Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#75129
Hitam schreef: Als het zo van grootte en hardheid wisselt, zal het wel een ontsteking zijn. Die kunnen soms deels genezen en dan weer ineens erger ontsteken. Misschien zit er toch nog iets in, een houtsplintertje ofzo.
hoi tannetje,
zit me af te vragen of het geen tekenbeet kan zijn ???
maar een ontsteking zou ook kunnen, want de lymfenklieren in de hals beginnen ook wat te groeien.
bult is nu trouwens niet meer verandert van grootte en hardheid.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#75132
Een tekenbeet wordt alleen maar kleiner met de tijd. Misschien dat hij er anders op reageert omdat hij Lyme gehad heeft?
Het klinkt in mijn oren als een fluctuerende ontsteking, maar ik kan er naast zitten.
Door qyan
#75207
een wat voor ontsteking ;D
vergat het nog te schrijven: die bult gloeit ook

nee, kon daarstraks naar de DA, maar werd gebeld door een assistente dat er een operatie tussen is gekomen (hond met maagkanteling)
dus of we kunnen later vanmiddag nog terecht en anders morgen maar.
Door Laurence
#75272
Ik vind het heel vervelend om te moeten zeggen en misschien zegt het ook wel niets... Maar bij onze Retriever is 2 jaar geleden huidkanker ontdekt en deze bultjes hebben de eigenschap dat als je er een beetje aan zit/ knijpt ze enkele minuten later stukken groter zijn... En vervolgens weer kleiner. Een punctie geeft meteen duidelijk over hoe en wat.

Wij hebben toen gekozen voor een half jaar (bijna bijwerkingsloze) chemo (na heel lang twijfelen). De kanker is weggegaan en maar een sinds kort weer terug gekomen maar madam loopt nog steeds vrolijk rond!!!

Het allerbeste ermee!!! Hopelijk komt dit verhaal niet overeen met de bultjes van je dob en hoop dat jullie snel duidelijk hebben!!!
Door qyan
#75371
hallo laurence,
laten we dan in godsnaam maar hopen dat dat het niet is :-\
ik durf ook niet met stelligheid te zeggen dat als ik eraan heb gezeten dat het dan groter wordt, en vervolgens weer kleiner.
het is nu al de hele dag dezelfde grootte en zit er toch zo'n ieder half uur wel een keer aan :-X
dus ik durf niet te zeggen dat ik het herken.
maar de bultjes bij jouw hond: zaten die ook los, of juist vast?

gr wendy
Door crutz
#75385
Wendy je weet het, Ace zn bultje was gewoon een bindweefsel bultje, dus dat kan ook nog (jullie hebben tenslotte al ellende genoeg gehad)

ik begrijp hier dus uit dat je vandaag niet gegaan bent,
we horen het morgen wel, toch ???

STERKTE
Door qyan
#75393
crutz schreef: Wendy je weet het, Ace zn bultje was gewoon een bindweefsel bultje, dus dat kan ook nog (jullie hebben tenslotte al ellende genoeg gehad)

ik begrijp hier dus uit dat je vandaag niet gegaan bent,
we horen het morgen wel, toch ???

STERKTE
hoi carmen,
ik weet het, die bult zit bij qyan ook wel op de plek waar hij met die diaree een paar weken terug een spuit heeft gehad, maar toch
het is een vreemd ding :-\
en nou die lymfenklieren in zijn hals ook weer vrolijk mee gaan doen heb ik toch weer aardig
de zenuwen :-\ :-X
ik weet het, lymfenklieren gaan bij qyan ook opzetten indien zijn weerstand laag is en het kan wel weer van alles betekenen, maar toch :-\

nee, vandaag zijn we niet meer gegaan, we gaan morgen.
hij had die spoedoperatie voor een hond met een maagkanteling.
dus morgen maar
Door diana
#75396
ohh niet over in zitten
boy krijgt enorme bulten van iedere injectie
een week of 2er na pas hoor...
en het zit dan gewoon vast
die bult dduurt ook weer een week of 2 voordat het weg gaat .
Door Laurence
#75402
Hoi Wendy,

Het bultje(s) bij onze Retriever zaten/zit vast maar het lijkt als je erin knijpt wel een soort verdikking in te zitten die 'los' lijkt te zitten. Een soort mini knikkertje in de huid. Dat voelde wij alleen bij de grotere bultjes. Als je er overigens in kneep sprong er een soort bloeduitstorting aan de oppervlakte. Dit was ook teken wat niet goed was zei de DA.

