Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#739356
mijn setter pup was zo gruwelijk wagenziek. Ik heb ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk heb ik haar in de auto gezet, zonder te starten, 5 minuten, en dan zonder weg te gaan weer er uit. toen nog een keer, en toen een keer met alleen starten, en auto weer uit zetten en er uit, en zo tot ik een keer een rondje om de blok deed, en weer er uit. Een oefening per dag. En zo hebben wij het opgebouwd tot we twee of drie keer om de blok konden, toen ben ik naar een veldje dicht bij huis gereden (kon ik ook makkelijke lopend naar toe.
Nou jij begrijp wel hoe ik het heb aangepakt, en waarom, omdat ik overtuigd was dat hoewel wagenziek met de evenwichts orgaan te maken heeft, is er ook een element van spanning bij betrokken, spanning omdat het in de auto is, spanning omdat we straks lekker in de bos gingen lopen en mischien ook wel spanning omdat ze ziek werd. Vooral als ze hun ontlasting en urine laten lopen denk ik dat spanning er mee te maken heeft. Bij May-Be heeft het echt prima geholpen, met een paar weken kon ze al aardig een stukje mee, minuut of 15. Als we erg ver moesten gaan, dan wilden ze nog wel eens spugen, maar niet meer ontlasting en urine, op laatst kon ze gewoon een flinke stuk mee hoor, mits ik haar geen eten gaf, want dat kwam er dan wel uit. Ik hoop dat je snel wat verbetering zie, want het is zo leuk om ze mee te kunnen nemen en heerlijk ge gaan wandelen ver van huis ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#739408
dat kunnen we ook nog proberen.
Punt is alleen dat ik niet kan rijden en dus moet wachten op mijn lief (zie zit nu in de kuip om feyenoord te zien verliezen)
Maar dit gaan we zeker ook uit proberen.
Dacht dat het plassen en poepen met angst te maken had, hoewel je echt wel ziet dat hij zich erg ellendig voelt.
Gisteren hadden we een blikje om gedaan en daar was hij 2 uur van buiten westen, versleten dus.
Maar we blijven moet houden!!
Met de andere honden is het ook gelukt alleen hadden die er niet zoveel en lang last van.
ellen
Door Mevroi Kruim
#739418
Je kunt je bijdragen nog veranderen nadat je ze gepost hebt; altijd handig om een i in een o te veranderen  ;)

En wat Connie schrijft, dat wilde ik nou ook gaan schrijven. Great minds thingk alike  ;D ;D
Helemaal mee eens, ik zou ook zo doen, helemaal echt bij het allereerste begin beginnen, dwz. het zijn in de auto, zonder verder iets anders.
Ik kan me zo voorstellen dat jouw hond inmiddels goed bang is voor de auto, als hij een paar keer zo ziek geweest is, en net als bij wagenzieke kinderen roept dat dus juist de problemen op. Voordat je kunt gaan rijden moet die angst er dus eerst uit, en moet hij juist een positieve associatie krijgen bij 'auto'.
Mijn oudste hond was 2 toen ik haar kreeg en die was nog nooit van het erf afgeweest. Een auto kende ze niet, was echt eng, ze was ook totaal gestresst als ze erin moest. Niet wagenziek maar wel bang. Ik ben begonnen met haar te voeren in de auto. Achterklep open, voerbak erin, Tara erin, lekker bunkeren, Tara er weer uit, klaar. Klep niet dicht, gewoon alleen maar eten. Pas toen dat goed ging en ze vol verwachting naar de auto holde zijn we piepkleine stukjes gaan rijden. BV 500 m naar het bos en daar wandelen. Dit was een hele organisatie, ik had toenz elf geen auto maar een vriendin stelde de hare beschikbaar gelukkig. Enfin, toen Tara doorhad dat je met de auto leuke dingen kan gaan doen was ze niet meer veilig: elke openstaande auto hopte ze in, en een knapppe jongen die haar er weer uitkreeg  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#739855
z'n bak in de auto en eten maar!
ging harstikke goed!
Had er niet eens er in dat hij in de auto zat.
later nog eens gedaan met een paar brokjes en een paar commando's en dat ging ook super -- ziet het gelijk weer zitten!!
ellen
Door conleeuw
#739990
vanaalst schreef: z'n bak in de auto en eten maar!
ging harstikke goed!
Had er niet eens er in dat hij in de auto zat.
later nog eens gedaan met een paar brokjes en een paar commando's en dat ging ook super -- ziet het gelijk weer zitten!!
ellen
als je het maar rustig doe, niet meteen nu gaan rijden, eerst de hond er in alsof je wegga, maar niet weggaan, en dan als dat net zo rustig en goed gaat, een keer de auto starten en uit doen, alles in kleine stapjes, dan komt het volgens mij wel een heel eind goed ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#741064
gisteren een klein stukje wezen rijden naar de hondentraining, ging goed :D.
Hij kwijlde wel een beetje en was nog niet helemaal op z'n gemak maar niet geplast, gepoept of gespuugd!
Dat werkte heel goed, dat eten geven in de auto en iedere keer er even inzetten enz.
super hoor, heel erg bedankt :-*.
groetjes ellen
Door Kuszco
#742071
Ik bestel de prodier artikelen altijd op www.edera.nl
Geen problemen met bestellen, vandaag besteld,overmorgen in huis.
Ze hebben ook de reisziekte heb ik gezien.
Door conleeuw
#742107
vanaalst schreef: gisteren een klein stukje wezen rijden naar de hondentraining, ging goed :D.
Hij kwijlde wel een beetje en was nog niet helemaal op z'n gemak maar niet geplast, gepoept of gespuugd!
Dat werkte heel goed, dat eten geven in de auto en iedere keer er even inzetten enz.
super hoor, heel erg bedankt :-*.
groetjes ellen
;)goed gedaan hoor, nu hopen dat het hoe langer hoe beter gaat ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#742421
vandaag weer een stukje gereden richting een ander park, ging goed.
wel erg gekwijld maar goed.
Op de terug weg heb ik hem in de achterbak bij de andere honden gedaan en dat ging ook goed.
Lekker bij zijn maatjes.
Zo rijden we iedere dag een klein stukje dus hoop ik dat dat wagenziek van de zomer als we op vakantie gaan over is!
ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door