Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#697951
petrap schreef: Helemaal mee eens. Ik zou hem ook af en toe een time-out geven, eventueel met behulp van de bench en b.v. een kong waar je wat lekkers in stopt. Heel veel beweging kan juist ook hyperactief gedrag in de hand werken, 3 1/2 uur wandelen vind ik persoonlijk te veel van het goede (maar ik weet niet of dat standaard is, of dat het gewoon een keertje gebeurt). Verder zou ik eerder proberen hem mentaal moe te krijgen met b.v. speuren.
Een zoekoefening uit het E-boek van Mogens Eliasen "Brainwork for smart dogs" staat op zijn website:

http://k9joy.com/BrainWorkForSmartDogs/BWFSDTREAT.pdf

Een boek dat ook ingaat op honden die snel geprikkeld zijn is "Stress bij honden" van Martina Nagel en Clarissa van Reinhardt. Ik heb het thuis liggen (nog niet gelezen). Ik zal eens kijken of ze specifiek wat schrijven over drukke jonge honden.

Laat me maar even weten of dat boek een aanrader is, dan ga ik het ook lezen. Extra kennis is nooit weg natuurlijk. ;)

Ik heb inmiddels een plan van aanpak gemaakt in overleg met de instructrice van de hondenschool waar ik train. Ze is gisteren hier geweest voor een uurtje privéles. Ik heb d.m.v. deze spiegel (want dat is wat ze doet) inzicht in mijn eigen gedrag en het effect ervan op Ikijok. Ik heb hele praktische adviezen gekregen en daar ga ik de komende periode hard mee aan het werk.
Bedankt allemaal.

Rachel.

Barfplaats wordt gesponsord door