Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#686378
Heb ik Deetje en Tilly mee naar bed genomen (Deetje gaat nooit mee), word ik wakker va Tilly, die ineens staat te blaffen, maar dan op een heel vreemde manier.
Licht aan en wat zie ik,? Deetje, die met haar poten in de lucht aan het trillen en "trappelen" is.
Ik ga naast haar zitten en probeer rustig tegen haar te praten.
Ik help haar iets op haar zij, maar ze is helemaal de weg kwijt.
Na een minuut of 3 begint ze iets minder te trillen en wil ze opstaan.
Ze glijdt met 4 poten alle kanten op, dus ondersteun ik haar. Met mijn arm onder haar buik langs, kan ze blijven staan, maar duidelijk helemaal duizelig.
Als ik mijn arm weghaal, blijft haar rug van achter wat opgetrokken.
Pas na een minuut of 10 kan ze heel onzeker een stukje lopen.
Intussen ben ik dus klaar wakker en weet even niet, wat ik hiermee aanmoet.
Ze ligt nu aan mijn voeten, maar zal ik maar weer naar bed gaan en haar en Tilly meenemen?
Moet ik hiermee straks naar de dokter, of even afwachten, wat er verder gebeurt?
Stom hè, ik lees zo vaak hierover eb dan nog weet ik niet, wat ik verder moet doen.
Ik heb dit in ergere mate meegemaakt met onze boxer, na een hersenbloeding en eigenlijk zit ik daar dus nu met Deetje ook aan te denken.
En verdorie, ze is zo lief....
Ik neem haar weer mee naar bed en zal straks eens kijken, hoe ze is en hoe ze reageert.
Door K&D
#686379
Och jee, wat een schrik! :-[
Is ze nu weer rustig? Je kunt verder niets doen, alleen afwachten. Hopelijk is het eenmalig. Als het tóch vaker gebeurt, noteren wat en hoe lang, en dan naar de dierenarts. Meestal is het afwachten.
Ik hoop voor je dat het hierbij blijft!
Door Lizzy
#686408
Oh jee! Hoe is het nu met haar Ine? Kan natuurlijk een aanval zijn... maar ja, de oorzaak.... En wat je nu moet doen...? Ik weet het ook niet.... Ik hoop dat bijv. Angelique of Timmy of Sennaruby je zometeen kunnen helpen!
Door Sennaruby
#686414
Dat klinkt inderdaad wel als een epileptische aanval, Ine. Was Deetje ook buiten bewustzijn toen ze zo aan het trappelen was? Had ze ook gekwijld of haar urine laten lopen of zo? Hoe oud is Deetje eigenlijk?

In principe hoef je nu nog niet met haar naar de dierenarts te gaan. Pas als  er meerdere aanvallen volgen, is het verstandig je dierenarts een uitgebreid bloedonderzoek te laten uitvoeren om een eventuele onderliggende oorzaak te achterhalen. Maar het zou best kunnen dat het bij een aanval blijft, ik hoop het voor je Ine!

Als je alvast meer wilt lezen over epilepsie, kijk dan eens op www.epilepsiebijhonden.nl

Groetjes,

Fieke
Door Timmy
#686442
Ine schreef:Deetje, die met haar poten in de lucht aan het trillen en "trappelen" is.
...
Ik help haar iets op haar zij, ...

Bedoel je dat ze echt helemaal op haar rug lag? Als dat zo is, is dat wel een hele rare houding voor een epileptische aanval. Meestal zijn ze dan zo verstijfd dat ze op hun zij rollen.
Ik zou gewoon even aanzien. misschien is er wel een heel andere oorzaak voor.

Gr.
Linda
Door Ine
#686485
Deetje wordt in maart 8 jaar. Is gecastreerd met 13mnd. Heeft LPC waar ze geen last van heeft en is in april voor het laatst geënt, daarvoor in 2003.
Ze is nooit ziek, alleen twijfelen we aan haar gehoor. Ze is de laagste in de roedel, die plaats heeft ze zelf ingenomen.

