Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#720786
Lizzy schreef: Zouden een paar nietjes niet helpen?
Grappig dat je dat zegt, want met dat idee ging ik dus naar de DA ;). We jassen er een paar nietjes in en dan komt het vanzelf goed...
Maaaaar de DA vond dat geen goed plan, hij is bang dat het dan weer gaat uitscheuren (en dat zou best weleens kunnen). Dus vandaar spoelen en de honingzalf. Vond het ook heel goed van hem dat hij uit zichzelf zei om nog maar even te wachten met AB, want de wond zag er verder gezond uit.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#720789
Hitam schreef: Ik dnek dat er te veel spanning op de wond stond en daardoor weer opengesprongen is. Gewoon schoonhouden. Geneest vanzelf wel.
Dat was ook mijn gedachte, teveel spanning... soms hoeven DA's niet al te eerlijk te zijn ::) ;). Ik hoop dat je helemaal gelijk hebt :).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#720792
Vivian schreef: Het zit Gitte ook niet mee zeg :(. Hopelijk helpt de honingzalf; sterkte voor jou & Gitte :-*.
Judith van Sam schreef: Hè bah Anne-Marie, wat vervelend voor Gitte en jou... Heel veel sterkte weer met het herstel! :-*
Dankjullie wel :-*!

Zo... nu heb ik iedereen netjes beantwoord ;).
Door Roland_en_Zaira
#720806
hoi

Misschien een rare vergelijking maar.. Ik heb ooit eens een een van mijn ratten laten opereren en de wond werd ook gehecht. Ze kon helaas niet van de hechtingen af blijven en een rat krijg je geen kapje om.. gevolg een groot gat.
Ik ben twee keer terug geweest om te laten hechten, maar je begrijpt het al. Dit had geen zin. Ze had een gat van 2 cm.
Maar het ging vanzelf dicht en na een paar maanden kon ik het niet eens meer vinden.  Dieren genezen dus beter dan dat we denken.

Als het niet gaat ontsteken en zo te lezen dan gaat dat wel goed, dan dienk ik dat het allemaal prachtig gaat genezen.

Succes
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#721034
jeetjemineetje....  :o denk je dat je op de goede weg bent (en dat ben je ook) dan heb je dit weer..... ik duim enorm hard mee dat openlaten en de honingzalf voldoende zijn  :-*
Door Thunder
#721248
Goed idee van je DA van de honingzalf!!
Ook bij Twister scheurde z'n wond na z'n knieoperatie telkens weer open,omdat er teveel spanning op stond(zit strak in het vel).
Ik ging net als jou terug om het naar ik dacht terug te laten hechten en werd met honingzalf naar huis gestuurd. Ik had er ook veel vertrouwen in,omdat ik er al over gelezen had. En ja hoor,na weken van aanmodderen,dun vliesje erop,telkens weer open. Er kwam niet echt een korst op,was het na een paar dagen honingzalf smeren dicht!
Honingzalf ontsmet ook en legt er een korst op. Wees er niet zuinig mee maar smeer het echt goed dik,zodat de wond ermee dicht gesmeerd is.
Veel succes met het herstel!!
Door K@rin
#721249
hè bah, houdt het dan nooit op ?
als je een auto nodig hebt, dan jun je de mijne ophalen hoor.
ik ga toch niet weg i.v.m. de puppen.

BTW, ik zag trouwens dat mijn DA de honingzalf ook al had  ;)

beterschap en knuffel voor Gitte !
Door oger
#721547
Zou het niet mogelijk zijn om d.m.v. 2 of 3 zwaluwstaartjes ,geknipt uit pleister of leukoplast, de trekspanning op de wond te verminderen? Je kunt ze aan de grote van de wond aanpassen.

Ik denk dat ik dit toch serieus zou overwegen. De wond blijft dan praktisch onafgedekt, maar de wondranden kun je dan toch dichter bij elkaar houden. Misschien kun je dit  telefonisch met de DA overleggen?

Veel succes!
oger
Gebruikersavatar
Door Nitus
#721942
Bedankt allemaal voor het meeleven en meedenken en aanbieden van auto's ;) :-*.
Ik zit er vandaag even flink doorheen.... en er beginnen alweer allerlei doemscenario's door m'n hoofd te spoken..pfff :'(. De huid ligt aan 1 kant namelijk niet op het onderliggende weefsel, er is zeg maar een ruimte onder de huid (op de foto rechtsboven). Ik ben als de dood dat het niet genezen van de wond komt doordat er ergens weer een tumor vocht zit te produceren.
Ik zal er wel een fotootje van plaatsen, je kunt klikken voor een grotere opname:
Afbeelding

Ik doe nu elke dag een paar uur lang heel dik de honingzalf erop en met een gaasje afdekken. En als ik de wond schoonmaak (met een oplossing van Hypernicum en Calendula tinctuur) laat ik het een paar uur aan de lucht drogen, de randen zien er al wel wat beter uit :-\. Verder krijgt Gitte ook nog een paar keer per dag inwendig Arnica en Calendula. Ik moest het een week aanzien, maar denk dat ik vrijdag de DA nog maar weer even laat kijken....

@ oger, er zit nu geen spanning meer op de wond, ik vrees eerlijk gezegd ook dat die zwaluwstaartjes niet lang blijven zitten (plakt slecht op de huid) :-\. Maar bedankt voor het meedenken :).
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 07 mar 2007, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#721957
Ja klopt, het ziet er wel schoon uit. Maar ja, ik wil dus weer dat het gisteren dicht was hè?... geduld is een schone zaak zeggen ze weleens ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door