Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#717067
Nou, iig fijn dat je alweer wat meer weet denk ik zo. Ja, dat het niet gelijk over zou zijn dat had je zelf denk ik ook wel verwacht. Zo'n ernstig probleem dat al zo lang bestaat, dat duurt ook een tijd om het weer goed te krijgen. Zelfs als de oorspronkelijke oorzaak weggenomen zou zijn dan nog zijn Dino's ingewanden zo aangetast en in de war dat het tijd zal kosten om te genezen.

Dat stinken kan zeker met de overgang naar ander voer te maken hebben. Z'n ingewanden zijn ziek en kunnen dus ook niet goed met veranderingen overweg. Maar ja, je moet wat, en hopelijk went hij eraan en gaat het straks langzaam maar zeker beter.

Heel veel sterkte jullie, en hou ons op de hoogte hoe het gaat!
#717778
Ody schreef: 8)
Zo we zijn weer een dag verders, en hij valt in ieder geval niet meer af.
Dat is een goed teken, alleen wat er nu weer speelt is dat de kleur van de ontlasting bijna wit/grijs is geworden?

EN hij heeft wel overgegeven vanavond maar niet zo veel als eerst.

Dus tja wat zal ik zeggen. 1 stap vooruit een stap terug.

Heb wel het gevoel dat het gaat lukken met de Carni-best, alleen moet hij er erg aan wennen. Maar lekker vindt ie het zekers.

Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. Ody &  Dino ;)
over de kleur van de ontlasting zou ik me nu niet zo veel zorgen maken, als het maar een beetje stevig wordt in de komende tijd, dan ben je al een heel eind onderweg naar een gezonder toekomst. Gewoon stug volhouden, lekker en gezond voor de hond, ben benieuwd hoe het over een maand uit ziet ;)
#718052
Hoi,

Onze Ylanie heeft dat ook wel eens tussendoor ontlasting gehad, Grijs/of creme (tot aan bijna wit gekleurde ontlasting tussendoor. Ik zou me er geen zorgen over maken. Het belangrijkste is dat de ontlasting lekker stevig wordt. Dan is het gevaar ook geweken.  Bij Ylanie wisselt de ontlasting ook steeds. Zij heeft ook heel vaak spuitpoep. Ze heeft er zo pas een periode van 6 weken spuit gehad. Begon in december. Nu gaat het gelukkig weer goed. We hebben haar een tijd prednison gegeven en zijn later gaan afbouwen. Zij heeft ook het Protein loosing type van diarree (in haar dossier staat Protein Loosing Enteropathie)

Ylanie staat sinds maart 2006 op Carnibest. Maanden ging het bij haar goed, totdat we haar een keer een kalfsribbetje hebben gegeven. Sindsdien is zij weer wat aan het klooien gekomen.

Ik hoop dat je het onder controle krijgt. Ben natuurlijk heel benieuwd hoe het bij jullie verder loopt. Wellicht dat we nog wat van elkaar kunnen leren.


Gr. jacqueline
#718144
Nou, onder controle is het verkeerde woord denk ik. Want ze heeft pas 1x diaree gehad, en ik heb er van schrik een halve prednison in geduwd en toen was het over.

Ik heb Ylanie's dagboek over de diarree (alles is begonnen in 2004. Een enting gaf een entingsreactie bij Ylanie, zij had haar hele hoofd opgezwollen. )

Afbeelding

Tot aan deze enting is ze nooit ziek geweest, en vanaf dit moment is het gewoon bergafwaarts met haar gegaan. Veel diarree, temperatuurschommelingen, geen eetlust, broodmager. Ik voerde haar gelukkig altijd wat dikker als ze weer honger had, dus dan kon ze wel een kilootje missen.

Een tip voor als jou hond weer aan de diarree is om ORS (ORISEL voor baby's) door het drinkwater te doen. HIer ligt nu standaard een verpakking Orisel in de la ;) Dan drogen ze niet zo snel uit. En hun Kalium en Natrium blijft op pijl. Dat heb ik bij Ylanie ook gedaan. En de dierenarts vond dat heel goed van me! Want ondanks dat haar eiwitten heel laag waren, waren haar Kalium en Natrium mooi op pijl. Dan worden ze ook niet zo snel slap.

Super dat hij 300 gram gegroeid is. Ik hoop dat het een wereld van verschil maakt met Carnibest voor jou hond. Zorg wel dat je geen dingen geeft die vetter zijn dat het eten. Want dan kan het weer mis gaan. Het is soms best om radeloos van te worden. Zo'n paar weken geleden was het heel spannend.

De dierenarts gaat nu kijken of er een homeopatisch middel is dat bij haar past, zodat ze hopenlijk helemaal geen prednison meer hoeft.

Gr. jacqueline


Ody schreef: Hey Jacqueline,

Dat staat er bij Dino ook in dus, Oh wat toevallig en je  hebt het dus onder controle. Dat geeft weer hoop gelukkig.

Zo vandaag is Dino best aardig in z'n hum. Hij wil weer een beetje spelen en vindt het heerlijk om weer eens lekker over z'n buik te worden gekitteld.

