Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#701841
14 Dagen geleden ben ik met Penny bij de da geweest, ze spuugde al een weeklang af en toe onmiddelijk haar eten weer uit. Foto's gemaakt en ze bleek ontstoken maagslijmvlies te hebben en de darmen zaten helemaal vol. Ze heeft een klisma gehad en medicijn tegen de misselijkheid en maagzuurremmers. Het ging daarna wel aardig. Ik maalde haar vlees en pens.

Afgelopen dinsdag is Penny met bioresonantie behandeld voor haar verstoppingen, ik kreeg het advies om 14 dagenlang gekookt vlees met gekookte rijst te voeren. Het stuitte me tegen de borst maar ik wil alles proberen om het goed te krijgen. Dus koken

Vanmorgen ben ik met Penny bij onze da Chantal geweest. Ze gaat op zwangerschapsverlof en ik wilde Penny nog even goed doorspreken.
Penny begon nl alweer vast te lopen. Vanmorgen een uur gelopen waarbij ze dan af en toe wel in de poephouding gaat zitten maar niets produceert. Chantal zei dat bij Penny het probleem steeds in de dikke darm zit en dan met name het laatste stuk. Er is veel te weinig peristaltische beweging in de dikke darm. Een luie dikke darm. De dunne darm werkt perfect. Het maakt dan ook niet veel uit wat ik er aan eten in stop. Je ziet dit verschijnsel vaak bij katten. Het verloste me in ieder geval van een enorm schuldgevoel.
Ik moet nu weer met de tractonorm beginnen en dit geven op effect. Tractonorm is lactulose wat er voor zorgt dat er niet teveel vocht aan de poep wordt onttrokken.
Zonet proceerde ze gelukkig weer een drol!
Verder schijnt er een nieuw middel te zijn wat de dikke-darmbeweging stimuleert. Daar wordt ik vanmiddag nog over gebeld.
Ik stop nu meteen met het gekookte vlees en de rijst. Penny is ook helemaal niet gewend rijst te eten. Ik mocht ook stoppen met de maagzuurremmers. Volgens Chantal gaat Penny braken doordat haar darmen volzitten en dat braken irriteert het maagslijmvlies. Lijkt me heel aannemelijk. Helaas gaat ze nu 4 maanden op zwangerschapsverlof :-(
Ze adviseerde een afspraak bij de homeopaat te maken.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 13 feb 2007, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#701845
Ach jeetje, moeilijk hoor!
Maar raakte ze van de rijst ook niet vlugger geconstipeerd dan?
Misschien de kip/vlees met groentes geven?
Door ~Joke~
#701879
Ik zal even opschrijven wat ik haar nu per dag voer:
140 gr vlees
50 gr pens [laxerend?]
45 gr gemalen haaskarkas [vrij kaal]
1 ijsblokje gekookte gepureerde pompoen [laxerend?]
3 theelepels gemalen lijnzaad [aangemaakt met water]

Ik voer haar 10% bot vanwege de verstoppingen.
Ik gaf haar tot voor 14 dagen  3 ijsblokjes gepureerde bladgroente maar dat laxeerde niet erg, haar poep was erg vezelig en ik las ergens dat veel vezel veel vocht aan de poep onttrekt.
Ideeen en sugesties zijn welkom.
Door toetie58
#701903
;)hoi hoi.
mijn knuffie heeft ook een keer verstoppingen gehad en alles wat ik voor haar haalde at ze gewoon domweg niet!
en rijst stopt inderdaad!
en het gekke is dat ik nu een zak brokken heb gehaald wat ze eet als koekjes!
het heet Super Lekker van de Welkoop.
ze zien er uit als Frolic. en het is een licht met donkere paarse zak.
het bevat granen,vlees,groente,vitamines en mineralen.
het is een complete maaltijd en licht verteerbaar!!!!!
ik dacht het als snack te halen maar nu heb ik twee vliegen in 1 klap.
je zou het kunnen proberen. ;)
groetjes van toetie 58
Door conleeuw
#701908
agosie, het blijft maar tobben....ik twijfel of ik veel kan helpen, wel weet ik dat gember de darmen stimuleert... luie darmen worden daardoor gestimuleerd om meer te bewegen... mischien dat het een idee is om een heel klein beetje gember door de groentenmix te doen? Ik merk dat mijn loge'tje ook vrij harde ontlasting heeft op vrij weinig bot, ik geef gewoon meer pens, en dan ook iedere dag een beetje pens, blijkt hier wel enigsinds te helpen.... ik hoop dat de homeopaat kan helpen sterkte ermee, ik hoop dat het snel verbeterd :-* 
Door Lizzy
#701909
Ik moet je eerlijk zeggen he... ik weet dat lijnzaad is om de stoelgang te bevorderen. Maar bij mij werkt het echt tegenovergesteld.... Als ik dat spul inneem (of ik nou genoeg water drink of niet): ik kan direct niet meer goed naar toilet :-[. Ik zou dit dus zelf niet gegeven. (overigens is lijnzaad ook vezel). Ik gaf probiotica, een beetje gemalen groente (toch), en de rest van wat je geeft.

