Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#63825
Als ze niet ziek oogt, geen verhoging, lusteloosheid oid heeft en goede eetlust, zou ik haar juist wel ontwormen. Dat werkt binnen 24 uur. Dan weet je zeker dat het dat in ieder geval niet kan zijn. Ook werkt het licht laxerend, wat haar ook helpt iets kwijt te raken wat haar zwaar op haar gestel ligt.

Is het met een dag of twee niet beter, kan je altijd nog naar de DA gaan. Maar als ze nu niet ziek oogt, zou ik het consult nog even uitstellen.

Vergeet niet dat de temperaturen buiten overdag alweer boven nul zijn. De teken, vlooien en bacterien zijn wakker. Ze kan zo een worm hebben opgelopen.....
Groetjes,
Peet
Laatst gewijzigd door Peet op wo 10 mar 2004, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#63831
Peet schreef: Als ze niet ziek oogt, geen verhoging, lusteloosheid oid heeft en goede eetlust, zou ik haar juist wel ontwormen. Dat werkt binnen 24 uur. Dan weet je zeker dat het dat in ieder geval niet kan zijn. Ook werkt het licht laxerend, wat haar ook helpt iets kwijt te raken wat haar zwaar op haar gestel ligt.

Is het met een dag of twee niet beter, kan je altijd nog naar de DA gaan. Maar als ze nu niet ziek oogt, zou ik het consult nog even uitstellen.

Vergeet niet dat de temperaturen buiten overdag alweer boven nul zijn. De teken, vlooien en bacterien zijn wakker. Ze kan zo een worm hebben opgelopen.....
Groetjes,
Peet
Ja, dat is ook wel weer zo. Ze doet echt niet ziek voor, geen pijn, en nog steeds erg veel zin in het eten zoals altijd ;D
De wormtabletjes zijn houdbaar tot 2006, dus dat zit wel goed. (ik heb die al heel lang in huis, dacht dat ze wel over datum zouden zijn)
Ze poept ook normaal, dus ze zit ook niet verstopt. Begin steeds meer aan een flinke wormbesmetting te denken, vooral omdat hier dagelijk 'vreemde' honden in de salon komen en madam ook geregeld in de salon snuffelt :-\
Ik ga haar NU een tablet geven.
Dus als ik morgen geen wormen zie afkomen ga ik morgen naar de dierenarts!
Ik heb alle poepjes opgeruimd, dus kan met een schone lei beginnen morgen ;)
Door jeanne
#63853
De drie tabletjes zitten erin, madam slikt ze gewoon door. Er staat in de bijsluiter, bij ernstige besmetting na 3 weken herhalen. Dus ff in de gaten houden wat eruit komt morgen en overmorgen.
Ze loopt nu stukjes rijstwafel te zoeken die de kids voor haar verstopt hebben in de kamer, hihi.
Door jeanne
#63865
Jolly schreef: is dat haar beloning als ze zich netjes heeft gedragen tijdens de pillen slikkerij?
nee hoor, doen de kids wel vaker.
Kan madam haar neus ook weer eens laten doen waarvoor ze die heeft, hihi, ze vind het leuk om te doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#63907
Hoi Jeanne, als ik je verhaal zo hoor klinkt het alsof ze best wel eens vocht in haar buik kon hebben en zou ik wel even naar de dierenarts gaan.
Door jeanne
#64040
Oke, we zijn weer terug.
En helaas had Tannetje gelijk :'( Het is niet goed, ze heeft een gigantisch gezwel in de buik.
De da vermoed de milt, en dat is nog te opereren, maar als het de lever is.........................................
Morgen om half 2 gaan we foto's maken, ik blijf erbij! En dan weten we pas zeker wat het is.
De da was heel aardig, ik zei, verdomme, waarom ben ik niet eerder gekomen en waarom heb ik niks eerder gemerkt. Hij zei dat zulke gezwellen heel snel groeien en dat ik er echt niks aan kon doen.
sorry, moet ff janken................
Door jeanne
#64044
Hitam schreef: Oei, soms heb ik liever niet gelijk. Hopelijk is het de milt en is het niet kwaadaardig. Dan is het nog mooi op te lossen. Sterkte!
Ja, ik hoop het ook.
Maar ik voel me zo schuldig :-[
Iedere keer als ik nu naar haar kijk, moet ik janken :'(
Gelukkig moet ik morgenvroeg nog werken, ik kan die klant niet meer afzeggen, misschien ook maar beter ook, anders klap ik helemaal dicht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door