar dat zal bij een kort haar ook niet zo snel toch?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Red_Hunter
#1106147
Fynn schreef: Ze zullen op show wel voelen en er misschien een opmerking over maken .
Maar ze hangen er nog  ;) hij is niet gecastreerd.
Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Vacht is niet veranderd maar dat zal bij een kort haar ook niet zo snel toch?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Nee dat probleem heb je niet met een korthaar ;), maar bij de setters is het bekend dat hij casteratie bij reu en teef je een hele lelijke pluizige vacht krijgt, vandaar mijn angst.

Groetjes Trudie
Door Fynn
#1106492
Ja dat kan ik me voorstellen.
Dan kan je beter eerst het implantaat proberen kan je zien wat zijn vacht doet.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Red_Hunter
#1109599
Zo de implantaat zit er in.
Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren.

Volgens de DA werkt de implantaat 6 tot 12 maanden. Bij kleine honden langer dan grote honden.

Flynn heeft op dit moment er veel last van zijn prostaat en op een engelse site zag ik dat dit middel ook daarvoor gebruikt werd, dus hopelijk hebben we 2 vliegen in 1 klap.
Ik zie wel erg op tegen het verergeren in het begin, maar daar moeten we dan maar even doorheen.

Voor mijn DA was Flynn de tweede waarbij hij het inbracht en hij is ook erg nieuwsgierig naar mijn bevindingen.

Groetjes Trudie
Door Red_Hunter
#1109682
danielle1980 schreef: hier ook geen verandering in de vachten...

ja op shows zal t opvallen maar ja idd ze zijn er nog al zijn ze mini ;D
Hoe is mini is mini bij jou?
Ik vertelde tegen mijn DA dat er ervaring was met ballen zo klein als erwtjes, maar dat kon hij niet geloven.
Ik denk dat de normale maat van jou reuen wel te verglijken zijn met mijn reu, dus hoe klein zijn ze?

Mijn DA verwachte ook geen verandering in de vacht, maar ja zoveel ervaring is er ook nog niet.

Groetjes Trudie
Door danielle1980
#1109688
Red_Hunter schreef: Hoe is mini is mini bij jou?
Ik vertelde tegen mijn DA dat er ervaring was met ballen zo klein als erwtjes, maar dat kon hij niet geloven.
Ik denk dat de normale maat van jou reuen wel te verglijken zijn met mijn reu, dus hoe klein zijn ze?

Mijn DA verwachte ook geen verandering in de vacht, maar ja zoveel ervaring is er ook nog niet.

Groetjes Trudie
even denken hoor, hoe leg ik dit beste uit  :-[ :-[ :-\
ze waren denk iets groter als een golfbal en dan echt 2 losse hangende ballen zeg maar en op dit moment...
zitten ze heel strak tegen/naast elkaar, grootte is denk van een beuk ( knikker maat van vroeger maar goed hoorde ook wel s dat beuk groter was zeg maar in de moderne tijd haha )
even groot als bierdop denk dus hihi alleen dan rond...
maar buitenste is echt vel...klein stukje is nog maar hard...
de oppervlakte van de 2 ballen is nu even groot als 1 bal ongeveer ;)

pffffffffff lijkt nu net of ik de hele dag aan t voelen ben ;D ;D ;D ;D :-[
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1109725
danielle1980 schreef:

pffffffffff lijkt nu net of ik de hele dag aan t voelen ben ;D ;D ;D ;D :-[
ja zo lijkt het inderdaad  ;D

Maar je hebt het goed omschreven hoor, hier ook zo iets
Door Red_Hunter
#1109759
danielle1980 schreef: even denken hoor, hoe leg ik dit beste uit  :-[ :-[ :-\
ze waren denk iets groter als een golfbal en dan echt 2 losse hangende ballen zeg maar en op dit moment...
zitten ze heel strak tegen/naast elkaar, grootte is denk van een beuk ( knikker maat van vroeger maar goed hoorde ook wel s dat beuk groter was zeg maar in de moderne tijd haha )
even groot als bierdop denk dus hihi alleen dan rond...
maar buitenste is echt vel...klein stukje is nog maar hard...
de oppervlakte van de 2 ballen is nu even groot als 1 bal ongeveer ;)

pffffffffff lijkt nu net of ik de hele dag aan t voelen ben ;D ;D ;D ;D :-[
Ehhhh ik geloof dat ik het begrijp ;D

Is ook iets voor mij om veel te voelen of er al wat veranderd ::)
(krijg wel eens op mijn kop dat ik niet zo aan zijn ballen(van Flynn dan he) moet zitten, is vast jaloezie ;) )

Ik wacht rustig af.

Groetjes Trudie
Door danielle1980
#1109810
haha nou ja shane ligt altijd bij mij op zn rug op bed, weinig te missen... ::) ;D
ook knip ik daar en bij zn buik en liezen de paar haren altijd weg omdat ik borstelen zielig vind en anders klit het zo snel ;) :P
Door macgirlie
#1109818
Red_Hunter schreef: Ehhhh ik geloof dat ik het begrijp ;D

Is ook iets voor mij om veel te voelen of er al wat veranderd ::)
(krijg wel eens op mijn kop dat ik niet zo aan zijn ballen(van Flynn dan he) moet zitten, is vast jaloezie ;) )

Ik wacht rustig af.

Groetjes Trudie
Hier ook hoor..... en ik doe het alleen maar omdat die rotvlooien daar een lekker warm plekje zoeken!
Door danielle1980
#1147316
ik heb inmiddels een teef op dekdagen gehad,
mn reuen toonden geen interesse en zaten gewoon bij elkaar.
nu is er sinds 3 dagen weer een teef loops en voor alsnog reuen geen interesse en nog bij elkaar...
het is nu half jaar geleden ongeveer dat ik heb laten zetten en twijfel wat ik nu moet doen,
alweer nieuwe zetten of nog wachten of.......? :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 13 jan 2009, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1147317
Ik zou geen nieuwe zetten als de eerste nog niet is uitgewerkt hoor.
Als ze nog helemaal geen interesse tonen, zal het ook nog niet aan het uitwerken zijn denk ik dan.
Trouwens ik heb gelezen dat het van 6 maanden tot een jaar kan werken.
Door danielle1980
#1147318
ja maar ik wil liever niet opeens merken dat t minder werkt,
als ze gaan vechten is de schade erg groot hier namelijk :-X

ik vraag me af of als ik nu weer zet nu t nog werkt ik die piek waarmee t erger werd dan oversla of komt die gewoon weer als ik nu implantaat zet?

ik vraag me ook af als ik nu zou laten castreren blijft t gedrag dan zoals t nu is?
of kan t toch anders zijn dan met de implantaat?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door