Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Celien
#722461
Ons Franse Bulletje Pientje heeft 2 dagen lopen overgeven. Vrijwel uitlsluitend geel schuim en als ze gegeten had, kwam dat er na uren ook weer uit. Nu lijkt het beter te gaan vandaag en ze heeft niet meer overgegeven. De honger in Carnibest is gebleven, dus ze is gewoon blijven dooreten

Vraagje: Heeft ons bulletje te sterk maagsap door de Carnibest of kan ook een bulletje gewoon een griepje hebben, net als wij???
Graag een reactie, groeten Carla
Door charmed
#722468
Wij hebben zo'n 3 weken geleden alle dames een dag of wat ziek gehad. Ook overgeven, eten opboeren (althans daar leek het op) Maar het liep zo de bek uit. Eentje heeft er heel veel maagzuur bij overgegeven.

Ik denk gewoon iets wat nu heerst. Mijn vriendin had het ook bij haar shelties en nog meer kennissen van mij ook.

Honden met veel weerstand zullen maar ietsje ziek zijn, met weinig weerstand die hebben er veel hinder van en blijven ook wat langer ziek.

Gr. jacqueline
Door Jojo
#722600
Is het echt pompend kotsen alsof het uit de tenen moet komen of *burp*-en-daar-ligt-het kotsen?!
Kan ze iets gegeten hebben wat onverteerbaar is, denk aan een grindsteen, splinters hout van een tak, speeltje of wat dan ook?!
Hier kotsen ze geel schuim met (te harde) botsplinters, en Zusje als pup bleef ook de hele nacht kotsen tot er een grindsteen uit kwam :-X
Tijdje geleden nog gelezen van een volwassen bullenreu die een eetbare versie nylabone van de pup had opgeknaagt in grote stukken. Die begon daags erna ook te kotsen en bleef ook kotsen tot alle stukjes weer 1 nylabone vormden....
Door Celien
#722621
Hallo
Het was echt pompend kotsen, met wel heel veel geel gekleurd schuim.
Wij hebben het idee dat omdat ze CB eet, er mogelijk teveel, of te agressief maagzuur kan ontstaan? En wat ze verder geschooierd heeft of stiekum opgegeten, is niet meer na te gaan.
Wij zijn een voorstander van kvv, maar onze andere (brokken)hond een oudere Bouvier geeft soms ook wel eens over, maar nooit zoveel geel schuim. Heeft dan toch met Carnibest te maken of beter gezegd met kvv in plaats van brokken.
Groetjes en bedankt voor je reactie
Carla
Door Lizzy
#722676
Heb je je hond nog maar kortgeleden overgeschakeld? Mogelijk moet je hond wennen aan het ontbreken van grote hoeveelheden koolhydraat in het voer. Brokken bevatten namelijk heel veel koolhydraat, versvlees heel weinig. En je krijgt dan even een soort "Atkins effect". In plaats van dat je hond zijn energie moet halen uit koolhydraat, vet en eiwit, moet hij nu zijn energie halen uit eiwit en vet en nauwelijks koolhydraat. Dat is veel beter voor het lichaam van de hond maar vergt wel een omschakeling. Dit kan o.a. ook gepaard gaan met honger waardoor sommige honden geel schuim/water gaan braken.
Door carlala
#723435
Ik heb in het begin bij de avondmaal er wat afgelaten en dit gegeven voor het slapen gaan, zomaar een hapje, 25 gram ofzo.
Pepper gaf toen niet meer over.
Door Celien
#723793
Ons Franse Bulletje is nu bijna 1 jaar en krijgt v.a. haar 4e maand de Carnibest worsten. Hiervoor Cavom junior.
Komt dat vele gele schuim bij het overgeven door het sterke maagzuur wat is ontwikkeld? Voorlopig is vandaag het overgeven gestopt. Ze is gewoon blijven dooreten en de ontlasting ook goed.
Als het verder zo blijft, lijkt het mij in orde. Maar dat vele gele schuim was voor mij toch iets nieuws, oftewel voor mij onbekend.
Misschien komt het door een aantal hondebrokjes, die ze als beloning kreeg?
Groetjes Carla
Door Borke
#723830
Lizzy schreef: Heb je je hond nog maar kortgeleden overgeschakeld? Mogelijk moet je hond wennen aan het ontbreken van grote hoeveelheden koolhydraat in het voer. Brokken bevatten namelijk heel veel koolhydraat, versvlees heel weinig. En je krijgt dan even een soort "Atkins effect". In plaats van dat je hond zijn energie moet halen uit koolhydraat, vet en eiwit, moet hij nu zijn energie halen uit eiwit en vet en nauwelijks koolhydraat. Dat is veel beter voor het lichaam van de hond maar vergt wel een omschakeling. Dit kan o.a. ook gepaard gaan met honger waardoor sommige honden geel schuim/water gaan braken.
Vanuit de Atkins gedachte.... dan zou je dat moeten kunnen oplossen door in de begintijd na het overschakelen vaker kleinere porties te voeren en dat net als een pup weer afbouwen???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door