Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eeffie
#723222
Nou heb ik voor Terry granules (pilletjes ter grootte van een speldenknopje) gekregen en daar moet hij er dagelijks 2 van hebben. Ik moet dat op schone slijmvliezen geven, dus niet met eten.

Spelenderwijs heb ik ze erin weten te houden, maar heeft iemand nog tips of trucs hoe ik dat anders kan doen zonder te mengen met eten of drinken??  :o Het is voor de lange termijn....
Door charmed
#723239
Ik gebruik ook voor meerdere honden granules, het is een gepriegel om ze in het dopje te krijgen, vanuit het dopje gooi ik de granules gewoon achter in de keel, ik meng het niet met water/melk of andere, het moet in een schone bek, als je het met eten mengt lijkt het mij dat de werkzame stof op granules niet geheel worden opgenomen. Je mag ze nl. ook niet aanraken.

Sommige granules hebben een mooie verpakking, die hebben een draaiverdeler en dan kun je het zo in het doppie mikken ;) maar helaas, hebben ze dat niet allemaal.

Gr. jacqueline
Door Eeffie
#723240
Haha oh dan heb ik het nog makkelijk begrijp ik, want ik heb wel zo'n draaidopje. Bij de apotheek hebben ze inderdaad gezegd dat de meeste werkzame stof aan de buitenkant zit. Vanuit het dopje gooi ik ze in z'n bek, maar omdat ze zo plakkerig zijn gooit ie ze er weer uit....
Door Femke
#723316
Eeffie schreef: Haha oh dan heb ik het nog makkelijk begrijp ik, want ik heb wel zo'n draaidopje. Bij de apotheek hebben ze inderdaad gezegd dat de meeste werkzame stof aan de buitenkant zit. Vanuit het dopje gooi ik ze in z'n bek, maar omdat ze zo plakkerig zijn gooit ie ze er weer uit....
ik wil ook altijd graag dat de okugest tabletjes in de bek oplossen, dus die gooi ik op de hond z'n tong, dan hou ik z'n bekkie dicht en dan ga ik vaak met een gek stemmetje even tegen ze praten en achter de oren kriebelen. Meestal werkt dat wel  ;)
Door Lizzy
#723318
Je mag de granules inderdaad niet aanraken met je hand. Dan zit de werkzame stof ook op je hand. Ja, ik doe ze in het dopje, bek open, granule erin, bek dicht, klaar.
Door Cathy
#723340
Wat goed werk is een buisje bij de DA halen waar ze bloed in doen .

Gr Jet .
Laatst gewijzigd door Cathy op vr 09 mar 2007, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eeffie
#723345
Lossen die granules zo snel op dan?
Kijk weer wat geleerd!! Jeetje wat een vruchtbare avond weer hihi.  ;D
Hij vindt het niet vervelend, dus dan volg ik de tip van Femke op en maak er gewoon een kroelspelletje van.

@ Femke: ik heb hier geleerd dat je die Okugest kunt pletten tussen 2 lepels en het dan in z'n bek gooien en dichthouden. Dan wordt het nog sneller opgenomen of bedoel je dat je ze al geplet hebt? Dan  :-X
Door Femke
#723409
Eeffie schreef: Lossen die granules zo snel op dan?
Kijk weer wat geleerd!! Jeetje wat een vruchtbare avond weer hihi.  ;D
Hij vindt het niet vervelend, dus dan volg ik de tip van Femke op en maak er gewoon een kroelspelletje van.

@ Femke: ik heb hier geleerd dat je die Okugest kunt pletten tussen 2 lepels en het dan in z'n bek gooien en dichthouden. Dan wordt het nog sneller opgenomen of bedoel je dat je ze al geplet hebt? Dan  :-X
ik plet ze nooit, de tabletjes lossen altijd heel gauw op. Steeds vergeet ik bij de apotheek zo'n tabletvergruizer te halen, want omdat ik nogal zere handen heb kost pletten tussen twee lepels me erg veel pijn :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door