Overigens schijnt Spasmovetsan te helpen bij een verminderde darmbeweging.

Een goede toevoeging vind ik zelf extra vergin olijfolie.

En wat bij steeds terugkerende verstopping nog wel eens voor wordt geschreven is Alumina D6 of D8 (even overleggen met een homeopaat misschien).
Door Erna
#701911
[quote="toetie58"]
;)hoi hoi.
mijn knuffie heeft ook een keer verstoppingen gehad en alles wat ik voor haar haalde at ze gewoon domweg niet!
en rijst stopt inderdaad!
en het gekke is dat ik nu een zak brokken heb gehaald wat ze eet als koekjes!
het heet Super Lekker van de Welkoop.
ze zien er uit als Frolic. en het is een licht met donkere paarse zak.
het bevat granen,vlees,groente,vitamines en mineralen.
het is een complete maaltijd en licht verteerbaar!!!!!
ik dacht het als snack te halen maar nu heb ik twee vliegen in 1 klap.
je zou het kunnen proberen. ;)
groetjes van toetie 58
[/quote]

Ik geloof niet dat Joke op zoek is naar brokjes.
Door ~Joke~
#701916
[quote="Lizzy"]
Ik moet je eerlijk zeggen he... ik weet dat lijnzaad is om de stoelgang te bevorderen. Maar bij mij werkt het echt tegenovergesteld.... Als ik dat spul inneem (of ik nou genoeg water drink of niet): ik kan direct niet meer goed naar toilet :-[. Ik zou dit dus zelf niet gegeven. (overigens is lijnzaad ook vezel). Ik gaf probiotica, een beetje gemalen groente (toch), en de rest van wat je geeft.

Overigens schijnt Spasmovetsan te helpen bij een verminderde darmbeweging.

Een goede toevoeging vind ik zelf extra vergin olijfolie.

En wat bij steeds terugkerende verstopping nog wel eens voor wordt geschreven is Alumina D6 of D8 (even overleggen met een homeopaat misschien).

[/quote]
Bedankt!!
Hier kan ik mee uit de voeten. Eerlijk gezegd merk ik ook geen verbetering op lijnzaad ik geef het nu anderhalve maand zonder veel resultaat. De olijfolie heb ik staan en ik zal weer een groenteblokje toevoegen. Waar koop je Spasmovetsan?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#701969
Rabarber werkt erg laxerend en pruimen. Pompoen is ook goed. Vlozaad zijn vezels en dat werkt ook wel goed.
Vezels zouden juist de ontlasting volumineuzer moeten maken en dus iets zachter. Dus groente lijkt mij niet slecht.

Beetjen idioot om gekookte rijst te geven bij verstoppingen.
Door ~Joke~
#701995
Ja van de rijst snapte ik ook niet, maar ze was ook niet echt op de hoogte met zelf samenstellen en rauw voeren. Dom dat ik er in meeging. Bedankt voor het meedenken Tannetje!
Gebruikersavatar
Door chooky
#702002
Ik weet niet of je ook lever en hart geeft? Orgaanvlees laxeert sowieso en bovendien hebben katten dat erg nodig voor oa vitamine A
Gebruikersavatar
Door chooky
#702005
[quote="chooky"]
Ik weet niet of je ook lever en hart geeft? Orgaanvlees laxeert sowieso en bovendien hebben katten dat erg nodig voor oa vitamine A
[/quote]
Sorry, beetje in de war. Dacht eerst dat Penny een poes was, zie nu dat het ook een hondje is :-[
Maar dan nog is mijn ervaring dat lever meer laxeert dan pens. Ik zou iig een deel van de pens vervangen door andere organen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door