Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Farideh
#725399
Nikita liep de laatste tijd erg moeizaam. 's Ochtends erger dan later op de dag. In plaats van een hond die me vooruit trekt had ik nu een hond achter me lopen die ik mee moest sleuren. Het werd steeds erger en op het laatst hapte ze ook naar haar staart/heupen.

Toch maar besloten naar de diernarts te gaan en ik haalde me al allerlei ernstige zaken in het hoofd, van HD tot artrose.
Het lichamelijk onderzoek bij de dierenarts ging moeizaam, ze was erg gespannen. Het leek alsof ze door haar poten zakte achterin haar rug. Dus heb ik maar uitgebreid foto's laten maken, haar rug en haar heupen /poten zijn op de foto gezet.
En....helemaal schoon, niks op te zien :)
Geen HD, atrose, hernia, spondylodese of wat dan ook!

De dierenarts vermoed dat alles een beetje te snel is gegaan voor Nikita. Begin december is ze overgegaan op Carnibest en ze is toen spectaculair opgeknapt. Van een zieke hond naar een zeer levenslustige hond. We zijn toen flink met haar gaan lopen en zij wilde ook graag lopen. Alleen hebben we dit allemaal te snel en te veel gedaan, arme Nikita is overbelast. Ze had een conditie van -10 en we zijn gaan bewegen voor +10.
Volgens de dierenarts vergt het overschakelen naar vlees soms ook best wat energie van het lichaam/organen en in combinatie met alles is het te veel geweest.

Ook zag hij op de röntgenfoto dat haar darmen nog best veel gas/lucht bevatten. Volgens hem hoort dit niet bij een hond die alleen vlees eet. Hij heeft nu geadviseerd om tot juni alleen carnibest te geven (ik had 2 BARF-dagen in de week) om haar gestel er meer aan te laten wennen. Dit in combinatie met pens (1 keer per 2 weken) om haar bacteriën in haar darm te verbeteren. Als dit goed gaat proberen om vanaf juni helemaal over te schakelen op BARF.

De oorzaak van het moeilijke lopen is dus al bekend maar ik wil het hier toch even neerzetten voor het geval er nog iemand zo enthousiast met zijn hond aan de slag gaat 8) En dan dus ook problemen krijgt.
Ik heb geen pijnstillers meegekregen omdat ze zichzelf er dan nog meer doorheen loopt en de komende tijd mag ik alleen korte stukjes lopen. Het lopen gaat nu al ietsje beter gelukkig.

Klopt het trouwens dat een hond die vlees eet bijna geen gas in zijn darmen heeft?
Door Mevroi Kruim
#725413
Jee, dan schrik je je ook het heen en weer! Eng hoor, een slecht lopende hond  :-X
Wat een opluchting dan dat het niks ernstigs blijkt te zijn!

Gas in de darmen .... tja .... te oordelen naar wat er uit komt na een maaltijd lamsribben, of nog erger, geitenribben .... *neusdichtknijpsmilie*
Ook de combinatie vlees/fruit of soms vlees/groente wil nog wel eens dat soort resultaten hebben. Dus gasvrij ... neuh, dachtutniet.

Wel kost de omzetting van koolhydraat-stofwisseling naar vetstofwisseling wel energie, dat klopt, maar zo te lezen was dat bij jullie hond juist niet het geval, anders was ze niet zo lekker looplustig geworden.

Wat je iig kunt doen is probiotica geven om de darm te helpen. En misschien is chlorella ook wel een goed idee, als milde ontgifter. En kleine stukjes lopen, vaker op een dag. Als het gewoon spierpijn is, of overbelaste gewrichten, dan komt dat wel weer bij.
Door Eeffie
#725490
Als je bij zoeken (in de bovenste balk) de woorden intikt krijg je de pagina's te zien waar dit onderwerp eerder in is besproken. Ik heb er 2 voor je opgezocht  ;) :

http://www.chlorella-alg.com/

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 313.0.html

Het lezen van vorige topics heeft mij heel erg geholpen met een hoop vragen, succes!

groetjes Eeffie
Laatst gewijzigd door Eeffie op di 13 mar 2007, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door