Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bonny
#687458
Mijn hond heeft regelmatig last van de maag, ze eet dan ook niet en ik hoor haar maag dan ook behoorlijk te keer gaan. Zo erg soms dat we hier s'nachts wakker van worden.Dat is ook de reden dat ze bij ons boven slaapt, in de bench beneden was ze helemaal in paniek als ze moest braken , en ze kon er niet uit. Dit heeft ze toch wel bijna om de 2 dagen. Ik voer haar CB en pens.Het gevolg is dan ook dat ze s'morgens moet overgeven (gal). Haar ontlasting ziet er verder wel goed uit. Wat zou ik hier aan kunnen doen?Toen ik haar nog brokken gaf ,at ze zo 2 dagen niet. Met CB gaat het wel wat beter. Ik wil er nog wel bij vermelden, dat ze als pup 3 blaasontstekingen heeft gehad, en in haar jonge jaren al behoorlijk veel antibiotica heeft gehad. Ik weet niet of dit hier iets mee te maken kan hebben...Ze is nu 15 maand, het is haar verder niet aan te zien dat ze een slechte eter is, ze weegt nu 29 kilo.
Door kellydex
#687468
één van mijn honden had ook last van z'n maag vooral s'avonds
en ging dan ook voor het slapen gaan al spugen (ook gal) nu geef ik hem in de loop van de avond wat te eten en nu gaat het goed . Hj word gewoon niet lekker als
z'n maag te leeg is.  :drink:
Door Bonny
#687482
kellydex schreef: één van mijn honden had ook last van z'n maag vooral s'avonds
en ging dan ook voor het slapen gaan al spugen (ook gal) nu geef ik hem in de loop van de avond wat te eten en nu gaat het goed . Hj word gewoon niet lekker als
z'n maag te leeg is.  :drink:
Ik bied haar altijd wel wat te eten aan, maar ze wil niets.Ze heeft het dan ook in de maag
Door Lizzy
#687505
Het is sowieso een heel goed idee om voorlopig eens een paar maanden een goed probiotica product te geven. In de medische bieb van Barfplaats staat een topic dat Erna heeft gemaakt over de merken die door de consumentenbond getest zijn. Probiotica werkt ook heel goed bij overmatig gasvorming en versterkt de darmflora, zeker nodig na antibiotica's.

Daarnaast zou het, volgens mij, een goed idee zijn om eens naar een homeopathisch-werkend dierenarts met haar te gaan. Er zijn diverse middelen bij dit soort klachten, maar de DA moet uitzoeken welk middel past bij haar type.

Bij sommige honden helpt het goed om de maaltijden te verdelen over meerdere porties op een dag. En het liefst niet altijd op dezelfde tijdstippen, zodat ze niet gaat anticiperen.

Heb je trouwens wel eens geprobeerd om wat natuurlijke kruiden te geven?

Zo beschermt zoethout de maagwand en beperkt de zuurproductie. Citroenmelisse werkt goed bij de wat gestresste hond, waarbij de stress op de maag/darmen slaat. Citroenmelisse ontspant de maag. Gember werkt ontzettend goed bij misselijkheid en bij een zwakke spijsvertering. Venkel helpt weer heel goed bij maagkrampen, buikkrampen, en een naar/zwaar gevoel na de maaltijd. Vitotaal verkoopt dit soort kruiden/planten in capsule-vorm.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door