Heb hem net weer gewogen en hij is 300 gram aangekomen nou dat is echt een wonder geloof me!!!! ;D

Verder zakt ie af en toe nog steeds door z'n poten maar hij wil weer dingen ondernemen en kwispeld weer als ik met hem wil spelen.
Hij piept ook weer in de auto, zo whoe whoe wat gaan we doen?
Nou dat heeft ie echt in geen maanden gedaan, gewoon omdat ie de fut er niet voor had. Vroeger vond ik dat super irritant maar nu klinkt het als muziek in me oren heel fijn.

Ik ga zeker niet te vroeg uit me bol, maar er zijn vorderingen en heel stiekem hoop ik dat deze lijn door gaat.

Blijf hem inderdaad toch maar gewoon 1 tablet Prednizon geven, want als ik een dag wel en een dag niet doe is de ontlasting in die volgorde goed/ slecht.

Dus voorlopig dan maar 1 tablet per dag.

Ik blijf jullie op de hoogte houden maar er zijn kleine vorderingen!

Gr. Dino & Ody
Door Eeffie
#718317
Ody schreef: 8)
Zo we zijn weer een dag verders, en hij valt in ieder geval niet meer af.
Dat is een goed teken, alleen wat er nu weer speelt is dat de kleur van de ontlasting bijna wit/grijs is geworden?Gr. Ody &  Dino ;)
Terry krijgt sinds afgelopen zaterdag ook alleen maar Carnibest eend&rijst omdat ie alleen maar aan de diarree was en liep te spugen en hij heeft dezelfde rare ontlasting hoor! Beetje grijzig en het brokkelt naar buiten. Dit kan met ontgiften te maken hebben, heb ik me laten vertellen.  ;)

Ik heb nog een tip voor je: hou in een agenda bij wat Dino per dag eet (ook snacks als hij die krijgt), wat voor ontlasting hij heeft en of hij spuugt. Dan kun je achteraf eventueel zien waar hij wel of niet op reageert. Succes!  ;)

Hopelijk gaat het snel beter met hem!
Niks vervelenders als je beessie zo ziek is.
Laatst gewijzigd door Eeffie op za 03 mar 2007, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#718518
Ody schreef: >:( Net wat ik al dacht en bang voor was,
Dino eet weer niet en is enorm aan de race. Man man man wat een gedoe is dit zeg!
Zo gaat het goed en het andere moment is het weer knudde.

Ik hou inderdaad precies bij wat ik hem geef, maar het is precies het zelfde als de voorgaande dagen behalve dan 3 koekjes...hmm maybe dat iets er mee te maken heeft?

En hij is zo sloom weer.

Nou dit wordt weer een baaldag voor Dino denk ik.

We zullen het maar heel rustig aan doen, maar wat een _)&%(&^$#&%#@
zooitje is dit zeg!

Ik weet het echt niet meer zo langzamerhand.

Denk dat ik maar een afspraak ga maken in Utrecht, en is er maar een speciale afdeling in heel Utrecht?

Want dat was me nog niet helemaal duidelijk, iedereen zegt altijd Utrecht Utrecht maar ik neem aan dat er meer afdelingen zijn en meerdere mogenlijkheden en anders vraag ik het aan Tannetje.

Wordt vervolgt.

groetjes Ody en woef woef Dino
het zou kunnen dat Dino niet tegen gluten kan, en inderdaad heel erge diarree heeft gekregen van die 3 koekjes. Hopen dat het snel weer opknapt  :-*
#718646
Nou, als het idd gluten-intolerantie is dan kan hij zeer zeker van een paar koekjes al behoorlijk ziek zijn. Ik heb een hond gehad die dat had, een stukje brood gejat en twee dagen bloed kotsen en poepen, en doodziek. Echt van een heel klein beetje brood al.
#718709
Weg met die koekjes!!!!!!!!!!!!!!!

alleen CB verder helemaal niets, en als je vind dat ie tussendoor toch iets moet, geef je hem een klein beetje CB als tussendoortje, anders kom je er nooit achter

Gr. jacqueline
Ody schreef: >:( Net wat ik al dacht en bang voor was,
Dino eet weer niet en is enorm aan de race. Man man man wat een gedoe is dit zeg!
Zo gaat het goed en het andere moment is het weer knudde.

Ik hou inderdaad precies bij wat ik hem geef, maar het is precies het zelfde als de voorgaande dagen behalve dan 3 koekjes...hmm maybe dat iets er mee te maken heeft?

En hij is zo sloom weer.

Nou dit wordt weer een baaldag voor Dino denk ik.

We zullen het maar heel rustig aan doen, maar wat een _)&%(&^$#&%#@
zooitje is dit zeg!

Ik weet het echt niet meer zo langzamerhand.

Denk dat ik maar een afspraak ga maken in Utrecht, en is er maar een speciale afdeling in heel Utrecht?

Want dat was me nog niet helemaal duidelijk, iedereen zegt altijd Utrecht Utrecht maar ik neem aan dat er meer afdelingen zijn en meerdere mogenlijkheden en anders vraag ik het aan Tannetje.

Wordt vervolgt.

groetjes Ody en woef woef Dino
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door