Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#745252
Het zit me niet lekker dat we vanavond niks gehoord hebben. Ze hadden toch om half 6 een afspraak bij de da?
Door tieneke
#745254
Sonja schreef: Het zit me niet lekker dat we vanavond niks gehoord hebben. Ze hadden toch om half 6 een afspraak bij de da?
Ja om half 6... ik ben ook bang dat er meer aan de hand is  :-\
Door *wendy*
#745296
Sorry dat ik gisterenavond niet gereageerd heb, maar ik was bekaf.  :-[

We weten wat het probleem was.............een sok!!!  :-[
Meneer had dus een sok ingeslikt. Gisterenmiddag kwam ik uit mijn werk en toen wilde Boy graag naar buiten. Vervolgens moest hij kakken en kwam er een jumbo drol uit. Dat vond ik vreemd gezien het feit dat hij "zolang" niet gegeten had. Toen ik nog eens keek vond ik dat de drol er vreemd uitzag. Dus stokkie gepakt en in de drol gaan wroeten. Erg lastig omdat ik met beide mannen liep en Gandor telkens dat stokkie wilde hebben.  :D
Ik zag dat er wat vreemds in zat. Dus honden naar huis gebracht en gewapend met een plastic zakje terug naar de drol. Ik was er bijna zeker van dat het een sok was. Dus in het zakje gedaan, op de oprit af staan spuiten en ja hoor een sok.  ::)

Boy had ook gelijk weer "honger". Heb hem ca 150 gram gegeven en rond 20.00 uur weer.
Vanochtend ca 250 gram. Tussen de middag weer en dan vanavond nog ca 400 gram.
Vanaf morgen weer gewone maaltijden, 2x per dag.

Hij krijgt nog 5 dagen lang antibiotica en een goedje dat een beschermlaagje op de darmen en maagwand legt. Ook een week lang nog geen botten eten.
Boy voelt zich een stuk beter. Maar je merkt dat hij het zwaar heeft gehad.  :'(
Slaapt veel. Dus we houden hem nog goed in de gaten, maar voel me een stuk opgeluchter.  ;D

Nog even een laatste opmerking. De dierenartsen hebben me allemaal stuk voor stuk gevraagd of hij iets vreemds gegeten kon hebben. Met het uitlaten hou ik hem altijd scherp in de gaten en thuis speelt hij bijna alleen met balletjes of van die plastic "trek"dingen.
Buiten wist ik zo goed als zeker (je bent nooit helemaal zeker natuurlijk) van niet en binnen dacht ik ook niets te missen van bovengenoemde spullen. Nooit denkend aan Boy met een sok.
Op de foto's kun je dit dus ook niet zien.

1 voordeel........we weten nu dat zijn bloed en alles goed is.  ;D
Overigens is de bobbel 99.5% zeker vet. Schijnt iedere reu te hebben om zijn zaakje te beschermen. Over een week of 3 hobbel ik daar nog eens binnen om te laten voelen.

Iedereen bedankt voor het medeleven en meedenken.  :bigarmhug: :hug2:
Gebruikersavatar
Door Sonja
#745304
Pffffff dus toch iets raars naar binnen gewerkt.
Kan me voorstellen dat je gisteravond bekaf was. Al die spanning van de afgelopen dagen die dan ineens van je af valt, dan loop je leeg als een balonnetje.
Door Malamoods
#745311
Oef, een pak van mijn hart Wendy! Gelukkig weet je nu wat de oorzaak was en heeft het probleem zich opgelost.... Zo dan, wat zal jij geslapen hebben!
Dikke knufs voor Boy en jij kan weer lekker bijtanken....

Rachel.
Door Lizzy
#745315
Allemachtig!!!!!!!!!

