Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#684891
Ohw ik schaam me rot, ben erg weinig op BP geweest en heb dit helemaal niet gezien..... :-[ :-[ :-[

Ben echt blij om te horen dat het allemaal zo goed is gegaan en ook dat je man nog kon zien wie je kerststukje heeft opgegeten ;) anders had je met 3 honden kunnen gaan voor een foto... :-\ :o = dikke vette kassa!!

Super dat het met Barney ook goed gaat :-* :-* :-* Geef hem maar een lieve beterschapskus en knuffel op dat prachtige koppie :-* :-* :-*

En nu een beetje weer aan jezelf denken hoor ;) :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#686293
Nog even een update van Barney;

Het gaat gelukkig goed met hem. Wonderbaarlijk hoe snel een hond opknapt na zo'n operatie.
Hij slaapt nog wel wat meer dan normaal, maar verder is het nu een dagtaak om hem rustig te houden. ::)

Hij staat nu volledig op de Carnibest kip/rijst( over een week of 2 gaat hij weer langzaam naar de normale versie), ik verwarm het nog wel en heb het tot nu ook nog fijner gemalen, maar dat is morgen waarschijnlijk ook voor het laatst, hij krijgt het verdeeld over 4 keer.
Maar hij eet alsof hij nooit wat krijgt.
Zijn ontlasting ziet er ook goed uit, nog wel wat zacht,maar dat is niet zo raar.
Hij blijft tot nu ook netjes van zijn buikwond af. ;)

Het was een hele zware week, maar ik ben erg dankbaar dat het allemaal zo goed is afgelopen.
Door Ine
#686332
Wat fijn om te lezen meis! :-* :-* :-*
Nog even en je kunt weer lekker achterover zitten en je rust nemen. Dan is die zorg weer over! ;) :-*
Door Lizzy
#686580
Oh wat heerlijk dat het zo goed gaat joh!! Ik kan me voorstellen dat je heel dankbaar bent, dat het zo voorspoedig gaat. Toch heel heftig, zo'n buik operatie!
Door Helen
#687260
Jeetje, wat een verhaal. Kuma heeft een soortgelijke operatie gehad. Alleen zijn bij haar haar ook de darmen geheel bevoeld en was haar maag al aardig beschadigd. Ook had zij al hoge koorts.
Zij heeft 24 uur na de operatie niets qua eten of drinken gehad. Toen is zij weer een dag in de kliniek opgenomen geweest en heeft ze meerdere malen per dag slokjes water gehad en de dag erna is ze ook opgenomen geweest en kleine hapjes eten. Dit ivm mogelijkheid tot buikvliesontsteking en de mogelijkheid tot het uitscheuren van de hechtingen in de maag (en de dus desastreuze gevolgend daarvan). Ik had het nooit en te nimmer zelf aangedurft om haar thuis voor het eerste laten drinken of eten...brrrr doodeng. Als het mis zou gaan...pffff. Zij heeft twee weken lang (geloof ik) I/D gehad. Ze heeft trouwens de eerste dagen nadat ze mocht eten iedere twee uur een hapje eten gekregen. Ik vind 4x per dag veels te weining. Als er hechtingen in de maag zitten is het cruciaal dat er geen spanning op die hechtingen komt te staan (ivm kans op uitscheuren hectingen). Na twee weken I/D heb ik het langzaam aan gemeng met kip/rijst van Carnibest en zo is ze weer teruggegaan op Carnibest. Ik heb I/D gevoerd omdat ik absoluut geen risico's wilde nemen met stukjes in het voer oid. Voordat we konden zeggen dat Kuma bijna volledig hersteld was waren we zeker een maand verder. Ik hoop van harte dat Barney's herstel vliegensvlug zal verlopen en hij weer heel snel de oude wordt!!! :-*  :-*
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#687408
Allemaal bedankt voor de lieve reacties. Met Barney gaat het nog steeds heel goed, hij voelt zich goed, eet erg graag en zijn ontlasting ziet er goed uit.
Ook de wond op zijn buik ziet er mooi uit.

En Helen; Ik heb toen van Kuma het verhaal inderdaad gevolgd en moest hier nu ook aan denken toen Barney werd geholpen.
Het geluk bij Barney was dat er nog niets beschadigd was en Barney nog helemaal gezond was en de da van zijn darmen af kon blijven, hierdoor heeft hij natuurlijk een grote voorsprong bij de genezing, maar het blijft natuurlijk een hele zware operatie. Ik ben ook steeds onder controle gebleven bij de da en op haar adviezen heb ik het voeren opgebouwd, ben trouwens de eerste dagen ook begonnen met ieder uur een piepklein hapje, na 2 dagen iedere 2 uur enz., dus niet gelijk 4 voedingen per dag. De maagwand geneest bij een gezonde hond trouwens ook redelijk snel.
Hij blijft nu nog op 4 voedingen per dag staan en krijgt alleen de kip/rijst versie (die ik natuurlijk heel langzaam weer ben gaan toevoegen en nog steeds fijner maal).

En nogmaals, het is een zware operatie geweest en ik ben gewoon super dankbaar dat het tot nu allemaal zo goed is afgelopen. :-*
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op zo 07 jan 2007, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door