Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#747344
Kom een mevrouw tegen met een 13 !! jaar oude JR. Ze vertelt dat ze binnenkort een weekje op vakantie gaat naar Duitsland. Jacky mag mee. Donderdag moet ze met hem naar de DA. "even een cocktail,een rabies,en oja hij krijgt ook nog een chip want die heeft ie nog niet.Ik vroeg: krijgt dat arme hondje dit allemaal tegelijk?? Jaaa want de DA zegt dat het zo moet!!!! >:(
Gelukkig heb ik haar van die cocktail af kunnen praten. En die chip begon ze ook hevig over te twijfelen. Tsjonge jonge zeg,wat een kl*^&% die dierenarts!!
Door Lizzy
#747353
[quote=""inge""]
Kom een mevrouw tegen met een 13 !! jaar oude JR. Ze vertelt dat ze binnenkort een weekje op vakantie gaat naar Duitsland. Jacky mag mee. Donderdag moet ze met hem naar de DA. "even een cocktail,een rabies,en oja hij krijgt ook nog een chip want die heeft ie nog niet.Ik vroeg: krijgt dat arme hondje dit allemaal tegelijk?? Jaaa want de DA zegt dat het zo moet!!!! >:(
Gelukkig heb ik haar van die cocktail af kunnen praten. En die chip begon ze ook hevig over te twijfelen. Tsjonge jonge zeg,wat een kl*^&% die dierenarts!!
[/quote]

Grrr >:(

Een cocktail is overigens helemaal niet verplicht. Rabies wel.
Door "inge"
#747406
pallas schreef: volgens mij wel.
Officieel wel.maar denk je dat ze aan de grens staan te controleren met zo'n scan apparaat? Ik kom met Django regelmatig in Duitsland,nog nooit gecontroleerd. Ik zou met zo'n oud hondje de gok nemen.Ze kunnen je hooguit terug sturen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#747412
[quote=""inge""]
Officieel wel.maar denk je dat ze aan de grens staan te controleren met zo'n scan apparaat? Ik kom met Django regelmatig in Duitsland,nog nooit gecontroleerd. Ik zou met zo'n oud hondje de gok nemen.Ze kunnen je hooguit terug sturen.
[/quote]

Mocht die per ongeluk weglopen, dan heb je 'm wel eerder terug en als ze het verplicht stellen dan is inbeslagname natuurlijk ook nog mogelijk. Die coctail vindt ik ook nono, maar een chip zetten is allemaal niet zo spannend, prik klaar.
Door Hanny
#747473
Vanuit het standpunt van de arts is het een normaal advies.
Als je tegen enten bent, of een voorstander van selectief enten, dan is het anders. Het zou best kunnen, dat dit hondje al zijn hele leven jaarlijks is geënt en nooit ergens last van heeft gehad.
De arts adviseert gewoon wat bijna overal wordt aangeraden, dus om nu te zeggen, dat het een niet goede arts is, is misschien wat overdreven.

Hanny
Door Jolly
#747493
nou Hanny daar ben ik het toch niet met je eens hoor.
Als een Da hoort dat een hondje al 13 jaar is, moet bij hem/haar toch zeker wel een lampje gaan branden dat er zeer waarschijnlijk wel genoeg antistioffen in het lichaampje zitten.
Een beetje goede Da  (in mijn ogen) zal eerst bekijken welke land wat voor entingen vraagt en dan alleen die geven.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#747607
[quote=""inge""]
Officieel wel.maar denk je dat ze aan de grens staan te controleren met zo'n scan apparaat? Ik kom met Django regelmatig in Duitsland,nog nooit gecontroleerd. Ik zou met zo'n oud hondje de gok nemen.Ze kunnen je hooguit terug sturen.
[/quote]

Als je het vakantieland weer uit wilt en je krijgt dan controle dan nemen ze dus je hond in beslag als íe geen chip heeft. Ok de kans is klein, maar ik zou het risico niet willen nemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door