Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#67955
Nou na het drama dat nagels knippen heet van vorige week nu een vervolg...

Vanavond een stuk met Sunday en Bowie gelopen en op een gegeven moment heeft Sunda met een mechelaar gestoeid. Ze hebben een hele dijk tot hun geschikking maar waar rennen ze achter elkaar aan? Over het pad...

Ligt meneer sinds we thuiskomen steeds aan zijn achterpoot te likken, ik denk dan direct voetkussenje (al zo vaak gehad) maar ik zie nergens bloed. Blijkt dat een aantal nagels gewoon gespleten / ingescheurd is. Zeg maar aan de zijkant een plakje eraf, het begint aan de pootkant en wordt naar de "straat"kant steeds dieper. Ik weet niet of het in het leven zit, hij trekt meteen zijn poot terug als ik in zijn nagel knijp maar ja.... dat doet hij als als ik er maar naar kijk :-\ :-\ dus ik weet niet of het pijn doet (vermoedelijk niet, hij piept niet)

Bij die andere achterpoot heeft hij hezelfde maar daar likt hij niet aan...

Wat moet ik nu? Gewoon laten zoals het is? Of proberen de scherpe puntjes eraf te vijlen? (ben bang dat het verder scheurt)

Pffff die hond van mij heeft ook altijd wat....
Door Truus
#67961
Loopt hij er gewoon op Femke? Ja..je zou het kunnen vijlen maar als je er al niet naar mag kijken, lijkt me dat niet makkelijk. Je zou ook eens flink op stenen kunnen gaan lopen met Sunda, dan slijt het ook de scherpe kantjes er van af.
Dus..veel wandelen ;D
Door Femke
#68035
Laat ik nou net van de week een verdroogde secondenlijm hebben weggegooid..... ik haal morgen nieuwe, dan maak ik de poten goed schoon en dan lijm ik ze...

Enne Lupa...... Het is al zo'n worsteling met hem en die nagels, nee dan worstel ik liever zelf dan dat ik een ander laat worstelen....toch????
Door Lupa
#68062
geloof dat we deze discussie al gehad hebben ;D ;D ;D
maar in het koort, ioedere baasje die bij me komt zegt"ho een drama, kammen, of borstelen, of nagels knippen"enz enz.
baasje weg geen dramas meer!
ik kan bij iedere hond doen wat ik van plan was, als je het maar met overtuiging doet en je weet wat je doet, de hond heeft niet eens in de gaten dat de nagels geknipt worden.
Door casangio
#69830
Femke schreef: Nou na het drama dat nagels knippen heet van vorige week nu een vervolg...

Vanavond een stuk met Sunday en Bowie gelopen en op een gegeven moment heeft Sunda met een mechelaar gestoeid. Ze hebben een hele dijk tot hun geschikking maar waar rennen ze achter elkaar aan? Over het pad...

Ligt meneer sinds we thuiskomen steeds aan zijn achterpoot te likken, ik denk dan direct voetkussenje (al zo vaak gehad) maar ik zie nergens bloed. Blijkt dat een aantal nagels gewoon gespleten / ingescheurd is. Zeg maar aan de zijkant een plakje eraf, het begint aan de pootkant en wordt naar de "straat"kant steeds dieper. Ik weet niet of het in het leven zit, hij trekt meteen zijn poot terug als ik in zijn nagel knijp maar ja.... dat doet hij als als ik er maar naar kijk :-\ :-\ dus ik weet niet of het pijn doet (vermoedelijk niet, hij piept niet)

Bij die andere achterpoot heeft hij hezelfde maar daar likt hij niet aan...

Wat moet ik nu? Gewoon laten zoals het is? Of proberen de scherpe puntjes eraf te vijlen? (ben bang dat het verder scheurt)

Pffff die hond van mij heeft ook altijd wat....
Wat ook helpt is telkens bij thuiskomst de poot een tijdje in de biotex (inweken) houden. Deze raad kreeg ik vroeger eens een keer van mijn da.
Mijn schnauzer heeft ook een tijd gehad dat ie regelmatig gespleten nagels had maar dit is overgegaan met het barfen (veel meer botten).
Zeewier draagt er ook aan bij dat ze betere nagels krijgen. Bij een schnauzer kan de teen dan al snel gaan ontsteken en wordt het chronisch en dan moet tot amputeren worden overgegaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door