Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#718741
Het kan natuurlijk ook een reactie zijn op de medicijnen die je gekregen hebt voor hem.
Je bent tenslotte nog maar een paar dagen bezig. Ik zou eerst eens bij Tannetje informeren of dit aan de spullen kan liggen die hij gekregen heeft.
Je schrijft zelf dat hij darmclear krijgt en chinese kruiden voor zijn darmen om de boel schoon te maken.
Misschien is dit wel een reactie daarop.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op za 03 mar 2007, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#721802
Fijn dat hij nu niet meer is afgevallen.
Als je vlees verhit gaat het meer geur afgeven dan wanneer het rauw is en dat kan de eetlust opwekken, zeker bij honden die nog niet zo aan rauw voer gewend zijn. Dus is het niet zo gek dat hij het liever warm heeft.
En is dat vele drinken niet een gevolg van de prednison? Mijn hond ging daar ook ontieglijk veel van drinken.
#722255
Hoi,

Als hij niet zonder prednison kan, dan wordt het moeilijk, dan zal je hem dat moeten blijven geven voorlopig. Ik zou dan niet te veel gaan schommelen met de prednison. Dat is mij ook afgeraden, ik heb haar ook weer even op de prednison moeten zetten en dan afbouwen na een poosje en dan zorgen dat ik een onderhoudsdosis krijg voor nu. Ik ga morgen ook eens bellen of ze al meer weet over een homeopatisch middel.

Het drinken is denk ik een bijverschijnsel van de prednison, Ylanie moet ook veel drinken en plassen van de prednison.

Ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.

Succes met Dino, ik hoop dat er zo langzamerhand wat verbetering in komt.

Gr. jacqueline
#728054
Hallo,

Mooi dat Dino weer is opgeknapt.
Onze Jack Russel Puck heeft ook wel anderhalf jaar last gehad van de spuitpoep. We hebben van alles geprobeerd (verschillende soorten voer, medicijnen en DA-onderzoeken).
Niets hielp, want de spuitpoep bleef. Hij viel af en zijn spiermassa nam ook af, waardoor hij vaak struikelde.
In januari heeft hij bijna een week aan het infuus gelegen en toen knapte hij weer wat op. De DA stond voor een raadsel, want alle onderzoeken (urine, ontlasting, bloed en zelfs contrastvloeistof door de darmen) waren negatief.
De weken daarna viel hij niet meer af en had hij af en toe nog de spuitpoep.
Helaas is onze Puck op 1 maart j.l. gestorven.
Hij bleek kanker te hebben en we hebben ons laten misleiden door het feit, dat hij niet meer afviel. De tumor(en) groeit, terwijl je hond gewoon verhongerd (heel cru, maar waar).
Ik wil je niet ongerust maken, maar meestal is er wel iets serieus aan de hand, wanneer een beest langdurig aan de diarree is. De DA weet en ziet natuurlijk niet alles.
Meestal schrijven ze middelen zoals Prednoral voor, maar deze middelen maskeren de oorzaak. Vaak zorgt Prednoral voor een tijdelijke opleving, maar zodra je stopt met de tabletten, krijgen ze weer een terugval.
Ik moet zeggen, dat dat verhaal over PLE heel duidelijk is en lijkt op dat wat onze Puck misschien kan hebben gehad.
Hopelijk wordt Dino weer helemaal beter en hebben wij het allemaal mis!
Sterkte ermee!!!

Groeten,
Amber
Door Eidos
#735698
Jammer dat hij weer een aantal dagen minder goede ontlasting heeft gehad.. Maar toch wel positief dat hij weer iets is aangekomen he ;) :D

Ik hoop dat Dino lanzamerhand steeds beter word en uiteindelijk ook van de prednison afkomt ;)
Door Nelly
#735722
Heb zojuist het hele verkaal zitten lezen. Sjonge jonge, wat een ellende zeg! Om moedeloos van te worden :-\. Wat de prednison betreft, denk je er wel aan dat je daar nooit zomaar in een keer mee mag stoppen? Dat kan levensgevaarlijk zijn, je moet dat echt geleidelijk aan afbouwen.
Sterkte verder!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door