Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kaszi
#709423
Hallo,

Ik heb een vraagje, binnenkort dus pups, maar eerst de dekking en dracht.  Onze honden krijgen barf, en elke dag een zalmoliecapsule, zou ik die zalmoliecapsule mogen doorgeven tijdens de dracht?
Ben trouwens van plan om tijdens de dracht ook KVV (energique of carnibest) te geven afwisselend met barf, ben ik zeker dat ze alles binnenkrijgt.  Idem voor de pups.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#709428
Ik zie weinig kwaad in dagelijks 1 zalmoliecapsuletje.

Waarom denk je dat je completer voert als je een kvv erbij voert tijdens de dracht en afspenen?
Ik zou eerder andersom denken...als ik het zelf klaarmaak weet ik zeker dat ik van alles genoeg voer.
Maar je bent er dus (nog) niet zeker van dat je je teef op dit moment goed voert?
Door kaszi
#709446
Ben nog niet zo lang bezig met barf en vers voer, maar ben er wel 100 procent tevreden over! Glimmende vacht, dikkere vacht en ze krabben zich over het algemeen minder.  Op nog maar 1.5 maand vind ik dit zéér positief, jammer genoeg kan ik niet elke pupkoper (van vorige nesten) overtuigen, ze hebben steeds maar argwaan over de botten, de bacterieen (salmonella) en dan nog over de kip dat die ook volzit met rotzooi...
Maar nu ja, dus ik ben 1.5 maand bezig met barf en probeer me zoveel mogelijk aan de procentjes per week te houden, ik let niet zoveel op de hoeveelheid, deed ik met brokken ook niet, ze kregen en als ik dacht dat ze te mager/vet werden kregen ze wat minder/meer. Ze krijgen ook niet elke dag hun procentjes juist uitgerekend, maar wel per week (ik kijk wel niet op een procentje te weinig/te veel) Ze krijgen veel verschillende groenten, de ene dag ook eens iets wat gewoon van de overschot van onze groenten komt en voor de rest heel veel verschillende diersoorten, kip, konijn, haas, parelhoen, rund, paard, kalfs, lams, hert, eend, gans, kalkoen, en dan ook nog zalm, tong... af en toe wat yoghurt en een ei. Dus volgens mij ruim voldoende afwisseling.  Maar dit is mijn eerste barfnest en zou willen dat alles perfect verloopt. Een zalmcapsule kan dus geen kwaad. (lever zal ik nu ook heel weinig geven aan de toekomstig drachtige, ze lust het ook niet echt en pureerde de lever dan en dat werd dan gemengd met het overige) Het teefje heeft tot hier toe 2 grote nesten gehad en toen verliep alles prima.
Door Lizzy
#709456
Zalmolie kun je gerust geven. Nou kijk ik even naar de afwisseling en nou weet ik natuurlijk niet in welke percentages je voert, maar ik zou het doodzonde vinden wanneer je versvlees erbij zou gaan geven. Je afwisseling is perfect. En als je ook nog fatsoenlijke percentages voert, dan is je hond + de pups beter af wanneer je haar + pups zelf voert!

Lees over lever en andere zwangerschapszaken anders ook dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 274.0.html
Door roefus
#709463
So hee  :D weet zeker dat er in geen enkele kvv zo'n mooie afwisseling zit, als wat jijzelf bij elkaar barft  ;)
Door roefus
#709471
[quote="roefus"]
So hee  :D weet zeker dat er in geen enkele kvv zo'n mooie afwisseling zit, als wat jijzelf bij elkaar barft  ;)
[/quote]

Ergo...ze zouden het eindelijk eens duidelijk op hun verpakking zetten en wellicht uitschreeuwen: er zit gans, paard, kalkoen, eend, konijn in en.......ehhhh....wat had je nog meer allemaal ???  :D
Door Lizzy
#709642
kaszi schreef: Ze krijgen het in volgende percentages
60 vlees/bot
20 groenten
20 orgaan
(geen tafelrestjes)
de yoghurt en het ei is meestal extra
Zelf geef ik liever 50% vleesbot, 15% groente en 15% a 20% orgaan en de rest spiervlees. Maar met de afwisseling die jij te bieden hebt... Joh echt zonde, lekker zelf samen blijvens stellen!
Door kaszi
#709719
Zelf geef ik liever 50% vleesbot, 15% groente en 15% a 20% orgaan en de rest spiervlees. Maar met de afwisseling die jij te bieden hebt... Joh echt zonde, lekker zelf samen blijvens stellen!
zal ik dan blijven doen, maar voelde me niet helemaal zeker.
So hee   weet zeker dat er in geen enkele kvv zo'n mooie afwisseling zit, als wat jijzelf bij elkaar barft   
Goed he, maar er zijn een boel mensen die me helpen met de verschillende diersoorten. Handig hoor... alleen zou ik er niet aan kunnen geraken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door