Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#745325
Gistermiddag kreeg ik tegen 3 uur in de middag een telefoontje van de dierenarts die vorige week bloed en urine van Murphy had afgenomen, hij had iets gevonden.
Murphy had de Ziekte van Cushing in een vergevorderd stadium.
Dat wilde zeggen dat er Tumoren op de bijnieren zitten, maar bij Murphy zaten zijn nieren er zelf ook al helemaal onder waardoor deze zeer ernstig waren aangetast, dat verklaarde het gewichtsverlies, haaruitval, geen eetlust en heel veel drinken maar toch uitdrogen.
Ook stonk hij gewoon heel erg naar een kadaverlucht, het was net of hij zelf van binnen al aan het sterven was, en dan die blik in zijn ogen van "help me", ik kon er niet meer tegen.....
Gisteren was Murphy weer heel erg ziek, zijn ogen waren helemaal naar achteren gedraaid in zijn kassen vanwege de uitdroging terwijl hij wel naar schatting 3 liter per dag naar binnen slokte en niet wilde eten.
Nu hebben we met ons gezin samen met de dierenarts de moeilijke beslissing moeten maken om Murphy uit dit lijden en pijn te verlossen en gisteravond tegen 22.00 uur hebben we hem in laten slapen hier thuis bij ons, fijn op de bank bij zijn gezin.
Murphy wordt vandaag gecremeerd......
Ik ben er echt helemaal kapot van, we zullen hem echt vreselijk missen, hij was echt ons maatje, hij was dikke vriendjes met onze 2 katten en zo lagen ze altijd samen in de mand te slapen, zelfs onze nieuwe pup werd met open pootjes door hem ontvangen en dat kereltje mist hem enorm nu.

Het is stil in huis...

Ik zal een mooi gedicht voor hem schrijven en deze met een foto hier op het forum plaatsen als nagedachtenis, vanmiddag mogen we de urn gaan halen, die komt bij ons op de schoorsteenmantel te staan zodat we deze geweldige vent nooit meer willen vergeten.

We missen je schat en we houden van je, rust zacht.... :'(
Laatst gewijzigd door Mystic Moonlight op do 19 apr 2007, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#745327
Ja hij was echt heel erg ziek, zo kende ik hem helemaal niet meer terug, maar wilde voor mezelf weten wat het was en of het misschien nog te verhelpen was want dan hadden we als het hem nog had kunnen helpen zeker gedaan...
Maar dit was al te ver en hij was al op leeftijd, zijn lichaam kon het gewoon niet meer aan en dan is deze keuze volgens de dierenarts wel de meest belangrijkste voor Murphy zelf.....
Ik heb er wel vrede mee aan de ene kant maar aan de andere kant blijft het verdomd zwaar..............
#745346
Ach, wat intens verdrietig... :(

Je hebt goed naar de behoeften van je maatje geluisterd, een moeilijke, maar sterke beslissing.

Veel sterkte met het verlies van deze lieve vriend.

Dag Murphy... :'(
Gebruikersavatar
Door Binno
#745351
:'( :'( Wat een verdriet!
Hoe moeilijk zo'n beslissing ook is, en dat IS het verd*md ook :'(, het was het enige waar jullie hem nog mee konden helpen.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje.
Dag Murphy, goeie reis... :'( :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door