Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roos79
#718176
Onze labrador reu (gecastreerd) krijgt naast de Carnibest lam-rijst, regelmatig lamspens, gemalen of heel (naast andere barf producten)
Het valt me steeds op, nadat hij het krijgt hij erg veel plast.  ???
Soms doet hij een plas in huis 's nachts of 's ochtends vroeg als hij het de avond ervoor heeft gehad. We letten goed op dat de pens niet te koud is.

De urine stinkt niet en ziet er normaal uit. Het is gewoon erg veel.

Als hij geen pens krijgt gaat het goed en heeft hij er nooit problemen mee.
Wie herkent dit? Dit is zo maf!!  :D

Grz. Roos
Door roos79
#718182
Wij denken niet... ik ben er niet bij wat hij 's nachts doet  ;)
Maar vlak na het eten niet (periode tussen 18 - 23 uur).

Zou natuurlijk eens kunnen uit proberen om de waterbak weg te halen... maar dan zou mijn vraag worden, waarom drinkt hij zoveel na pens?
Door *Natasja*
#718302
roos79 schreef: Wij denken niet... ik ben er niet bij wat hij 's nachts doet  ;)
Maar vlak na het eten niet (periode tussen 18 - 23 uur).

Zou natuurlijk eens kunnen uit proberen om de waterbak weg te halen... maar dan zou mijn vraag worden, waarom drinkt hij zoveel na pens?
Misschien dat hij dorst krijgt van het kauwen en scheuren van de pens?
Door Lil
#718325
Hier wordt na veel kauwen en scheuren ook meer gedronken (en niet vlak erna maar een hele tijd erna). Ik heb heel lang het probleem gehad dat Boris ´s nachts veel moest plassen en toen heb ik (vanwege zijn zwakke blaas) ´s avonds na 19.00 uur de waterbak weggehaalt. Na een week was hij hieraan gewend en dronk hij overdag gewoon meer. Nu staat er dag en nacht een waterbak, maar hij drinkt gelukkig wel overdag meer dan ´s nachts.
Door *Natasja*
#718333
roos79 schreef: Dat zou kunnen....

Ik ga eens opletten of hij meer drinkt, dat zou dan een logische verklaring zijn.

Wordt vervolgd.....  :)
Als het dat inderdaad is, zou je de pens voortaan bijv. eind van de ochtend kunnen geven. Hetgeen hij dan 's middags drinkt vanwege hevige dorst, kan hij nog ruimschoots uitplassen voor hij naar zijn bedje gaat  ;)
Door *Ilse
#720110
*Natasja* schreef: Misschien dat hij dorst krijgt van het kauwen en scheuren van de pens?
Klinkt mij bekend in de oren! Ik heb gisteren lamsschouder gegeven, en ze is daar een flinke tijd mee in de weer geweest. Daarna drink ze een halve bak water leeg, en dat doet ze anders nooit!
Door roos79
#720224
bakkertje 1 schreef: Klinkt mij bekend in de oren! Ik heb gisteren lamsschouder gegeven, en ze is daar een flinke tijd mee in de weer geweest. Daarna drink ze een halve bak water leeg, en dat doet ze anders nooit!
He! wat apart toch! Oke nou ben ik geen "geoefend" barfer, maar kan iemand zeggen waarom onze honden dit doen? Waar krijgen ze dorst van? van de inspanning? is het 'zout'? of een soort 'tik'.

even off topic: merk dat hij ook nadat hij na een portie Carnibest hij wel tot 3-4x toe zijn bak uitlikt, dat doet hij dus niet als hij na de KVV een bot of kauwstaaf krijgt....
Door Mevroi Kruim
#720566
Nou, na pens drinken ze hier niet, maar na botten wel degelijk. Ik zet de bak voor Tara ff weg, die zwelt dan echt helemaal op en klotst door het landschap  :-X
Botten zijn best droog en van al dat geknaag krijgen ze denk ik ook wel een droge bek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door