Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#741806
Boefjes ontstekingen in haar neus blijven dus steeds opspelen. Ik heb tot twee keer toe een zware ab-kuur moeten verlengen omdat ik een etterige uitvloeïng bleef zien (en ruiken). Op advies van Karin geef ik er nu L-lysine bij en sinds ik dat doe gaat het beter. Ze is nu sinds een paar dagen vrij van die vieze etterige troep en ze ruikt weer normaal.
Ik wil nu nog maar een paar daagjes ab blijven geven, maar zit er aan te denken om daarna over te schakelen op zilverwater om eens te zien of dat misschien kan voorkomen dat die ontsteking weer opspeelt. Ik kan haar tenslotte toch niet permanent op ab laten staan.
Ik kan hier bij de apotheek zilverwater bestellen, maar ze hadeen daar geen idee wat voor dosering ze aan een hond moesten geven. Iemand hier met verstand van zilverwaterdoseringen?
Laatst gewijzigd door Sonja op di 01 mei 2007, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#742001
tt-tjes schreef: Kijk even bij http://www.colloidaalzilver.nl, daar staan volgens mij ook doseringen bij.
Ah, bedankt. Ik heb op die site inderdaad een tabelletje gevonden en daar staat dat voor een lichaamsgewicht van 12 - 35 kg 3 x daags een theelepel van 6 - 15 ppm moet worden gegeven. Jammer dat het nu net weekend is en pas maandag naar de apotheek kan, maar dan moet het wel mogelijk zijn om na de laatste ab-pil zilverwater in huis te hebben en gelijk daarmee te kunnen starten.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#744333
Sinds gisteren is Boefje vanaf ab overgeschakeld op zilverwater. Ze krijgt daarnaast ook nog silicium, L-lysine, probiotica en chinese kruiden.
Heeft het nu nog zin om daarnaast nog te ontgiften en zo ja, wat zou ik dan het beste kunnen geven? Heb groene leem en chlorella in huis.

En willen jullie met mij meeduimen dat die ontsteking nu niet weer opnieuw op gaat spelen?
Door Lizzy
#744590
Sonja schreef: Sinds gisteren is Boefje vanaf ab overgeschakeld op zilverwater. Ze krijgt daarnaast ook nog silicium, L-lysine, probiotica en chinese kruiden.
Heeft het nu nog zin om daarnaast nog te ontgiften en zo ja, wat zou ik dan het beste kunnen geven? Heb groene leem en chlorella in huis.

En willen jullie met mij meeduimen dat die ontsteking nu niet weer opnieuw op gaat spelen?
Pfft, ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik geloof niet dat ik zelf nog met groene leem aan de gang zou gaan. Puur gevoelsmatig. Chlorella kan wel. Dat kun je er nog wel bij geven.

Ik duim met je mee!!!!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#744624
Ja, ik had ook mijn twijfels bij de groene leem.
Nou, dan ga ik er ook nog maar weer eens een kuurtje chlorella tegenaan gooien.
Door Lizzy
#744677
Ik hoop dat het helpt.... Ik hoop ook dat het zilverwater helpt.... Denk je dat het zin heeft om inwendig nog iets anders te geven om het immuunsysteem te versterken?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#744686
Lizzy schreef: Ik hoop dat het helpt.... Ik hoop ook dat het zilverwater helpt.... Denk je dat het zin heeft om inwendig nog iets anders te geven om het immuunsysteem te versterken?
Kan natuurlijk nooit kwaad. Maar het is wel een hele waslijst aan het worden wat ik er per dag zo inkiep.  :-\
Denk wel dat die L-lysine wat dat aangaat ook wel veel heeft gedaan. Voordat ik dat naast de ab gaf, had ik echt alleen maar het idee dat de ontsteking wat onderdrukt werd, maar ze bleef snotuitvloeïng houden en ook het gaatje bleef wat stinkend snot lekken. Vanaf het moment dat ik de L-lysine er bij ben gaan geven leek het eindelijk beter te gaan.
Waar zou jij aan denken om er nog bij te geven?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#744809
Lizzy schreef: Op zich best gek he, dat L-lysine helpt? Bij mijn weten is het een aminozuur dat vooral voor komt in dierlijke producten en dus zou ze daar voldoende van binnen moeten krijgen? Ik dacht aan iets als pau d'arco. Hier staat wel een aardig stuk erover: http://magazine.vannature.nl/database/s ... pau_d_arco
Ja, ik heb er ook geen verklaring voor waarom die L-lysine lijkt te helpen. Wellicht heeft Boef vanwege die infectie een verhoogde behoefte? Volgens de apotheker werkte L-lysine vooral ondersteunend bij infecties aan slijmvliezen en dat is bij Boef natuurlijk het geval.
Interessante link over pau d'arco. Het zou best nuttig kunnen zijn om het te geven. In het artikel staat ook dat niet alle producten die op de markt zijn van goede kwaliteit zijn. Dus wat zou een goed merk zijn?
Door Lizzy
#744828
Sonja schreef: Ja, ik heb er ook geen verklaring voor waarom die L-lysine lijkt te helpen. Wellicht heeft Boef vanwege die infectie een verhoogde behoefte? Volgens de apotheker werkte L-lysine vooral ondersteunend bij infecties aan slijmvliezen en dat is bij Boef natuurlijk het geval.
Interessante link over pau d'arco. Het zou best nuttig kunnen zijn om het te geven. In het artikel staat ook dat niet alle producten die op de markt zijn van goede kwaliteit zijn. Dus wat zou een goed merk zijn?
Ik heb voor alsnog alleen het merk Bonusan kunnen vinden waar bij staat: Het Pau d'Arco extract is gestandaardiseerd op lapachol
Gebruikersavatar
Door Sonja
#744889
Lizzy schreef: Ik heb voor alsnog alleen het merk Bonusan kunnen vinden waar bij staat: Het Pau d'Arco extract is gestandaardiseerd op lapachol
Heb net zitten googlelen en dat was inderdaad ook het enige merk dat ik tot nu toe heb gevonden.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#747999
Ben nog niet achter die Pau d'Arco aan gegaan  :-[, maar het gaat gelukkig nog steeds goed. De vorige twee keer dat de ab-kuur was afgelopen kwamen de klachte binnen 2 a 3 dagen weer dubbel zo hard terug, maar nu gaat het al 8 dagen goed, dus ben ik voorzichtig optimistisch. Zeker omdat er op die ab-kuur een bobbel op haar neusrug achterbleef die niet meer verder slonk. Maar de afgelopen week is die bobbel dus wel verder geslonken.
Ze lijkt ook een soort energiekick te hebben. Afgelopen zondag was ze mee naar de hondenclub en daar is ze er tijdens een uitlaatrondje tussenuit geknepen, over een sloot gesprongen en het trainingsveld op gerend om daar een poging te doen om een apporteerblok voor een andere hond z'n neus weg te grissen. Kortom: ze doet haar naam weer eer aan!  ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#750367
Nitus schreef: Ha, wat fijn dat Boef weer een boeffie is!! :D Zou het droge weer ook van positieve invloed kunnen zijn? :-\
Ja, ik denk zeker dat het droge weer haar ook goed doet. Dus het blijft afwachten wat er gaat gebeuren als het gaat regenen. Maar voorlopig zijn we gewoon blij met elke mooie dag!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door