Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#745277
Ik weet het even niet meer met Bambi. Al een paar maanden heeft ze een ontregelde spijsvertering. Ik heb het tot nu toe zelf proberen op te lossen, maar dat lijkt niet te lukken dus zal ik naar een d.a. gaan, maar welke  :-\

Ze heeft heel wisselende ontlasting. Soms goed en doet ze het buiten. Soms goed en kan ze het ineens niet meer ophouden en doet ze het binnen. Soms diarree, binnen. Soms diarree, buiten. Soms een dag geen ontlasting en de nacht of ochtend erop diarree. De laatste tijd diarree óf diarree plus harde ontlasting, 's nachts. Omdat ze geen staartje heeft en ze altijd na het zich ontlasten een paar mandjes in en uit loopt, heb ik lekker wat schoon te maken  :(

Ik heb heel goed naar haar eten gekeken en had al besloten haar een beperkt menu voor te zetten. Van lamshart kreeg ze diarree (logisch, dat snap ik achteraf), vorige week van een kwartel ook, van spiering ook eergister, maar gister had ze toch gewoon haar Bandit en vanochtend trof ik weer een verrassing aan... Ze krijgt trouwens al enkele weken een halve capsule probiotica (Solgar), en IJslands zeewier, evenals kombucha en tarwegrassap als supplement. Ik zat nog even te denken of ze ineens niet meer tegen kombucha kan (kan ook wat laxerend werken), anderzijds is het de laaste tijd vaak ook goed gegaan.

Ze heeft trouwens ook een slappe achterhand, heeft ze onlangs acupunctuur voor gehad maar dat heeft niet geholpen.

Dit zijn een boel problemen, ik ga niet graag ook met Bambi van de ene naar de andere arts, wat ik met Poncho heb gedaan (heeft klauwen met geld gekost en niets geholpen), dus alle adviezen zijn welkom. Bambi is trouwens 7 jaar en haar bouw is niet goed, ze is te kort en heeft al een keer hernia-achtige verschijnselen gehad, die met acupunctuur destijds zijn verholpen. De ontlasting niet op kunnen houden, kan dus met andere mankementen samenhangen, maar de diarree zal toch puur een spijsverteringskwestie zijn...
Door Anna Penta
#745283
Bedankt voor je reactie!
Ja, ik ben het wel met je eens, ik ben ook niet zo voor supplementen, tenzij ik een heel goede reden heb. De probiotica vind ik voor haar eigenlijk wel heel geschikt, daar heb ik Poncho haar spijsverteringsproblemen keurig mee verholpen. De kombucha en het tarwegrassap krijgt ze omdat er vorig jaar een tumor bij haar is weggehaald, en deze twee dranken zouden preventief werken t.a.v. kwaadaardige cellen.
Maar ik zal er mee stoppen en inderdaad een tijdje alleen Bandit geven. En even aanzien hoe dat gaat. Goed te horen dat het bij jou hond heeft gewerkt.
Door Lizzy
#745284
Ik sluit me voor een groot deel bij Tinker aan. Ik zou stoppen met alle supplementen. Even gewoon helemaal niks. Geen zwam, geen probiotica, geen tarwegras. Alleen vleesbot, vlees, beetje orgaanvlees of alleen Bandit. Geen combinatie van beide, een van de 2. Dan voer je basis en kun je van daaruit gaan kijken waar de eventuele problemen zitten. Ik zou zelf voor 100% zelf samenstellen kiezen omdat er in Bandit altijd wel weer iets kan zitten dat net niet lekker valt.
Door Anna Penta
#745293
Dank! Ik heb besloten eerst alleen Bandit te voeren omdat ik nog nooit alleen barf heb gegeven, altijd een combinatie. Als de Bandit ook problemen blijft geven, ga ik over op alleen barf. Goed, én helemaal stoppen dus met de supplementen, even wennen als je ervan overtuigd was dat dit de krenten in de pap waren, maar dat went ook wel  ;)
Door Lizzy
#745294
Anna Penta schreef: Dank! Ik heb besloten eerst alleen Bandit te voeren omdat ik nog nooit alleen barf heb gegeven, altijd een combinatie. Als de Bandit ook problemen blijft geven, ga ik over op alleen barf. Goed, én helemaal stoppen dus met de supplementen, even wennen als je ervan overtuigd was dat dit de krenten in de pap waren, maar dat went ook wel  ;)
Nou, het zijn vast ook de krenten in de pap. Maar soms kan een krent voor diarree zorgen ;D

Maar stel nou he, dat de ontlasting verbeterd, zonder supplementen. Dan kun je dus weer 1 voor 1 (met een tussenpauze van liefst een week of 2) de supplementen toe gaan voegen om te kijken welke het is die problemen geeft. Die laat je dan weg, de rest blijf je geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door