Allemachtig, wat ben ik blij dat het alleen een sok is geweest zeg! JIPPPPIEEE!!!!!
Door tieneke
#745399
pippy schreef: Sorry dat ik gisterenavond niet gereageerd heb, maar ik was bekaf.   :-[

We weten wat het probleem was.............een sok!!!  :-[
Meneer had dus een sok ingeslikt. Gisterenmiddag kwam ik uit mijn werk en toen wilde Boy graag naar buiten. Vervolgens moest hij kakken en kwam er een jumbo drol uit. Dat vond ik vreemd gezien het feit dat hij "zolang" niet gegeten had. Toen ik nog eens keek vond ik dat de drol er vreemd uitzag. Dus stokkie gepakt en in de drol gaan wroeten. Erg lastig omdat ik met beide mannen liep en Gandor telkens dat stokkie wilde hebben.  :D
Ik zag dat er wat vreemds in zat. Dus honden naar huis gebracht en gewapend met een plastic zakje terug naar de drol. Ik was er bijna zeker van dat het een sok was. Dus in het zakje gedaan, op de oprit af staan spuiten en ja hoor een sok.  ::)

Boy had ook gelijk weer "honger". Heb hem ca 150 gram gegeven en rond 20.00 uur weer.
Vanochtend ca 250 gram. Tussen de middag weer en dan vanavond nog ca 400 gram.
Vanaf morgen weer gewone maaltijden, 2x per dag.

Hij krijgt nog 5 dagen lang antibiotica en een goedje dat een beschermlaagje op de darmen en maagwand legt. Ook een week lang nog geen botten eten.
Boy voelt zich een stuk beter. Maar je merkt dat hij het zwaar heeft gehad.  :'(
Slaapt veel. Dus we houden hem nog goed in de gaten, maar voel me een stuk opgeluchter.  ;D

Nog even een laatste opmerking. De dierenartsen hebben me allemaal stuk voor stuk gevraagd of hij iets vreemds gegeten kon hebben. Met het uitlaten hou ik hem altijd scherp in de gaten en thuis speelt hij bijna alleen met balletjes of van die plastic "trek"dingen.
Buiten wist ik zo goed als zeker (je bent nooit helemaal zeker natuurlijk) van niet en binnen dacht ik ook niets te missen van bovengenoemde spullen. Nooit denkend aan Boy met een sok.
Op de foto's kun je dit dus ook niet zien.

1 voordeel........we weten nu dat zijn bloed en alles goed is.  ;D
Overigens is de bobbel 99.5% zeker vet. Schijnt iedere reu te hebben om zijn zaakje te beschermen. Over een week of 3 hobbel ik daar nog eens binnen om te laten voelen.

Iedereen bedankt voor het medeleven en meedenken.  :bigarmhug: :hug2:
Ik dacht en zei het al eerder met deze klachten, precies zoals Tinus zich gedroeg toen hij mijn rubber slippers had opgevreten...pffff wat een geluk dat Boy hem zelf heeft uitgepoept!!!!
Door Mevroi Kruim
#745402
Jeetje  :o :o :o :o wat een ongelofelijk aap, die Boy!

Iedereen zo in zak en as laten zitten, bijna de pijp uit ... en dan een sok!  >:(


Wat zul jij opgelucht zijn zeg!
He, ik word er helemaal blij van!
Door *wendy*
#745422
tieneke schreef: Was trouwens een duur sokkie  ;D ;D
Nieuw zijn ze 10 euro per 4 paar sokken.
Deze oude sok had een waarde van bijna 300 euro.  >:(
Je snapt dat ik deze vanavond hier wel ff laat zien.  :D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#745522
Jeetje, wat een verhaal!
Gelukkig is de oorzaak nu bekend  en het probleem eruit. :D
Wat zal Boy zich opgelucht voelen.
Een dikke knuffel voor jullie en Boy voor de schrik van dit alles. :-* :-*
Door Femke
#745600
pfff nou wat een opluchting, ik zit hier gewoon met kippenvel van opluchting!! en eerlijk gezegd ook naadje voor Boy hoor!
Paul zijn eerste berner (die bij zijn ex is gebleven) is goed 2 jaar geleden gestorven, ook omdat hij een sok opgegeten had. Deze had de darmen dusdanig afgekneld dat ze afgestorven waren

Gelukkig is Boy weer helemaal de oude, geef hem nog maar een dikke  :-* :-* :-* en neem er zelf ook 1  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door