Als je het bultje eens goed kneed/masseert dan zal het bultje verdikken na enkele minuten. Gebeurt dat niet, dan zal het geen zo geheten mastocytoom (ik weet niet zeker of je het zo schrijft) zijn of dan wel huidkankergezwel.

Hou ons op hoogte!! Succes namens de hele roedel!!
Door qyan
#75430
diana schreef: ohh niet over in zitten
boy krijgt enorme bulten van iedere injectie
een week of 2er na pas hoor...
en het zit dan gewoon vast
die bult dduurt ook weer een week of 2 voordat het weg gaat .
weet ik wel, maar die lymfenklieren zijn ook weer zo vergroot :-\
misschien maak ik me ook wel weer druk om niets, maar zodra qyan vergrote lymfenklieren heeft is er toch iedere keer wat geweest.
hoeft niets ernstigs te zijn, maar het is toch weer wat >:(
Door qyan
#75432
Laurence schreef: Hoi Wendy,

Het bultje(s) bij onze Retriever zaten/zit vast maar het lijkt als je erin knijpt wel een soort verdikking in te zitten die 'los' lijkt te zitten. Een soort mini knikkertje in de huid. Dat voelde wij alleen bij de grotere bultjes. Als je er overigens in kneep sprong er een soort bloeduitstorting aan de oppervlakte. Dit was ook teken wat niet goed was zei de DA.

Als je het bultje eens goed kneed/masseert dan zal het bultje verdikken na enkele minuten. Gebeurt dat niet, dan zal het geen zo geheten mastocytoom (ik weet niet zeker of je het zo schrijft) zijn of dan wel huidkankergezwel.

Hou ons op hoogte!! Succes namens de hele roedel!!


:-\ondanks zijn dunne vacht kan ik absoluut niets aan zijn huid zien, zit veel te dicht op elkaar.
zoals je hebt kunnen lezen was ik al in staat om het oppervlak van de bult kaal te scheren ::) ;D

toch eens uit proberen dat knijpen en masseren en morgen maar gewoon naar de DA zo snel mogelijk.

bedankt voor je antwoord!
Door qyan
#75491
hoi laurence,
we hebben het even uit geprobeerd: flink geknepen en gemasseerd, maar hij word daarna niet groter. ;)
vanmiddag maar een biopt laten nemen en dan maar weer wachten op de uitslag
Door Jolly
#75495
zit jullie echt niet mee he :-\, ik hoop zo dat het nou eindelijk eens wel goed gaat, geen ziektes meer, geen rare dingen meer en dat Qyan nou eindelijk eens gewoon hond mag zijn, zonder beperkingen :-* :-*
Door qyan
#75496
Jolly schreef: zit jullie echt niet mee he :-\, ik hoop zo dat het nou eindelijk eens wel goed gaat, geen ziektes meer, geen rare dingen meer en dat Qyan nou eindelijk eens gewoon hond mag zijn, zonder beperkingen :-* :-*
oh maar jolly, hij mag gewoon hond zijn hoor, we doen alles en het is gelukkig ook niet zo dat hij zich niet lekker voelt of wat dan ook.
die bult stoort mij meer dan dat het hem stoort, dat weet ik zeker ;) ;D
Door crutz
#75503
maar als hij daar dus geent is zou het dus een bindweefsel knobbeltje kunnen zijn (posi denken ;D)

Ace zn bindweefsel knobbeltje zat ook los, de DA zei mij ook dat bindweefsel bobbeltjes die na een enting ontstaan vaak eerst heel klein zijn, dan groeien om vervolgens na verloop van tijd (kan dus lang zijn) weer zo klein als in t begin te worden, dus dat kan het best zijn (ik hoop het voor je)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door