Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#704116
??? Wie  heeft er een idee waarom honden gras eten. Vanmiddag met uitlaten vloog Tessa letterlijk op de heerlijke verse lange grassprieten af. Niet die van het grasveld maar die in het wild groeien in de greppels. Soms hoor je dat ze dan buikpijn hebben. Maar die indruk krijg ik niet. In de lente graast ze meer dan in de andere seizoenen. Iemand een idee? ???
Gebruikersavatar
Door Pauline
#704153
Die indruk heb ik ook hoor en het werkt ook nog eens aanstekelijk...... Eerst deed alleen Joep het, tegenwoordig heb ik (met een beetje geluk) 2 grazende teckels! ;D
Door Netty
#704289
niks gaat er boven vers voorjaarsgras, je bent niet met je hond aan het wandelen, maar met koeien aan een lijntje ;)
Door Anita*
#705772
Tara doet het af en toe, en paardepoep daar is ze ook niet vies van ;D bleh
Door Netty
#705802
Anita* schreef: Tara doet het af en toe, en paardepoep daar is ze ook niet vies van ;D bleh
kijk je daar wel mee uit, als de paarden net ontwormt zijn, kan het gebeuren dat er een hoge concentratie van dat spul in die drollen zit, en dat is niet echt goed voor je hond
Door axy
#710022
Anita* schreef: Tara doet het af en toe, en paardepoep daar is ze ook niet vies van ;D bleh

Kijk uit met paardenpoep, het worm middel dat ze voor paarden gebruiken is niet geschikt voor honden.
Door Anita*
#710113
Netty schreef: kijk je daar wel mee uit, als de paarden net ontwormt zijn, kan het gebeuren dat er een hoge concentratie van dat spul in die drollen zit, en dat is niet echt goed voor je hond
Bedankt, dit wist ik dus niet en het is niet zo dat ik Tara eraan laat eten hoor maar ik loop vaak op de dijk en daar komen ook veel paarden maar dan houd ik haar kort hoor, als ik maar ff denk oh daar ligt weer een hoop dan gaat het lijntje kort.
Door Golum
#710228
Hier ook een koetje... Gollum lijkt ook wel een voorkeur voor waterplantjes te hebben, alles wat langs de waterkant groeit is interessant. Als ze een plas of modderpoel tegenkomt duikt ze met haar kop erin om weer boven te komen met een lekker gesopt blaadje of grasje. Jaja, mevrouw heeft smaak; gras en blaadjes gemarineerd in modder  :D
Door loving bulls
#710357
mijn hondjes vinden het ook heerlijk alle 2, ze vliegen lettelijk de dijk op om te grazen(koeien zijn het ) ;D
Door Tibetaantje
#710787
Heb ooit gelezen dat zo'n gras 75% uit vocht bestaat
Water met een smaakje.....dat is lekkerder als kraanwater
Door Lil
#710878
senadance schreef: jammie...hier ook, en aarde niet vergeten wordt ook naar binnen geschrokt :D
Gek he, was laatst aan het schelden, omdat Boris al lang geen drollen meer heeft gegeten en ik nu dacht dat hij het weer deed. Bleek het inderdaad gewoon happen aarde te zijn, gek beest.  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door