Op het moment, dat ik haar zag, lag ze op haar rug, alsof ze niet meer wist, hoe ze op haar zij moest komen of op moest staan. Ze lag ook op bed, daarom was het een raar gezicht, toen zij dus niet kon staan. Ze reageerde niet op mijn stem in eerste instantie, maar ze heeft niets laten lopen en gekwijld heeft ze ook niet. Wel waren haar ooghoeken nat.
Ze is weer mee naar bed gegaan en dit keer zocht ze mij op en kwam tegen mij aanliggen. Daardoor voelde ik ook ruim een uur lang, steeds schokjes (een soort spierkrampen,zoals wij ook weleens hebben), die steeds langere tussenpozen kregen.
Uiteindelijk hebben we toch weer heerlijk geslapen, want het voelde goed, dat ze tegen me aan lag. Dan word je vanzelf wakker, als er iets verandert.
Ik heb een document gemaakt erover, wat ik bij kan werken indien nodig.
Het enige vreemde was die dag, dat ze mee naar bed mocht.

Op dit moment lijkt ze bijna weer de oude, ze loopt nog iets onzeker, lijkt iets op waggelen. Verder reageert ze normaal.
Laatst gewijzigd door Ine op za 06 jan 2007, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#686523
Ik hoop dat jullie beide weer wat beter voelen?
Ik denk ook dat het geen epilepsy is geweest...soms ligt Cis ook op haar rug te "dromen",en kan tijdens gewoon op haar zij slapen,OOK verschrikkelijk liggen trappen en schokken..ik maak haar ook meestal wakker en dan kijkt ze me heel verbaasd aan als of ze zeggen wil..he!! ik had dat konijn bijna te pakken en nou maak je me wakker!! >:(

Kan misschien zijn dat Deetje helemaal niet weet hoe ze bij je in bed moet slapen? Ze klinkt beetje onzeker van haarzelf,en in bed slapen  is zo anders dan haar eigen mand of kleed, want nu ligt ze niet op hardere ondergrond... of ze is misschien omgerold op de matras en wist niet zo gauw waar ze is en waarom ze in bed is?
En als al ze slecht hoord ...misschien dat ze je niet hoorde praten?
Kan 't misschien, dat ze iets gegeten had waardoor ze pijn in d'r buik had en daarom kramp had?
Houd d'r maar in de gaten en ik hoop dat 't niks bijzonders is geweest!
:-*
Door Ine
#686698
Het was echt geen dromen. Ten eerste ws Tilly toch wat in de war van wat er gebeurde en ten 2de had ik het gevoel, dat toen ik haar zag, zij weer probeerde op haar poten te komen, maar haar coördinatie kwijt was.

Op dit moment lijkt ze weer gewoon, hoewel haar lopen niet helemaal goed is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#686715
Vreemd allemaal Ine. Kan me voorstellen dat je kapot geschrokken bent. Niks vreemd gebeurd die dagen?
Hoelang duurde de aanval ongeveer, want nu nog steeds niet goed lopen klinkt als een erg lange uitloop.
Ik duim voor jullie dat het bij deze ene blijft.
Door Ine
#686734
Angelique schreef: Vreemd allemaal Ine. Kan me voorstellen dat je kapot geschrokken bent. Niks vreemd gebeurd die dagen?
Hoelang duurde de aanval ongeveer, want nu nog steeds niet goed lopen klinkt als een erg lange uitloop.
Ik duim voor jullie dat het bij deze ene blijft.
Nee, alles liep hier als normaal, abnormaal dus. De aanval zelf, van wat ik dus gezien heb, zal tot ze iets liep, ongeveer een 15 minuten zijn geweest. Op het moment, dat Tilly zo vreemd blafte werd ik pas wakker, dus geen idee, wat er voordien was. Ze lag op het bed van ega en ik slaap erg vast.
Net met uitlaten wilde Nina haar even pakken, niet echt gemeen, meer uit spel, maar normaal kijkt Nina nooit naar haar om.
Deetje is ook niet helemaal zichzelf. normaal struint ze op haar eigen manier rond, maar nu wilde ze eigenlijk het liefst bij mij zijn.
Dat likken van de vloer, zou dat kunnen wijzen op iets, dat doet ze al maanden, vooral langs de voegen.
Voorlopig blijft ze dus 's nachts bij ons slapen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door