Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#72425
Hoi,


Yorick likt de laatste tijd veel aan zijn anus. Zou het nog steeds een vorm van ontgiften zijn of zou ie last hebben van zijn anaalklieren? Spijtig genoeg ken ik de geur maar al te goed; Onze vorige hond ledigde spontaan haar kliertjes als ze opgewonden was, waar ze ook zat, lekker ;D :-X

Waar hij gelikt heeft heeft zijn deken een weeïge (of hoe schrijf je dat) geur.
Door Lizzy
#72517
Ontgiften? Nee, ik denk van niet. Misschien moet je ze gewoon uit (laten) knijpen. Zijn ze ontstoken?
Door Truus
#72562
Het zou best de anaalklieren kunnen zijn Yorick.
Soms schuieren ze ook met het kontje over de vloer of hebben ze jeuk over het hele lijf.
Je zou het na kunnen laten kijken. Ik doe het zelf maar je moet dan wel weten hoe je het moet doen en als je het doet....een plastic zakje over je hand want het stinkt verschrikkelijk ::) ;).
Door Lupa
#72621
en een bril op wat het kan spuiten ;D ;D
het beste kunje doen als je hond in bad doet, kunje ,eteen weg spoelen.
als je je hond niet in bad doet raad ik je aan om het buiten te doen in de tuin met de tuinslang paraat, uitknijpen en kontje wassen.
Als je dat zelf niet kan kunje ook naar een trimmer gaan of naar de DA.
Je moet wel weten wat je doet anders kunje de hond pijn doen.
Door Yorick
#72708
Lenka had er ook, voor ze op vers stond, veel last van en toen kneep ik ze uit (in bad ja, even spoelen met warm water en dan had ze er minder last van), geef mij maar de geur van kruidenmix dan hoor ;D Yorick is wel een gevoelig manneke dus ik denk dat ik voor alle zekerheid even naar de DA ga om het te doen dan weet ik zeker dat het in 1 moeite gedaan is! Ik stop Yorick nooit in bad namelijk! Moest toch zoiezo gaan voor de inenting, alhoewel ........ daar ben ik ook weer aan het twijfelen na alles hier gelezen te hebben over inentingen. Ik ga alles eens goed doorlezen en eventueel vragen stellen en dan beslissen.

Lizzy, ik denk niet dat ze onstoken zijn. Lenka heeft dat 1 maal gehad en die geur was duidelijk anders en toen zag haar poepje ook rood.

Bedankt voor het meedenken iedereen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door